SAS reservefly

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af AndreasMouridsen, 19/11/16.

  1. AndreasMouridsen

    AndreasMouridsen Andreas

    Beskeder:
    64
    "Synes godt om" modtaget:
    44
    Point:
    18
    Jeg skal på tirsdag flyve med SAS til Chicago, jeg er lidt nervøs for om jeg kommer med det gamle reservefly SAS lejede for et par år siden, altså a340 flyet LN-RKP. Er der nogen der ved om man på nogen måde kan tjekke om det er det fly, der flyver afgangen til Chicago på tirsdag? og om det stadig har den gamle kabine som den havde da det ankom?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    På tirsdag er i øjeblikket sat op til en 'normal' SK A340. Du kan se seatmap i business er 1-2-1 på business, på f.eks. expertflyer. Det kan selvfølgelig nå at ændre sig, men pt skulle det være ok!
    Derudover har LN-RKP stadig sin gamle kabine pånær i PLUS hvor den har fået installeret gamle plussædder fra de foregående fly.
     
    PENSIONISTEN, Henry og clager "Synes godt om dette"
  3. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Som jo altså er Lan Chiles gamle kabine, og ikke SAS', for lige at præcisere. ;)
    Hvilket faktisk betyder full Lie-flat på business, det er ikke helt skidt, har prøvet dens C en enkelt gang. Go kabinen er ikke ligeså god som den nye, men dog bedre end SAS' gamle GO vil jeg mene. Men selvfølgelig en ringe trøst trods alt.:confused:
     
    PENSIONISTEN, tbh og Henry "Synes godt om dette"
  4. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Man "tør" jo snart ikke booke til ORD med SAS mere, der gamle skrammel går jo snart i fast rutefart der til.... Hva' fan' blev der af "reserve fly" ideen?? Hvis SAS vil have LN-RKP i mere eller mindre fast rutefart, SÅ FÅ DEN DOG OPGRADERET (også med WiFi) ellers lad den stå stand by som oprindeligt planlagt!!!!

    /Den sure gamle mand
     
    Ulrik, SophieHendriksen, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Arrrrrhhh nu bliver jeg jo helt nervøs, jeg skal t/r til ORD i januar/februar! :eek::eek: Jeg ender med at blive Den gamle sure dame.
     
    PENSIONISTEN, Schwert og Ulrik "Synes godt om dette"
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    @Schwert har sikkert også et gammelt pap kørekort ligesom dig :D
     
    PENSIONISTEN, Ulrik, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ejjj I er tarvelige - jeg har ikke noget pap kørerkort (og har aldrig haft det!!) :(:(:(
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. AndreasMouridsen

    AndreasMouridsen Andreas

    Beskeder:
    64
    "Synes godt om" modtaget:
    44
    Point:
    18
    De har vidst planer om at forlænge lejeaftalen igen, men stadig ingen planer om at opgradere kabinen:(
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  9. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    OY-KBA er sendt til check på Malta efter den kom tilbage fra Tokyo i går, så de mangler vel en maskine eller to, da LN-RKR fortsat står skadet i EWR.

    Reserveflyet LN-RKP får i hvert fald travlt i disse dage. Lige nu flyver den SK904 på EWR-ARN, så der ryger den vel nok tilbage til senere i dag.

    SAS swapper ofte flyene i EWR, så det kan jo være, at den sættes op på SK903 ARN-EWR og retur som SK910 med ankomst i CPH i morgen tidlig. Således kan der være risiko for, at den ryger et par runder på CPH-ORD fra i morgen. Håber dog ikke det er tilfældet!
     
    Senest redigeret: 21/11/16
    Ali Taran, PENSIONISTEN, Peter F. og 7 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Fin opdatering på situationen lige nu med SAS flyene :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Åhhhhh - kan man ikke VINDE på andre måder, kan man jo altid prøve at få et slag "ind under bæltestedet" :D;):D;)

    /Den BOBLENDE gamle mand

    PS: Er SLET ikke færdig med at hovere endnu.....:cool::cool::cool:
     
    Henry og Baadsgaard "Synes godt om" dette.
  12. AndreasMouridsen

    AndreasMouridsen Andreas

    Beskeder:
    64
    "Synes godt om" modtaget:
    44
    Point:
    18
    ifølge expertflyer, har alle A340 flyvninger imorgen seatmap 1-2-1, hvilket ikke rigtig giver nogen mening?
     
    Henry, PENSIONISTEN og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  13. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    RKP blev som forventet sendt retur til EWR i morges. Nu ser det ud som om, at den swappes og ryger retur til CPH istedet med ankomst i morgen tidlig. Har lige set, at SK909 til EWR er sat op med RKP, så du kan ånde lettet op :) .. indtil videre. Situationen kan ændre sig.

    Screen Shot 2016-11-21 at 23.23.16.png

    Screen Shot 2016-11-21 at 23.30.32.png
     
    Schwert, clager, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Hvis SAS ikke har registreringerne helt på plads, mon de så holder igen med upgrades - (jeg går og venter på en courtesey upgrade til torsdag, drømme koster ingenting).
     
    clager, Kristian, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    ExpertFlyer siger 2-2-2 til EWR med SK909 i morgen, så den ryger nok retur til EWR.
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  16. AndreasMouridsen

    AndreasMouridsen Andreas

    Beskeder:
    64
    "Synes godt om" modtaget:
    44
    Point:
    18
    LN-RKP fløj som i sagde igen til Newark, dog er Chicago afgangen udsat til kl 18, hvilket jeg har oplevet alle gange jeg har fløjet med SAS til Chicago...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Årsagen er jo nok, at SAS mangler en maskine, så der ændres lidt på det normale operationsmønster. Din afgang til Chicago er sat op med OY-KBI, som netop nu er på vej fra Tokyo og lander lidt før planmæssig ankomst 16.05.

    Normalt er det maskinen fra SFO eller ORD, som normalt lander 13.20, der flyver videre til enten ORD eller NRT kl. ca. 15.40.

    OY-KBM som landede fra ORD i dag kl. 13.18 skal videre til SFO, som så også bliver forsinket et par timer.

    Tydeligt at se, at SAS er pressede på materiel. Håber LN-RKR snart er tilbage på vingerne.
     
    Senest redigeret: 22/11/16
    Peter F., clager og Henry "Synes godt om dette"
  18. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    260
    "Synes godt om" modtaget:
    546
    Point:
    93
    Jeg skal flyve IAD-CPH tirsdag d 29.11. Pt står den til Chile flyet. Er der nogen der har erfaringer med om SAS opgradere deres plus kunder til biz? Umiddelbart er det jo et ringere produkt man får på plusklassen, og jeg ved da også folk der tidligere har klaget har modtaget 10.000 point nogen gange.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Det tror jeg bestemt ikke de gør. "Chile-flyet" har jo fået Plus-sæder - godt nok de gamle af slagsen - men jeg tror ikke de opgraderer til business bare sådan pr. automatik.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    260
    "Synes godt om" modtaget:
    546
    Point:
    93
    Ah ok, og sædeafstanden er den samme som de rigtige plus? Jeg kan bare huske at det tidligere bare var economy sæder
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side