SAS reducere indtjening på Singapore Airlines

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 23/1/18.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Så sker der ændringer på point optjeningen på flyvninger med Singapore Airlines. Det sker som en tilpasning af indførslen af Premium Economy:

    ABA7D3A6-BD1E-40CB-899E-D2A8DB3BE991.jpeg

    Endnu et lille Sweet Spot som lukkes.

    Hvad tænker I?
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jeg tænker at jeg bestilte en tur i december (klasse U) ud på fredag og hjem 6/2 dvs med "ny" forbedring. Så jeg er lidt på spanden. Kan man i lighed med SAS egne fly claime at man skal have den indtjening som galt på booking tidspunktet? - hvad tror I? Har skærmprint fra den dag jeg bestilte - det har jeg lært :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Tænker nej, det er jo SQ der bestemmer hvor mange point de vil give per billet, ikke SAS...Men U giver jo stadigvæk 150%...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Vi tænker (blasfemisk, ved det godt): Ville vi have lavet en anden booking, hvis den ændrede optjening var kendt på booking-tidspunktet?
    Formentlig ikke (selvom de 10.000 point pr. snude ville have lunet :oops:)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Hvis booking klasse Z havde været et par tusinde dyrere som det ofte er tilfældet kunne det være værd at overveje for et par håndfulde tusinde point hvis man er tæt på at nå et niveau i Eurobonus?
     
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.
  6. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Men det kræver at man kan se booking-klassen ved bookingen, og det er ikke mit indtryk at det er så nemt.

    Og hvis f.eks. C og D på booking-tidspunktet er ens honoreret, er der nok ikke mange med spåmandsevner nok til at regne ud, at D decimeres nogle uger efter. o_O
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Tjekkede forskellen på Z og U hos SQ i hele April (via ITA Matrix) - der var forskellen på 20.000kr...

    Til gengæld får man Z-klasse hvis man køber gennem SAS, som også er 3.000 billigere. Der står i hvert Z-klasse hos SAS, nogen der ved om det matcher SQs klasse?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Sådan set fra et juridisk perspektiv så har du indgået en aftale den dag du betalte, at man senere forringer aftalen kan man ikke uden accept.
    Normalen når der kommer forringelser er at de følger datoen for indgåelse af aftale, så billetter købt inden XX/XX følger en aftale og efter følger en anden aftale.

    Og hvorfor ikke gå direkte til kilden:

    How will the changes affect my booking if it has not been ticketed?

    Tickets issued before 20 January 2018 will be subject to the old fare conditions, while tickets issued on or after 20 January 2018 will be based to the new fare conditions.


    Så det følger jo meget godt almindelig aftaleret.
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  9. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Så er spørgsmålet, hvornår en booking er 'ticketed'?
    Hvis der sammen med Booking confirmation følger to 'eticket-xx-navn.pdf'

    upload_2018-1-23_11-51-35.png
    så burde den vel være dækket ind?

    Jubii.. :D:):D:):D:)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Pkt. 2.2 fra Eurobonus vilkår/betingelser (https://www.sas.dk/rejseinfo/terms-conditions):

    Så jeg ville på ingen måde regne med at få andet end den nye, forringede optjening hvis flyvningen er efter 1. februar 2018.

    Det er rigtigt som @banditten skriver at selve billetvilkårene gælder som da du indgik aftalen, men den aftale siger sikkert ikke et kvæk om point-optjening.

    Men det er da værd at brokke sig efterfølgende og henvise til screenshots mv., og få noget ud af det hvis man er heldig :)
     
    Henry, Ulrik og banditten "Synes godt om dette"
  11. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,574
    Point:
    93
    Det kan man IKKE regne med. Jeg har haft en lang korrespondance med sas verdr. point, og jeg fik at vide, at bookingklasserne ikke matcher - der foretages en "omregning" som man som kunde ikke ser når man booker.
     
    Henry og RasmusH "Synes godt om" dette.
  12. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Der er vi så uenige om så lad os mødes i byretten og tale vores sag :cool::D
     
    Henry og asf "Synes godt om" dette.
  13. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Så skal SAS satme give mig en ordentlig skovlfuld Eurobonus-point, og et Diamantkort, hvis jeg skal bruge tid på at tale deres sag i byretten :D:D

    Men det ville være fedt at få efterprøvet! Synes også det er noget fuskeri, da pointoptjening kan være en væsentlig faktor når man booker billetten. Der er vel ikke noget EU præcedens man kan hive fat i?
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Nu fokuserer i på alt det negative, men Booking klasse V & K går fra 10% til 50% optjening...
     
    THammer, Peter F., Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    tak
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jeg vil under alle omstændigheder forsøge - det ligger ligesom i mine gener :)
     
    Henry, RasmusH og asf "Synes godt om dette"
  17. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,574
    Point:
    93
    Præcis. For os, der ikke flyver SQ Business/Premium Eco, så er denne enhancement faktisk ret udmærket.
     
    Henrik Olsen, asf, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Tja, der er ikke så meget andet at gøre end at vente et halvt års tid og se hvad vi får. Så må det enten blive :( eller :D

    Vi tar' sg'u derned (citat P. V. Glob) under alle omstændigheder.:):)
     
    asf og Henry "Synes godt om" dette.
  19. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Som en opfølgning, kan jeg med stolthed i stemmen meddele at jeg efter en meget lang kamp har fået mine manglende point som følge af den pludselige ændring. Det var været en kamp hvor jeg har været smidt frem og tilbage mellem SAS og SQ, og for mit vedkommende været holdt i en sober tone. Først da jeg skrev en sviner mail til SQ efter 6 måneders korrespondance, med trusler om aldrig at flyve mere med dem, manglende moral, det at være den lille mand mod verdens bedste flyselskab og muligheden for jeg ville lufte min utilfredshed i mit netværk kom der skred i tingene. Bingo, 7500 basis point ind på kontoen og dermed er mit Diamant medlemskab i hus 5 måneder før optjeningsperioden udløber.

    Så det kan betale sig at være vedholdende. Konen sagde at du gider, men der gik sport i sagen og jeg mener helt oprigtigt at de kan bare tillade sig at ændre så dramatisk med så kort varsel. Hvis jeg som kunde vil ændre overfor dem skal af med al verdens gebyrer og "fare differences" osv.
     
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Godt arbejde - og enig i at det var en principiel sag om det at ændre ting lige pludselig.
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side