SAS til AMS og videre med United, nu strejker sas hvad skal jeg gøre

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af CHA211, 1/3/15.

  1. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Hej venner

    Jeg blev forsinket med et UA fly ud af MUC for nogle måneder siden, efter at have klaget iht. EU 264 osv fik jeg et gavekort på usd 1000 af UA, så vidt så godt. Et UA gavekort kan kun bruges på en UA metal, så jeg har bestilt en seperat award billet med SK til AMS, herfra går min flyvning videre med UA. Mit layover er 2 timer og 20 minutter.

    Jeg har rejst på en lign konstallation før, hvor både SK og UA var i stand til at interline baggagen og udstede boarding pass til hinanden. Dog skulle man lige have et nyt UA boarding pass ved gaten for det første UA segment.

    Der er som I alle har set, noget røre i andedammen for SK lige nu. Jeg er derfor noget i tvivl om, hvordan jeg skal gribe min situation an. Jeg går udfra at det kun er SKs problem at få mig til AMS. UA, kan under ingen omstændigheder holdes ansvarlig for at jeg møder for sent op i AMS. Så er der kun min egen rejseforsikring tilbage.

    Er der nogle af jer der har input til min situation??

    På forhånd tak,
     
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,126
    "Synes godt om" modtaget:
    8,185
    Point:
    113
    Det er en svær en, tror du kan have problemer med at få noget ud rejse forsikring med den connection, der skal du i hvert fald have styr på betingelser... Håber for dig de flyver, men jeg ville nok se på alternativer til AMS om muligt... Der er dog ofte folk der er klogere, så kan jo være de kan komme med andre ideer og erfaringer
     
    CHA211 "Synes godt om" dette.
  3. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    Stort set alle rejseforsikringer dækker forsinket fremmøde ud fra Danmark også selvom de er to forskellige bookinger og 2:20 burde være tilstrækkelig layover. (Ikke alle dækker forsinket fremmøde på hjemrejse, har jeg lært på den hårde måde). Jeg ville kontakte rejseforsikringen allerede nu og få dem til at bekræfte at du er dækket hvis SAS stadig køre med forsinkelser i morgen og sætte det hele igang allerede nu.
     
    CHA211 "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    HVIS din rejseforsikring dækker for sent fremmøde OG betingelsen er at du har tid nok til et almindeligt skifte burde du være på sikker grund... 2t 20min lyder som nok i AMS (?)

    HVIS det er tilfældet ville jeg ringe til forsinkringen på forhånd (hvornår skal du afsted) og vende situationen med dem... Hvis du kan forudse at du ikke kan nå det kunne det tænkes de vil mene du skal gøre alt for at komme frem inkl. en anden billet... Jeg ville ihvertfald ikke sidde med hænderne i skødet hvis jeg var dig.
     
    CHA211 "Synes godt om" dette.
  5. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Tak for jeres input, jeg skal først flyve fra AMS tirsdag kl. 12:00.

    Jeg ringer til mit forsikringsselskab i morgen tidlig og prøver at få en afklaring. Jeg prøvede at slå op hvad MCT er for AMS inden jeg bookede billetterne. Det eneste jeg kunne finde var på KLMs hjemmeside og der stod vist 50 min.

    Jeg har lige kigget på KLM flying blue, der kan jeg få en enkelt fra cph-ams for 12500 miles. Det kunne også være en mulighed, er klar over at de formentlig ikke kan interline med UA, så jeg skal hente kufferten og checke ind igen i AMS.

    To tillægsspørgsmål til eksperterne:
    - kan en sas GO award billet refunderes?
    - Kan flying blue awards udstedes helt frem til afgang?
     
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det lyder fornuftigt. Kan jo tænkes de snart får styr på det...
    Hvis din SAS afgang viser sig at være aflyst kan du 100% få den refunderet -- hvis du vil ombooke inden da ville jeg ringe og snakke med kundeservice og se hvad de siger. Det er jo en unik situation
     
    CHA211 "Synes godt om" dette.
  7. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Ja, det kunne selvfølgelig være en mulighed, hvis de har en afgang, der flyver mandag aften, så kunne jeg få en aften i Amsterdam med.
     
  8. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,359
    "Synes godt om" modtaget:
    5,813
    Point:
    113
    Ja, det kan den godt op til 24 t før afgang (altså hvis det er en almindelig bonuspoint billet), ved point/cash gælder der andre regler.
     
    CHA211 "Synes godt om" dette.
  9. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Tak for svar, så må jeg have fat i SK kundeservice inden i morgen tidlig 08:15
     
  10. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,782
    Point:
    113
    MCT på separate bookinger hos mit forsikringsselskab er 3 timer (vi har vist haft den her diskussion før i en anden tråd).
     
    Clipper og CHA211 "Synes godt om" dette.
  11. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Ok, lyder ikke så heldigt for min situation. Jeg har kigget i mine forsikringsbetingelser, der står:

     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  12. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,782
    Point:
    113
    Men gælder det også når der handler om separate bookinger?
     
    CHA211 "Synes godt om" dette.
  13. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Det står der ikke noget om i betingelserne, så det må afklares over telefonen.
    Lige nu tror jeg at min mest safe option er at se om jeg kan få sas til at ombooke mig til en afgang i morgen eftermiddag/ aften i stedet for tirsdag morgen.
    Så kan jeg selv æde regningen på hotel osv ved den ene overnatning og tage det som en oplevelse.
    Det kan være nogen herinde kan komme med nogle fif til hvad en glad mand i sine 30'ere får en aften til at gå med i Amsterdam
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Æhhh øhhh... - der kan da både ses på vinduer og spises kager i Amsterdam :D:p:rolleyes:
     
    tbh, CHA211, jefi99 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    829
    "Synes godt om" modtaget:
    1,937
    Point:
    93
    Og drikkes Heineken på brune cafeer hvis man bliver, æh, udmattet, af at kigge på vinduer ;)
     
    CHA211, jefi99, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Super, lyder lige som noget.
     
    asf og Kristian "Synes godt om" dette.

Del denne side