SAS / Star Alliance priority bagage

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Ulrik, 29/8/16.

  1. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Oplever I også at det der priority er "en fis i en hornlygte"?

    Jeg tænker på om "priority" betyder først ind i lastrummet og dermed sidst i ud? I Krakow var det bogstavelig talt den sidste kuffert på båndet og i CPH i går næsten som den sidste. Udokumenteret føler jeg at det måske kun er 10-20% af gangene min bagage er blandt de første.

    Det er et I-lands problem, men jeg synes bare ikke man skal nævne det som en guld/ diamant fordel hvis ikke det holder, så hellere lade være. På den måde undgår man at blive skuffet.
     
    mhsalv, PENSIONISTEN, AMJ og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Priority bagage burde konsekvent være man kommer forrest i køen for at anmelde når den er blevet væk for det andet er rent marketing gimmick uden nogen form for eksekvering i dagligdagen -- på tværs af selskaber og lufthavne!

    Mit yndlingstrick er at de første kufferter oppe ganske rigtigt er priority, men at der også kommer priorty løbende i resten og gerne en ordentligt sjat til sidst. Det giver illusionen om at priority kommer først, mens jeg synes jeg ofte står og venter på det allersidste læs bagage kommer op på båndet...
     
    Senest redigeret: 29/8/16
    PENSIONISTEN, AMJ og Ulrik "Synes godt om dette"
  3. Kolmorgen

    Kolmorgen M&M Senator

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    154
    Point:
    33
    Det varierer meget fra lufthavn til lufthavn. Af de lufthavne jeg kommer meget i, må jeg sige at Oslo er den værste - har aldrig oplevet at priority bliver taget seriøst der, men har vel oplevet stort set det samme i København.

    Hvorimod jeg har ofte oplevet at i Delhi, Bangkok, Zürich, Wien kommer prioirty bagage som regel først.
     
    mhsalv, THammer, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    Ja,
    • I Aarhus er min kuffert altid blandt de sidste - og dér er manuel bagagehåndtering, så priority skulle kunne håndteres.
    • I Billund kommer min kuffert heller ikke blandt de første. Typisk når halvdelen har fået deres kuffert.
    • Moskva er den kufferten enten ikke med - eller også kommer den i den sidste halvdel af sendingen
    • De par gange, jeg skulle have kufferten ud i København har jeg også på fornemmelsen, at den kommer i sidste halvdel af forsendelsen
    Så den politisk korrekte vurdering: Jeg er ikke begejstret for "priority bagage"
     
    Ulrik og AMJ "Synes godt om" dette.
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Hvis bare alle lufthavne var som HKG ville det være fuldstændig ligegyldigt! 3 ud af 3 gange har kufferten været der da jeg ankom til båndet (OK, den ene gang var alle ikke priority kufferter ikke kommet endnu, men på vej)
    I NRT har jeg oplevet det fantastisk med First Class, så business og så resten.

    Ellers har jeg samme opfattelse af specielt i vesten at det er noget fis. I DUS kan man se hvis man ankommer til busgate, at der er nogle kæmpe skilte til baggage handleren med at de skal tage F/HON tags først, så business og de normale priority og så ingenting, men det kan de stadig ikke finde ud af
     
    Henry, Ulrik og AMJ "Synes godt om dette"
  6. AMJ

    AMJ VIP medlem

    Beskeder:
    182
    "Synes godt om" modtaget:
    446
    Point:
    63
    jeg oplever de fleste gange at være iblandt de første til at få bagage når der er priority tag på - i US ved jeg ikke helt om det virker da immigration ofte tager en halv til en hel time.
     
    PENSIONISTEN, Henry, Baadsgaard og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. jacobb

    jacobb Medlem

    Beskeder:
    99
    "Synes godt om" modtaget:
    98
    Point:
    18
    I Sydafrika indebærer "Priority" at en mand står og tager taskerne ned fra båndet og sætter dem på et rødt tæppe...
     
    Nicki Lolk Sørensen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  8. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Jeg oplever, at de i Asien klart er bedst til at sikre, at priority-baggage kommer ud først. I Tokyo er der naturligvis styr på det.

    Går ud fra, at det er fordi, at de har et tilstrækkeligt antal folk på jorden, hvorimod man i lande som Norge og Danmark har barberet staff helt ned til under minimum.

