SAS SK901 til EWR

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Thomas, 17/2/16.

  1. Thomas

    Thomas Medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    82
    Point:
    18
    Er der nogen herinde, som har erfaringer med SK901 fra CPH til EWR? Det er et Boeing 737-800 (Winglets) og opereres af Privateair. Jeg skal afsted med flyet i start marts, og det er ikke muligt at reservere sæde på ruten. Har anmodet om opgradering på OPT til Plus, men tvivler på chancerne på upgrade.
     
    Rikke Haugen Olsen "Synes godt om" dette.
  2. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Kan garantere at du ikke bliver opgraderet til SAS Plus, eftersom der kun er Go og Business ombord. ;)

    Har ikke selv nogen erfaringer med schweiziske PrivateAir, men måske nogle af alle de medlemmer der var i Houston i sommers, kan dele ud af deres oplevelser med det generelle serviceniveau?

    - Mener dog at have læst/hørt noget med at der var drikkevarer gratis inkluderet, selv på Go med PrivateAir, men kan selvfølgelig ikke finde noget om det lige nu...
     
    Senest redigeret: 18/2/16
  3. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Henrik Olsen og *flyer "Synes godt om" dette.
  4. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,245
    "Synes godt om" modtaget:
    3,062
    Point:
    113
    Jeg var også en tur med 737'eren til Houston med all-business config, og det var ganske fint. Service fra PrivatJet var ganske god. Dengang kunne jeg heller ikke reservere sæde på forhånd online, men du kan ringe til SAS som kan gøre det for dig. Evt via chatten på deres side.

    Tror ikke du får gratis drikkevarer på Go (medmindre du altså er EBD), da det vel er SAS' almindelige koncept.
     
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Jeg noterede mig her til aften, at flyet er med PrivatAir livery og ikke SAS, så sikkert stand-in og ikke SAS bemalede fly... @Thomas du skriver vel lidt om turen ikke?
     
  6. Thomas

    Thomas Medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    82
    Point:
    18
    En lille update: Jeg fik ikke upgrade med OptionTown. SAS tilbød upgrade til Business for 3.999 kr., hvilket jeg afslog.

    Jeg har checket-ind online og valgt sæde 10F - det ser ud til at flyet kun er indrettet med to sæder på hver side af gangen.

    Jeg skal nok skrive lidt om turen :)
     
    tbh, Kristian og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  7. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,359
    "Synes godt om" modtaget:
    5,813
    Point:
    113
    Skærmbillede 2016-03-03 10.22.34.png
    Kan se der er 3 sæder på hver side, men at der er "soft block".. og så kan man undre sig over hvorfor en person frivilligt har valgt 20B når der er massere af andre pladser ledige :) god tur
     
    isolCBflyer, Schlandy og clager "Synes godt om dette"
  8. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    584
    "Synes godt om" modtaget:
    1,667
    Point:
    93
    Kan være man håper på at ingen vil have sidemand;)
     
    isolCBflyer og tbh "Synes godt om" dette.
  9. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,359
    "Synes godt om" modtaget:
    5,813
    Point:
    113
    Det er selvfølgelig et sats. Smart måde at få 3 sæder for sig selv, men man løber en risiko ;)
     
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    han skal da opgradere til en 3 sæders seng :)

    Men er der så ikk mange sofblocks, som jeg ser det lige nu?
     
  11. Thomas

    Thomas Medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    82
    Point:
    18
    Lidt mystisk at man ikke kan se tre sæder på hver side af gangen, når man skal vælge sæde online.

    Skærmbillede.jpg
     
  12. Thomas

    Thomas Medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    82
    Point:
    18
    Som lovet en lille beskrivelse af turen:

    SK901 med afgang fra CPH til EWR kl. 18:25 var af flytypen Boeing 737-800 (winglets) fra PrivateAir (ingen SAS graffiti på siden eller indretning). Det var en noget mindre model end nogle af de andre fly, jeg har krydset Atlanten med. Flyet var opdelt i business fra 1-9 række og economy fra 10-21.

    Afgangen 18:25 fra DK med forventet ankomst 21:35 lokal tid er formegentlig ikke særlig eftertragtet, hvilket afspejlede sig i det lave passagertal. Vi var 14 på business og 18 på economy (ingen economy plus), hvilket heldigvis betød, at jeg, blandt mange af de andre på economy, fik tre sæder til et sædes pris.

    Vi fik udleveret en iPad-mini som underholdning med et fint men sparsomt udvalg af film fra SAS. Jeg så kun én enkelt film, da jeg heldigvis havde pakket en god bog, som jeg kunne læse med udstrakte ben på række 11 D E F. Stewarden og det øvrige personale fra PrivateAir gjorde et udemærket job ombord.

    Kaptajnen kunne nærmest fra push-back informere os om, at flytiden ville være 8 t og 15 min - i modsætning til de 9 t og 10 min, som der ellers stod online, da jeg bookede rejsen. Han kunne derfor også stolt meddele at vi landede 50 min før tid i Newark.

    Alt i alt en rigtig fin tur fra CPH til EWR for 3.499 kr. - som nok ville have været lidt mindre behagelig, havde jeg ikke haft de tre sæder for mig selv, da economy sæderne ikke havde særlig meget benplads.
     
  13. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Billeder? :)
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  14. Thomas

    Thomas Medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    82
    Point:
    18
    Godt nok ikke særlig gode billeder, men her kommer de. PrivateAir flyet, business og economy.
     

    Attached Files:

    obs, Kristian, tbh og 6 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side