SAS spørgeskema - om navn på Business Class billettyper

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 16/6/18.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Jeg har fået dette spørgeskema fra SAS:

    E07C5640-8DFC-41FA-B4B8-8DEA068D7C47.png 0DC56DDD-0CFF-41B5-BCFE-8B3D35787513.png 24ABC699-E352-4E8D-9278-779E02916648.png A713E982-E96F-4FF0-A385-A01A21C5C3FC.png 3EFECDB1-C2D4-4CC3-8E9B-2F34C279D8D2.png BBAE2F8C-B7B4-4E53-97E2-ED6042449E6A.png 04CEBAEF-E979-4E7B-AC18-99A056CA769F.png 30165788-80C0-4806-BF87-8A080C0CE1A6.png 50F6E890-5DC5-4952-8B9B-3E6CD9423CA5.png 04AD1340-740B-4ED0-A620-71FE4EE78AC1.png

    Det er interssandt da det viser at SAS roder lidt med tanken om at lave om i navnene for premium billetterne. Mon det bliver nemmere eller mere komplekst?

    Har I andre fået det?
     
    Nicoschon, Daniel K, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    jep også her.Tænker lidt det samme at det kunne blive mere komplekst, eller at der måske kan snige sig en ny SAS enhancement ind hvis de barsler med flere typer biz billetter end dem de har i dag. Det kan måske være så simpelt at det bare er nye navne/ re-branding - altså ny vin på gamle flasker?
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  3. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    SAS har brug for at rydde op i produkterne og differentiere yderligere mellem dem. Nyt navn er ligegyldigt, hvis kunden ikke oplever produktet som “Business”. De enkelte gange jeg har haft fornøjelsen af at rejse Business, har jeg forventet en signifikant oplevelse. Det synes jeg ikke, at jeg har oplevet/fået. Særligt har crews serviceniveau haltet. Men det er måske “Classic” i SAS’ verden? o_O
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  4. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    456
    "Synes godt om" modtaget:
    1,283
    Point:
    93
    Fik lige en god griner .
    Det kan være at man kan købe en business billet og så vælge om betjeningen skal være af en ældre overlærer (som hader børn) eller en smilende stewardesse (som måske koster ekstra).
     
    Peter F., Henry og Daniel K "Synes godt om dette"
  5. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Når Business er højeste klasse hos SAS, så forventer man også endsige betaler for en oplevelse fra øverste hylde. Når kernen i produktet - medarbejderne - gerne synes komplet ligeglade med, om det er en Business eller Monkey Class-kunde, de står over for, når der skal leveres service, så udvandes produktet.

    Fint med mig hvis SAS melder ud, at det koster ekstra fremover, hvis crew skal smile til én undervejs flyvningen. Men så kald for guds skyld ikke basisproduktet for “Classic” eller “Smart”. For det er ingen af delene.
     
    obs og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Hold da op en gang differentierings gøjl, hvorfor så ikke tage skridtet fuldt ud og kalde SAS GO for Business basic?
     
    Convict, Peter F., miri90 og 4 andre "Synes godt om" dette.
  7. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Hahaha :D:D:D - og Business Basic Light ikke at forglemme! :p
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Hvorfor også gøre det enkelt, når man kan gøre det kompliceret... Har det ikke altid været mottoet i SAS :rolleyes:

    Jeg kan undre mig over, om det virkelig kan være til gavn for SAS at gøre tingene mere komplekse end de er i forvejen. Men det kan også være at det bare er mig...

    /DSGM #2
     
    Henry, AaB_CPH og Ulrik "Synes godt om dette"
  9. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Business Light - og Plus Light for den sags skyld - findes de facto allerede. Forstår ikke hvorfor Plusgrade ikke kan rumme (eller måske kan det) en option, hvor Go Light-rejsende kan byde lidt ekstra point, så de kan få bagage med, hvis buddet accepteres. Unødvendigt kompliceret produkt. Før jeg læste det herinde for nogle uger siden, var jeg ikke klar over den detalje. Djævlen ligger som regel i al det, der står med småt... o_O
     
    Senest redigeret: 17/6/18
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Det giver ingen mening for andre end marketings tosser, hvis de skulle gøre det så diffenrentieret hvorfor så ikke afskaffe klasser.

    Bestil billet og derefter tilvalg af ydelser, ligesom alle de billet pusher hjemmesider der findes - og som de fleste hader.

    Måske de bare skulle holde det enkelt, som Wozniacki ville sige [ræne linjæer].
     
    SophieHendriksen, Ulrik, obs og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Kald mig bare gammeldags. Men lad nu være med sådan en omgang fis.
    Er det, det nyeste forsøg på at få fat i generation Z som alligevel ikke vil betale for ydelserne? o_O (påstand)
     
    banditten og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Nicoschon

    Nicoschon Medlem

    Beskeder:
    29
    "Synes godt om" modtaget:
    83
    Point:
    18
    Lad nu være SAS, i ødelægger det bare. Jeg synes det fungerer fint med GO og PLUS, men Business skal være Business og det der bliver spurgt om er ikke en forsimpling, tværtimod. Jeg er allerede forvirret!
     
    jtraveler og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Jeg har også fået spørgeskemaet. Interessant med ideer til nye navne men de bliver vist lidt for smart (Business Smart) :-D
     
    Nicoschon, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Oplevede på Handelshøjskolen, at én af de eksterne lærere kaldt karrieresmart (han mødte op i blankpudsede sko og jakkesæt med pressefolder i bukserne). Jeg er ret overbevist om, at udtrykket ikke var positivt ment.
     
    Nicoschon og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.

Del denne side