SAS / Star Alliance booking begrænsninger

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af ThomasG80, 30/11/23.

  1. ThomasG80

    ThomasG80 Aktivt medlem

    Beskeder:
    110
    "Synes godt om" modtaget:
    190
    Point:
    43
    Hej

    Jeg har til foråret fundet ledige bonusbilletter med Ethiopian på ruten OSL-ADD-GRU-EZE. Samtidig er der naturligvis masser af ledige bonusbilletter mellem CPH-OSL. Men jeg kan ikke booke det online og tænkte egentlig bare at det var et SAS IT issue og ringede derfor til deres kundeservice. Men efter han kiggede konstaterede han blot at når den ikke dukker op i søgningen (altså CPH-OSL-ADD-GRU-EZE) så betyder det at den ikke kan bookes. Selvom der er ledig award billetter.

    Overser jeg noget eller burde den ikke kunne bookes? (I mellemtiden har jeg booket OSL-EZE billetterne da der kun var 1 tilgængelig på retur datoen)
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Magnus

    Magnus VIP medlem

    Beskeder:
    95
    "Synes godt om" modtaget:
    286
    Point:
    53
    Det burde kunne bookes samlet. Du kan slå de enkelte segmenter op hos United (vælg 'Book with miles'). Hvis afgangen kommer frem med bookingklasse X, så kan den bookes hos SAS også og de kan sætte den sammen manuelt. Jeg har selv booket HNL-GUM-SPN-NRT hos SAS, og denne var kun at finde hos United (man kan slet ikke finde Saipan/SPN på SAS-hjemmesiden)
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    900
    "Synes godt om" modtaget:
    2,661
    Point:
    93
    Jeg vil også mene, at det bør kunne samles.
    Jeg har fået kundeservice til at booke en rejse CPH-LHR-BOG-MDE, hvor jeg online kunne finde billetter for hhv. CPH-LHR-BOG og BOG-MDE - men ikke som samlet rejse. De havde lidt problemer med at få den booket, så var vel i telefonen i 20 minutter med dem. Men til sidst lykkedes det.
     
    Nielspg, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  4. Magnus

    Magnus VIP medlem

    Beskeder:
    95
    "Synes godt om" modtaget:
    286
    Point:
    53
    Rejsen jeg bestilte skulle også godkendes af ‘back Office’ før den kunne udstedes, men lykkedes inden for en time.
     
    Beaglen, Nielspg, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    720
    "Synes godt om" modtaget:
    1,250
    Point:
    93
    Jeg oplever også tit, at man må søge på de individuelle strækninger, og så bede SAS om at booke dem manuelt. Man skal lige være opmærksom på, at de godt kan komme til at tage deres dumme håndteringsgebyr to gange, hvis det er en open jaw billet.

    Til oplysning kan man selv booke open jaw billetter via Star Alliance værktøjet, selvom der står man skal ringe i FAQ. Det kræver blot, at man først laver en enkelt søgning, og når resultaterne så er kommet op, kan man ændre i søgningen, og tilføje "Anden rejse". Ved ikke, hvorfor det skal være så kringlet.

    I øvrigt skriver SAS på chatten, at 24 timers fortrydelsesret OGSÅ gælder for Star alliance eurobonus bookinger. Det vidste jeg ikke.
    upload_2024-7-15_15-20-24.png
     
    Senest redigeret: 15/7/24
    Ulrik, isolCBflyer, Jeblin og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side