Oplever I også at det der priority er "en fis i en hornlygte"? Jeg tænker på om "priority" betyder først ind i lastrummet og dermed sidst i ud? I Krakow var det bogstavelig talt den sidste kuffert på båndet og i CPH i går næsten som den sidste. Udokumenteret føler jeg at det måske kun er 10-20% af gangene min bagage er blandt de første. Det er et I-lands problem, men jeg synes bare ikke man skal nævne det som en guld/ diamant fordel hvis ikke det holder, så hellere lade være. På den måde undgår man at blive skuffet.
Priority bagage burde konsekvent være man kommer forrest i køen for at anmelde når den er blevet væk for det andet er rent marketing gimmick uden nogen form for eksekvering i dagligdagen -- på tværs af selskaber og lufthavne! Mit yndlingstrick er at de første kufferter oppe ganske rigtigt er priority, men at der også kommer priorty løbende i resten og gerne en ordentligt sjat til sidst. Det giver illusionen om at priority kommer først, mens jeg synes jeg ofte står og venter på det allersidste læs bagage kommer op på båndet...
Det varierer meget fra lufthavn til lufthavn. Af de lufthavne jeg kommer meget i, må jeg sige at Oslo er den værste - har aldrig oplevet at priority bliver taget seriøst der, men har vel oplevet stort set det samme i København. Hvorimod jeg har ofte oplevet at i Delhi, Bangkok, Zürich, Wien kommer prioirty bagage som regel først.
Ja, I Aarhus er min kuffert altid blandt de sidste - og dér er manuel bagagehåndtering, så priority skulle kunne håndteres. I Billund kommer min kuffert heller ikke blandt de første. Typisk når halvdelen har fået deres kuffert. Moskva er den kufferten enten ikke med - eller også kommer den i den sidste halvdel af sendingen De par gange, jeg skulle have kufferten ud i København har jeg også på fornemmelsen, at den kommer i sidste halvdel af forsendelsen Så den politisk korrekte vurdering: Jeg er ikke begejstret for "priority bagage"
Hvis bare alle lufthavne var som HKG ville det være fuldstændig ligegyldigt! 3 ud af 3 gange har kufferten været der da jeg ankom til båndet (OK, den ene gang var alle ikke priority kufferter ikke kommet endnu, men på vej) I NRT har jeg oplevet det fantastisk med First Class, så business og så resten. Ellers har jeg samme opfattelse af specielt i vesten at det er noget fis. I DUS kan man se hvis man ankommer til busgate, at der er nogle kæmpe skilte til baggage handleren med at de skal tage F/HON tags først, så business og de normale priority og så ingenting, men det kan de stadig ikke finde ud af
jeg oplever de fleste gange at være iblandt de første til at få bagage når der er priority tag på - i US ved jeg ikke helt om det virker da immigration ofte tager en halv til en hel time.
I Sydafrika indebærer "Priority" at en mand står og tager taskerne ned fra båndet og sætter dem på et rødt tæppe...
Jeg oplever, at de i Asien klart er bedst til at sikre, at priority-baggage kommer ud først. I Tokyo er der naturligvis styr på det. Går ud fra, at det er fordi, at de har et tilstrækkeligt antal folk på jorden, hvorimod man i lande som Norge og Danmark har barberet staff helt ned til under minimum. Oplever også, at HKG normalt leverer baggagen hurtigt. Sidste gang i slutningen af marts tog det dog over 1 time trods prioritytags, men det afhænger jo også af hvem der handler. Det var i den forbindelse Jardine for PAL. De handler også SQ. Ikke imponerende.
Fordi flertallet i disse lande ikke vil betale det, som den ekstra kvalitet koster. Og det koster, fordi lønudgiften i denne afkrog af kloden er en større post i regnearket end mange andre steder. Derfor har lavprisselskaberne så godt fat i markederne i Europa. Vi flyver normalt plus og har derfor priority tag på bagagen - men det rager mig en høstblomst om det har effekt. Ventetiden ved bagagebåndet bruges på et toiletbesøg - eller til at tage det med ro. Findes der noget bedre end en ufrivillig, tvungen og dermed ansvarsfri pause?
Jeg må have været heldig - samtlige gange jeg har haft Priority baggage, ja så er det vitterligt kommet først ud
Utroligt nok var Priority stringent håndhævet i MAN. På en proppet A321 havde alle de 20 første kufferter Priority-mærke. Ved ikke om det blev ved, for på det tidspunkt havde vi allerede kufferter og var på vej ud af lufthavnen
Jeg oplever generelt at Star Priority har været rigtig godt overholdt i Syd Amerika, men i CPH halter det godt nok! Vi var dog en gruppe på 17 personer som rejste GRU-FRA-CPH sammen, her var vi 2 Priority-passagerer, med hver 3 stykker bagage. Her var vi de eneste der connectede ind fra GRU, som rent faktisk fik vores bagage med hele vejen til CPH pga. short-connection. Hermed har man prioriteret i FRA at få vores bagage ud til flyet i tide, imens andres bagage har været 2. prioritet. God service her!! Dog var vores bagage bestemt ikke den første på båndet i CPH, så de kan så stadigvæk ikke finde ud af det
Det fungerer altid i Manila! Et godt eksempel fra 3 uger siden. Mine 9 stykker indtjekket bagage (140kg UDEN barnevognen) kom allesammen blandt de første 20stykker bagage på båndet. Med to unger, 3 stykker håndbagage og en hattehylde-klapvogn (http://www.livrig.dk/shop/babyzen-yoyo-2014-85s1.html) så er det fantastisk at lande i Manila, hvor hjælpen er lige ved hånden. Hurtigt fik hjælperne i lufthavnen fat i vognen på billedet og hjalp os helt ud til den ventende bil. Det kostede mig vist 20-30kr i drikkepenge men var virkeligt guld værd ovenpå en lang tur...
Det er så fedt ikke at skulle stå og vente i hundrede år på klapvognen for så derefter at finde ud af at den alligevel er blevet sendt ned på bagagebåndet
Jeg har aldrig tjekket vores ind; har den altid med ombord da den jo ikke fylder mere end en taske sammenklappet
DXB - prioritets bagage kommer ALTID først, op til 20 min. før pøblens (på Emirates) jeg har ladet mig fortælle at det er særlige bagage crews, der næsten står og off loader næsten før maskinen holder stille......