    Oplever også, at HKG normalt leverer baggagen hurtigt. Sidste gang i slutningen af marts tog det dog over 1 time trods prioritytags, men det afhænger jo også af hvem der handler. Det var i den forbindelse Jardine for PAL. De handler også SQ. Ikke imponerende.
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  9. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Fordi flertallet i disse lande ikke vil betale det, som den ekstra kvalitet koster. Og det koster, fordi lønudgiften i denne afkrog af kloden er en større post i regnearket end mange andre steder.
    Derfor har lavprisselskaberne så godt fat i markederne i Europa.
    o_O

    Vi flyver normalt plus og har derfor priority tag på bagagen - men det rager mig en høstblomst om det har effekt. Ventetiden ved bagagebåndet bruges på et toiletbesøg - eller til at tage det med ro. Findes der noget bedre end en ufrivillig, tvungen og dermed ansvarsfri pause? :):D:D:cool:
     
    Peter F., Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg må have været heldig - samtlige gange jeg har haft Priority baggage, ja så er det vitterligt kommet først ud :)
     
    isolCBflyer, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  11. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Utroligt nok var Priority stringent håndhævet i MAN.
    På en proppet A321 havde alle de 20 første kufferter Priority-mærke. Ved ikke om det blev ved, for på det tidspunkt havde vi allerede kufferter og var på vej ud af lufthavnen ;)
     
  12. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,273
    "Synes godt om" modtaget:
    2,118
    Point:
    113
    Jeg oplever generelt at Star Priority har været rigtig godt overholdt i Syd Amerika, men i CPH halter det godt nok! Vi var dog en gruppe på 17 personer som rejste GRU-FRA-CPH sammen, her var vi 2 Priority-passagerer, med hver 3 stykker bagage. Her var vi de eneste der connectede ind fra GRU, som rent faktisk fik vores bagage med hele vejen til CPH pga. short-connection. Hermed har man prioriteret i FRA at få vores bagage ud til flyet i tide, imens andres bagage har været 2. prioritet.

    God service her!!

    Dog var vores bagage bestemt ikke den første på båndet i CPH, så de kan så stadigvæk ikke finde ud af det :(
     
    Senest redigeret: 1/9/16
    Henry, Kolmorgen og Ulrik "Synes godt om dette"
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Var I igennem FRA eller AMS?
     
  14. kc1829

    kc1829 VIP medlem

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    428
    Point:
    63
    Det fungerer altid i Manila! Et godt eksempel fra 3 uger siden. Mine 9 stykker indtjekket bagage (140kg UDEN barnevognen) kom allesammen blandt de første 20stykker bagage på båndet.

    Med to unger, 3 stykker håndbagage og en hattehylde-klapvogn (http://www.livrig.dk/shop/babyzen-yoyo-2014-85s1.html) så er det fantastisk at lande i Manila, hvor hjælpen er lige ved hånden. Hurtigt fik hjælperne i lufthavnen fat i vognen på billedet og hjalp os helt ud til den ventende bil. Det kostede mig vist 20-30kr i drikkepenge men var virkeligt guld værd ovenpå en lang tur...
     

    Attached Files:

    Henry "Synes godt om" dette.
  15. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Babyzen yoyo er fantastisk. Vi bruger vores konstant både når vi rejser men også i dagligdagen!
     
    Henry og kc1829 "Synes godt om" dette.
  16. kc1829

    kc1829 VIP medlem

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    428
    Point:
    63
    Det er så fedt ikke at skulle stå og vente i hundrede år på klapvognen for så derefter at finde ud af at den alligevel er blevet sendt ned på bagagebåndet
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har aldrig tjekket vores ind; har den altid med ombord da den jo ikke fylder mere end en taske sammenklappet
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. kc1829

    kc1829 VIP medlem

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    428
    Point:
    63
    Heller ikke her, men den gamle klapvogn skulle altid afleveres ved gaten...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,273
    "Synes godt om" modtaget:
    2,118
    Point:
    113
    Frankfurt (FRA) :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    DXB - prioritets bagage kommer ALTID først, op til 20 min. før pøblens (på Emirates) jeg har ladet mig fortælle at det er særlige bagage crews, der næsten står og off loader næsten før maskinen holder stille......
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.

Del denne side