SAS Soft Block

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af alexanderln, 4/3/15.

  1. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Hej BF

    Hvad er jeres erfaring med Softblock hos SAS?

    Jeg skal til CDG med en god ven her i morgen. Vi bookede på hver sin PNR, men nu kunne han endelig vælge sæder. Jeg havde på forhånd som EBG valgt sæde 12A.
    Da vi kunne tjekke ind lånte jeg hans PNR og valgte sæde 12C, hvor 12B stod som optaget!
    På SAS appen kan jeg dog se at 12B var fri --> Softblock :)

    Når SAS har soft-block (har altid troet de havde det, men dette er første gang jeg ser det sort på hvidt), har I så en idé om hvorfor de ikke reklamerer med det som en af EBG/D/P-fordelene?

    Skærmbillede 2015-03-04 22.11.16.png
    Sæde 12B optaget når jeg tjekker min vens PNR
    2015-03-04 22.10.43.png
    Men er frit når jeg ser mit Seatmap
     
    Senest redigeret: 4/3/15
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det er nok svært at forklare i marketing materiale og jeg er ikke sikker på det er noget de vil høre klager for når det ikke sker. Vi tilhører jo trods alt et meget lille mindretal herinde som overhovedet ved hvad softblock er.
     
    mhsalv, alexanderln og Ekeren "Synes godt om dette"
  3. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    @jakobv84
    Ja, vi er nok en lille minoritet ;) men det er en dejlig feature som jeg/vi sætter stor pris på..
     
  4. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Det er vist lidt hit or miss med softblock. I en periode har de ikke haft det og nu kunne det se ud til at det er på vej tilbage.

    Jeg tror de uanset vil lade det være en perk, som de ikke markedsfører for meget - da de meget let kunne få klager, hvis der ikke lykkedes eller der blev lavet ændringer i sidste øjeblik m.v.

    Men uanset dejligt at se flere og flere tilbagemeldinger om at det er på vej tilbage...
     
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg havde også overvejet at tage til CDG i morgen eller fredag... Hvad sker der for at de er begyndt at tage ~400 ekstra per vej for ungdomsbilletter bestilt en uge før i modsætning til de 200 per vej de sidste par måneder (det var 0 før det)...
    Og så lavede jeg en dummy booking på fredag, hele flyet er nærmest blokeret, 7 sæder ledige på en A321 og 7 sæder er optaget i følje expert flyer... Ingen vinduespladser!

    Og tilbage til emnet så er det da positivt når det virker :) Håber det bliver mere permanent..
     
  6. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Ja, det er lidt ærgeligt - savner også dengang der var "Last Minute" billetter, hvor vise billetter 24 t før afgang blev solgt til 299...
    dog er det positivt at de har udvidet Ungdomsbilletter til at gælde hele rutenetværket :)
     
    tbh og mhsalv "Synes godt om" dette.
  7. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Jeg er EBS nogle dage endnu - men har i dag oplevet softblock og fået bekræftet af en SAS medarbejder at sædet ved siden af mig i aften er blokeret. I morges havde jeg det eneste tomme sæde ved siden af mig i en fyldt afgang mod Cph.
    Så enten har de luret at der står EBG på mig om en håndfuld flyvninger eller også får Silver også lidt goodies her efter 1. juli hvor der også er lounge og fasttrack
     
  8. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Credit where credit is due:
    Diamant seat map:


    .... Arg nu havde jeg lige taget screen shot af seatmap men går en 'unexpected database error' når jeg prøver at uploade.

    Anyway, række 5-7 et blokeret for en EBS, bortset fra 5C der er nok var åben fordi jeg havde 5a. 10b var også blokeret for EBS da der må være en EBG+ på 10C. Som diamant var alt undtagen 10C åbent.
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.

Del denne side