SAS Plus Pro og No show

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Abj, 22/11/23.

  1. Abj

    Abj VIP medlem

    Beskeder:
    65
    "Synes godt om" modtaget:
    285
    Point:
    53
    Hej, håber der er nogle eksperter derude.

    Jeg har prøvet at afklarer reglerne for hvor sent man kan afbestille en SAS Plus Pro biletter.

    Pga. af en schedule change er situationen, at jeg har en SAS Pro Plus billetter fra Stockholm, som jeg nok får ret svært ved at nå ... men ikke umuligt, mit fly på en anden billet lander 25 min før... hvis det ikke er forsinket... Jeg har købt en backup billet til næste morgen, og jeg kunne afbestille den oprindelig billet allerede nu, men det ville være træls så at stå i Arlanda og se at der stadig er 20 min til boarding på det oprindelige fly, og skulle tage en overnatning der uden grund.

    Så hvad sker der egenligt hvis man er "no show" på en SAS Plus Pro billet. Man kan jo hurtigt risikiere at side i en forsinket flyver, og ikke kunne ringe at afbestille.

    Jeg kan se at der er en deadline for ombookning der heder en time før afgang, men der står intet om deadline for afbestilling. Det tætteste jeg har kunne komme er dette:
    12.5.1 Vi kan nægte en refundering, når forespørgslen foretages efter udløbet af billettens gyldighed.

    Men hvad er "billettens gyldighed"? Deadline for check-in? Gate closed? Dagen flyet flyver? Et år fra den er udsted?
     
    Beaglen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  2. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Hvis man kigger på fare rules for fx C-class, ser det ud til, at man kan få pengene tilbage selv efter afgang: upload_2023-11-22_9-52-56.png
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,411
    "Synes godt om" modtaget:
    12,848
    Point:
    113
    Nu har jeg lige tjekket Plus Pro fra Stockholm til København.

    Billet klasse: A

    Det er altså ikke sikkert, det er en klasse C billet - og dermed kan andre regler gælde

    upload_2023-11-22_14-6-17.png
     
    jespersm og Beaglen "Synes godt om" dette.
  4. Abj

    Abj VIP medlem

    Beskeder:
    65
    "Synes godt om" modtaget:
    285
    Point:
    53
    Yep, min billetter er i A. (Både Plus Smart og Plus Pro er klasse A). SAS hjemmeside vil ikke sælge noget i C på de korte ruter.

    Men godt tip at slå fare rules op...

    (16)PE.PENALTIES
    CANCELLATIONS BEFORE DEPARTURE CANCELLATIONS PERMITTED. NOTE - WHEN COMBINING A REFUNDABLE FARE WITH A NON- REFUNDABLE FARE 1. THE AMOUNT PAID ON THE REFUNDABLE FARE COMPONENT WILL BE REFUNDED. 2. THE AMOUNT PAID ON THE NON-REFUNDABLE FARE COMPONENT WILL NOT BE REFUNDED 3. REFUND OF UNUSED FEES AND TAXES PERMITTED. FOR REFUNDABLE TICKETS YQ/YR DOMESTIC/INTERNATIONAL FEES WILL BE REFUNDED AFTER DEPARTURE CANCELLATIONS PERMITTED. NOTE - PARTIALLY USED TICKETS- REFUND THE DIFFERENCE - IF ANY - BETWEEN THE FARE PAID AND THE FARE FOR THE JOURNEY TRAVELLED. IF THE FARE FOR THE ACTUAL TRAVEL IS HIGHER THAN THE ORIGINAL FARE PAID ANY UNUSED YQ AMOUNT SHALL BE INCLUDED IN THE RECALCULATION. CHANGES ANY TIME CHANGES PERMITTED. NOTE - CHANGES PERMITTED FOR REVALIDATION/REISSUE.

    Det peger vel på at biletter også kan afbestilles efter afgang, eller... svært at tyde... Jeg prøver at sende en mail til SAS, så man kan få det sort på hvidt.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    bare en lille ekstra detalje: TravelPass CPH-AAL sælges som C
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side