Så sker der ændringer på point optjeningen på flyvninger med Singapore Airlines. Det sker som en tilpasning af indførslen af Premium Economy: Endnu et lille Sweet Spot som lukkes. Hvad tænker I?
Jeg tænker at jeg bestilte en tur i december (klasse U) ud på fredag og hjem 6/2 dvs med "ny" forbedring. Så jeg er lidt på spanden. Kan man i lighed med SAS egne fly claime at man skal have den indtjening som galt på booking tidspunktet? - hvad tror I? Har skærmprint fra den dag jeg bestilte - det har jeg lært
Tænker nej, det er jo SQ der bestemmer hvor mange point de vil give per billet, ikke SAS...Men U giver jo stadigvæk 150%...
Vi tænker (blasfemisk, ved det godt): Ville vi have lavet en anden booking, hvis den ændrede optjening var kendt på booking-tidspunktet? Formentlig ikke (selvom de 10.000 point pr. snude ville have lunet )
Hvis booking klasse Z havde været et par tusinde dyrere som det ofte er tilfældet kunne det være værd at overveje for et par håndfulde tusinde point hvis man er tæt på at nå et niveau i Eurobonus?
Men det kræver at man kan se booking-klassen ved bookingen, og det er ikke mit indtryk at det er så nemt. Og hvis f.eks. C og D på booking-tidspunktet er ens honoreret, er der nok ikke mange med spåmandsevner nok til at regne ud, at D decimeres nogle uger efter.
Tjekkede forskellen på Z og U hos SQ i hele April (via ITA Matrix) - der var forskellen på 20.000kr... Til gengæld får man Z-klasse hvis man køber gennem SAS, som også er 3.000 billigere. Der står i hvert Z-klasse hos SAS, nogen der ved om det matcher SQs klasse?
Sådan set fra et juridisk perspektiv så har du indgået en aftale den dag du betalte, at man senere forringer aftalen kan man ikke uden accept. Normalen når der kommer forringelser er at de følger datoen for indgåelse af aftale, så billetter købt inden XX/XX følger en aftale og efter følger en anden aftale. Og hvorfor ikke gå direkte til kilden: How will the changes affect my booking if it has not been ticketed? Tickets issued before 20 January 2018 will be subject to the old fare conditions, while tickets issued on or after 20 January 2018 will be based to the new fare conditions. Så det følger jo meget godt almindelig aftaleret.
Så er spørgsmålet, hvornår en booking er 'ticketed'? Hvis der sammen med Booking confirmation følger to 'eticket-xx-navn.pdf' så burde den vel være dækket ind? Jubii..
Pkt. 2.2 fra Eurobonus vilkår/betingelser (https://www.sas.dk/rejseinfo/terms-conditions): Så jeg ville på ingen måde regne med at få andet end den nye, forringede optjening hvis flyvningen er efter 1. februar 2018. Det er rigtigt som @banditten skriver at selve billetvilkårene gælder som da du indgik aftalen, men den aftale siger sikkert ikke et kvæk om point-optjening. Men det er da værd at brokke sig efterfølgende og henvise til screenshots mv., og få noget ud af det hvis man er heldig
Det kan man IKKE regne med. Jeg har haft en lang korrespondance med sas verdr. point, og jeg fik at vide, at bookingklasserne ikke matcher - der foretages en "omregning" som man som kunde ikke ser når man booker.
Så skal SAS satme give mig en ordentlig skovlfuld Eurobonus-point, og et Diamantkort, hvis jeg skal bruge tid på at tale deres sag i byretten Men det ville være fedt at få efterprøvet! Synes også det er noget fuskeri, da pointoptjening kan være en væsentlig faktor når man booker billetten. Der er vel ikke noget EU præcedens man kan hive fat i?
Præcis. For os, der ikke flyver SQ Business/Premium Eco, så er denne enhancement faktisk ret udmærket.
Tja, der er ikke så meget andet at gøre end at vente et halvt års tid og se hvad vi får. Så må det enten blive eller Vi tar' sg'u derned (citat P. V. Glob) under alle omstændigheder.
Som en opfølgning, kan jeg med stolthed i stemmen meddele at jeg efter en meget lang kamp har fået mine manglende point som følge af den pludselige ændring. Det var været en kamp hvor jeg har været smidt frem og tilbage mellem SAS og SQ, og for mit vedkommende været holdt i en sober tone. Først da jeg skrev en sviner mail til SQ efter 6 måneders korrespondance, med trusler om aldrig at flyve mere med dem, manglende moral, det at være den lille mand mod verdens bedste flyselskab og muligheden for jeg ville lufte min utilfredshed i mit netværk kom der skred i tingene. Bingo, 7500 basis point ind på kontoen og dermed er mit Diamant medlemskab i hus 5 måneder før optjeningsperioden udløber. Så det kan betale sig at være vedholdende. Konen sagde at du gider, men der gik sport i sagen og jeg mener helt oprigtigt at de kan bare tillade sig at ændre så dramatisk med så kort varsel. Hvis jeg som kunde vil ændre overfor dem skal af med al verdens gebyrer og "fare differences" osv.