Jeg har fået dette spørgeskema fra SAS: Det er interssandt da det viser at SAS roder lidt med tanken om at lave om i navnene for premium billetterne. Mon det bliver nemmere eller mere komplekst? Har I andre fået det?
jep også her.Tænker lidt det samme at det kunne blive mere komplekst, eller at der måske kan snige sig en ny SAS enhancement ind hvis de barsler med flere typer biz billetter end dem de har i dag. Det kan måske være så simpelt at det bare er nye navne/ re-branding - altså ny vin på gamle flasker?
SAS har brug for at rydde op i produkterne og differentiere yderligere mellem dem. Nyt navn er ligegyldigt, hvis kunden ikke oplever produktet som “Business”. De enkelte gange jeg har haft fornøjelsen af at rejse Business, har jeg forventet en signifikant oplevelse. Det synes jeg ikke, at jeg har oplevet/fået. Særligt har crews serviceniveau haltet. Men det er måske “Classic” i SAS’ verden?
Fik lige en god griner . Det kan være at man kan købe en business billet og så vælge om betjeningen skal være af en ældre overlærer (som hader børn) eller en smilende stewardesse (som måske koster ekstra).
Når Business er højeste klasse hos SAS, så forventer man også endsige betaler for en oplevelse fra øverste hylde. Når kernen i produktet - medarbejderne - gerne synes komplet ligeglade med, om det er en Business eller Monkey Class-kunde, de står over for, når der skal leveres service, så udvandes produktet. Fint med mig hvis SAS melder ud, at det koster ekstra fremover, hvis crew skal smile til én undervejs flyvningen. Men så kald for guds skyld ikke basisproduktet for “Classic” eller “Smart”. For det er ingen af delene.
Hold da op en gang differentierings gøjl, hvorfor så ikke tage skridtet fuldt ud og kalde SAS GO for Business basic?
Hvorfor også gøre det enkelt, når man kan gøre det kompliceret... Har det ikke altid været mottoet i SAS Jeg kan undre mig over, om det virkelig kan være til gavn for SAS at gøre tingene mere komplekse end de er i forvejen. Men det kan også være at det bare er mig... /DSGM #2
Business Light - og Plus Light for den sags skyld - findes de facto allerede. Forstår ikke hvorfor Plusgrade ikke kan rumme (eller måske kan det) en option, hvor Go Light-rejsende kan byde lidt ekstra point, så de kan få bagage med, hvis buddet accepteres. Unødvendigt kompliceret produkt. Før jeg læste det herinde for nogle uger siden, var jeg ikke klar over den detalje. Djævlen ligger som regel i al det, der står med småt...
Det giver ingen mening for andre end marketings tosser, hvis de skulle gøre det så diffenrentieret hvorfor så ikke afskaffe klasser. Bestil billet og derefter tilvalg af ydelser, ligesom alle de billet pusher hjemmesider der findes - og som de fleste hader. Måske de bare skulle holde det enkelt, som Wozniacki ville sige [ræne linjæer].
Kald mig bare gammeldags. Men lad nu være med sådan en omgang fis. Er det, det nyeste forsøg på at få fat i generation Z som alligevel ikke vil betale for ydelserne? (påstand)
Lad nu være SAS, i ødelægger det bare. Jeg synes det fungerer fint med GO og PLUS, men Business skal være Business og det der bliver spurgt om er ikke en forsimpling, tværtimod. Jeg er allerede forvirret!
Jeg har også fået spørgeskemaet. Interessant med ideer til nye navne men de bliver vist lidt for smart (Business Smart) :-D
Oplevede på Handelshøjskolen, at én af de eksterne lærere kaldt karrieresmart (han mødte op i blankpudsede sko og jakkesæt med pressefolder i bukserne). Jeg er ret overbevist om, at udtrykket ikke var positivt ment.