http://www.sasgroup.net/en/sas-tran...erates-a-positive-earnings-impact-of-musd-75/ Og igen siger de at de vil holde antallet af sæder ved at øge flystørrelsen. Går fra 19 til 17 slots.
De har snart ikke mere af værdi de kan sælge ud af - det skulle da lige være SKIT som være hundrede millioner af kroner værd.
Ahhhh et bonus program med 4,7 mill medlemmer er jo også en slat værd, mellm 2 og 3 milliarder. (Omkring 500,- pr. Medlem)
DET er der nok ingen der vil have Men det har faktisk været på tale, og som SAS kører i disse år, er jeg ikke et øjeblik i tvivl om at EB er mere værd end SAS. EDIT: se bare på Wiederø der giver overskud, det blev solgt for under 2 milliarder
Jeg kunne da tvivle på, om alle medlemmer er 500 kroner værd. Vi er et par brokkehoveder her på IF - mon en fornuftig køber ikke gerne ville betale bare for at slippe for os? Nå, så må jeg hellere blive alvorlig igen: Det er jo gratis at være med i EB, så medlemmerne har ingen incitament til at melde sig ud - og jeg tror ikke, at SAS vil ekskludere medlemmer. Så, der er nok mange i systemet, som har en meget begrænset aktivitet (og også mange medlemmer, som tjener ganske få point men ikke får dem brugt inden udløb. Det er jo også en lille indtægtskilde for SAS). En af disse "næsten passive medlemmer" er min kæreste, som har 1 - 2 årlige ture med Lufthansa mellem Moskva og Billund. Som diamant, kan jeg jo give hende et guldkort, så hun kan få adgang til lounge på de få ture, hun har. Og med den nu nedlagte familie-konto, kunne jeg jo få hendes point. Men der er sikkert nogle meget dygtige markedsføringsfolk, som kan gøre dette meget bedre og vurdere os EB-medlemmer: Så, hvad er vi værd? Kom med et par friske bud.
Husk på, det er ikke "SAS værdien" der sælges, men retten til at kunne approache 4,7 mill medlemmer "uopfordret" med specifikke tilbud i forhold til al den viden man har om dem digitalt. I disse forbruger beskyttede tider er den database GULDRANDET, og jeg tror faktisk 500,- pr. medlem er lavt sat. /DSGM
Det er som @Schwert pointerer et marketing spørgsmål mere end noget andet. SAS arbejder jo hårdt på at få skabt et loyalty program der rækker bredere end kun flyrejser. Jeg har ikke læst nogle artikler for nyligt om emnet og en præcis værdisættelse vil kræve dybere indsigt i databasen, men den her artikel fra AdAge giver da lidt info synes jeg: http://adage.com/article/datadriven-marketing/companies-put-a-dollar-loyalty/297787/
Spot on!! Og så lige mine 50C: "We actually placed a value on their loyalty program and inventory and their loyalty program and inventory was actually more valuable than basically the rest of the business," he said. Er helt sikker på at det også gældet EB
Eneste undtagelse/justering er måske SAS slots som jo var der denne tråd startede... Den dag SAS sælger Eurobonus er de done (ligesom Magasin da de solgte deres kontokort)