SAS rejse via Oslo på udturen sparer penge

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Henrik Olsen, 8/12/14.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Hvis man vil være lidt fræk så kan man gøre følgende for at spare lidt penge på forskellen i billetpriserne fra DK og til NO/SE.

    Eksemplet er baseret på en tur via Oslo.

    Book følgende ruter på hver sin billet:

    København - Oslo
    upload_2014-12-8_12-55-59.png

    Oslo - New York - København - Oslo

    upload_2014-12-8_12-54-57.png

    I alt giver dette en pris på dkk 3.580,-. Tricket er at man ikke bruger den sidste flyvning og smider billetten "væk". Man møder simpelthen ikke op i gaten. Dette trick skal man kun bruge hvis man har carry on. Man SKAL IKKE bruge det hvis man har checket bagage ind. Dette vil give forsinkelser og du vil ledt efter og kaldt efter i gaten. Så dette er ikke så populært.

    Samme pris direkte fra og til København ville koste følgende:

    upload_2014-12-8_13-0-40.png

    Så det er dkk 500,- man kan spare på dette stunt - og lidt ekstra EuroBonus point for turen til Oslo om den købes. Man kan spare endnu mere om man bruger sine EuroBonus point til at købe turen fra København til Oslo.

    Dette er ikke noget man skal gøre hver dag - men det er en mulighed for at komme lidt billigere afsted med SAS.
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  2. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    får du dine ponts fra NYC - CPH hvis du ikke tager OSL - CPH segmentet med?
     
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg ville IKKE bruge mit EB nummer hvis jeg regnede med at skippe det sidste leg... flyselskaberne er absolut ikke vilde med det. Sker nok ikke noget ved at gøre det en enkelt gang, men det er imod farerules og ville da være ærgeligt at miste sine miles for at spare en plov
     
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Jeg er som sådan enig i at det ikke er helt korrekt at gøre og at det er i mod reglerne. Men du vil få dine bonuspoint på det, så længe at du ikke gør det ofte. Så vil de komme efter dig. Men jeg har gjort det et par gange i både *A og OW og det gav fine point. Men lad være med at misbruge det. Argumentet er at ting og planer kan ændre sig. Det er jo ikke anderledes end at man kommer ud i lufthavnen og inden afgang bliver man syg og må tage hjem eller den man skal mødes med aflyse. Dette er sket flere gange for mig og der er billetten også tabt. Så man kan gøre det blot det ikke misbruges.
     
    jefi99 og Kristian "Synes godt om" dette.

Del denne side