Jeg har for nylig fløjet CPH/ORD på Plus. Jeg må erkende at jeg var overrasket over at skulle betale for vin til maden. Jeg blev også pålagt at betale for en cola of for nogle nødder senere på turen. Har jeg mødt en medarbejder der ikke kender konceptet, eller err det virkelig det niveau en Plus-billet er på nu?
SAS Plus er drikkevarer og Snacks fra vognen inkluderet i billetten. Drikkevarer har de altid tjek på (min erfaring) men snacks er det ikke altid tilfældet med. Det lyder meget underligt at de ikke var klar over drikkevarer var inkluderet på Plus, send en klage til SAS og få dine penge tilbage for vinen (hvis du købte den)
http://www.sas.dk/alt-om-rejsen/ombord/rejser-i-resten-af-verden/sas-plus/ Jeg ville skrive til SAS og bede om refundering af det, som du beskriver, samt det er at gå i små sko, at opkræve penge for en cola, men nødder er vel under snacks i nedenstående og vin, står ikke specifikt, at vin IKKE er inkluderet, som under SAS Go, hvor der står, at en "alkoholfri drik" er inkluderet...! Vi byder på et dejligt varmt måltid. Din rejse på SAS Plus begynder med, at vi serverer en drink og snacks før middagen. Til middag serveres en forret, en varm hovedret (du kan vælge mellem to forskellige) samt en god dessert med kaffe eller te. Mellem måltiderne kan du altid få juice, vand og snacks. Før landing serveres et let koldt eller varmt måltid eller morgenmad.
jeg fløj Osl-Ewr i søndags i plus, fri drikke på hele turen, så virker som om du måske har været meget uheldig med crew...?? Eller at jeg har været mere end normalt heldig....
Er aldrig blevet opkrævet en krone på Plus - kunne ikke forestille mig at SAS vil begynde at udvande produktet til noget der minder om economy.
Lyder som om du har fløjet i Go?? Alt drikke er inkl i Plus - også smoothies. Snacks og is bliver engang i mellem uddelt, og man kan også være heldig at få det gratis af crewet med et sødt smil, men teknisk set er det ikke inkluderet.
Jeg prøver at klage. Har gemt kvitteringer og boarding pass. @alexanderln Nej, jeg fløj ikke Go. Jeg betalte for Go, men blev opgraderet i gaten, hvilket mit boarding pass også dokumenterer.
Nu vil jeg nødig lyde pessimistisk, men hvis du oprindeligt har bestilt en billet i GO og bare har været heldig at blive opgraderet, kan du jo ikke nødvendigvis forvente at produktet skal være akkurat det samme som dem rent faktisk har betalt for det (i point eller cash). Hvorfor ikke glæde dig over den ekstra komfort du istedet fik sammenlignet med din oprindelige bestilling?
@DestinationAnywhere - var det den kendte LAN maskine? Hvis det er den, bliver Plus opgraderet til business som jeg forstår og så har du måske været heldig og fået et sæde Plus delen? Som så bare er almindelig GO? Kan det være det?
@rasmus.emil : En courtesy-opgradering er stadig en opgradering. Den medfører samtlige fordele som en betalt billet på samme klasse, med undtagelse af pointoptjening. @Kristian : Jeg blev opgraderet i gaten. Dvs: "Du er blevet opgraderet. Lad mig printe dig et ny boardingpas med klasse Yy og sæde i 14. række. " @Alle : SAS har dd. svaret på min henvendelse: Tak for din henvendelse om rejse til Chicago. Jeg beklager at i er blevet opkrævet for vin og cola ombord. Jeg har mulighed for at tilbyde 2 x 200 EUR - som en Voucher, til jer som en goodwill fra SAS´side for de problemer, i fik på jeres rejse. Hvis du skiver din adresse til mig, vil sende Voucher til jer med posten. Jeg håber, at jeres kommende rejser kommer til at forløbe som planlagt. Hav en fortsat god dag.
Det er god stil SAS, meget generøst! havde egentlig troet at de ville hælde lidt point på din konto eller bare kompensere beløbet.
Opfølgning: Jeg indklagede som sagt dette den 15/9. Jeg fik svar d. 24/9 om at de ville gøre skaden god ved at levere vouchers. Efter at have ventet i over to måneder og efter at have fulgt op tre gange modtog jeg i dag mine vouchers. Jeg vil gerne fremhæve kundeservice's håndtering af sagen. De har været søde og rare og meget profesionelle fra start til slut, men de folk som udsteder og sender vouchers er nogle sløve padder for nu at sige det mildt. Det kan altså ikke tage to måneder!
Tak for at du delte det med os. Og ja, det skulle ikke tage så lang tid, men godt du fik løst det med tilfredshed
Bare for at være nysgerrig: Refunderede de kun for dine udgifter i vouchers, eller hvor meget fik du på dine vouchers?