SAS' priser i N, S og DK

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Peter F., 30/9/15.

  1. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Hvad tænker I om den differentierede prissætning, herunder værdi af EuroBonus, i SAS' tre hjemlande? - Debatten dukker op med jævne mellemrum i diverse tråde, så jeg tænkte, at det var en selvstændig debat værd.
    Jeg selv bliver ganske pikeret, når jeg eksempelvis ser New York på tilbud til 3.999 uanset valuta, der som bekendt giver en fordel for N og S. Og synes "Det er for dårligt!", at der gøres denne forskel (da den rammer os i DK :cool:..). Men ved nærmere eftertanke er der antageligt seriøse analyser bag, som begrunder prissætning o.a. på hver enkelt marked. Og vi ønsker os vel heller ikke tilbage til et stift SAS, fastlåst i millimeterdemokrati landene imellem?
    Så; Hvad tænker I herom? Har 'uretfærdigheden' taget overhånd, eller er der gode begrundelser for de differentierede priser m.v.?
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  2. lionshield

    lionshield VIP medlem

    Beskeder:
    314
    "Synes godt om" modtaget:
    508
    Point:
    93
    Jeg ser ikke noget problem i, at prisen er forskellig fra de forskellige lufthavne. Problemet opstår hvis prisen er anderledes på denne samme rejse fra samme lufthavn.
     
  3. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Jeg synes det er ærgeligt som dansk forbruger. Men omvendt forstår jeg godt den faste prissætning. For få år tilbage kostede 1 NOK ≈ 1 DKK, og hvis priserne konstant skal ændre m. jf. kursændring bliver det en kompliceret affære for vores nabolande og hvis deres priser stiger yderligere kan det gå stærkt ud over købekraften og rejsemønstre.

    Dog er jeg stærkt utilfreds over de kreditkort vi kan få i DK i forhold til de nordiske lande. Eksempelvis at de har AMEX med 20 pts per NOK.. men det har vi nok vores "Dankort" og urimelige butiksgebyrer at takke for.
     
    Peter Krogh Frausing "Synes godt om" dette.
  4. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,472
    Point:
    93
    Er det muligt som dansker at "snyde" systemet så vi kan betale i NOK eller SEK? :)
     
  5. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    sas.se og sas.no
    Men du vinder ikke noget på det. Priserne er fastsat pr lufthavn. Men det kan være en fordel at bruge MMX til afrejse.
     
  6. mka83

    mka83 Dansk/norsk mile runner

    Beskeder:
    14
    "Synes godt om" modtaget:
    35
    Point:
    13
    Køb rejsen på sas.no og flyv fra Oslo, det kan man vel!? Ang. SAS Amex plat, jeg har det selv men problemet heroppe er at finde steder vi kan bruge det. Det er ikke så let som man går og tror, jo man kan bruge det i kiwi, men hvem handler for 100k i kiwi om året :confused:
     
  7. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    så kan man ligeså bestille rejsen fra SAS.dk og rejse fra OSL.. :) så slipper du vekselgebyrer med dansk kreditkort
     
    PeterA "Synes godt om" dette.
  8. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Desværre, nej. Bestiller du billet fra CPH på sas.se bliver den danske pris omregnet til svenske kroner og så er du lige vidt.

    Så du skal i givet fald bestille en billet fra ARN eller OSL og så have en separat billet der til.
     
  9. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    SAS holdning bør vel være som et skandinavisk flyselskab at behandle deres under under et uden hensyntagen til nationalitet.
    Jeg finder det anstødeligt når jeg ser at svenske og norske kunder kan få samme flyrejse billigere en danske kan, det er en forskelsbehandling som ikke bør finde sted, og specielt ikke når der ikke valid grund er til at gøre det.
     
    obs, Peter Krogh Frausing, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side