SAS til Latinamerika

Poster i 'PRESSEMEDDELELSER' oprettet af T4L, 27/10/21.

  1. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,089
    "Synes godt om" modtaget:
    4,637
    Point:
    113
    Henrik Olsen, Kenneth K, Offlyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,234
    "Synes godt om" modtaget:
    4,094
    Point:
    113
    Hmm
    Synes faktisk det virker lidt for meget som "der har jeg boet - det var fedt - der skal vi flyve hen"
    SAS har tidligere når de har åbnet ruter til SFO, LAX, MIA og HKG været ret databaseret på hvor mange der fløj fra CPH/ARN/OSL til en given destination. Det er de formentlig også fremover. Men meldingen synes jeg er noget flapsi-hapsi.
     
    Henrik Olsen, tbh, Peter F. og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    181
    "Synes godt om" modtaget:
    690
    Point:
    93
    Tja det er vel lidt både og. Mange sf de caribiske destinationer er svære at komme til fra Danmark med rutefly. Forstået på den måde at det tit er rejser med 2 stop og/eller lufthavnsbytte undervejs. Derfor er det jo svært at sammenligne med hvor mange danskere der flyver til Caribien. Jeg tror mange fravælger Caribien da det er for besværligt. Men om der ligefrem er nok rejsende fra Danmark/Skandinavien til en rute fra fx CPH det tvivler jeg lidt på.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Erobran

    Erobran VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    423
    Point:
    63
    Personligt så tror jeg der kunne være potentiale i en rute til Fx SXM idet at der er en god del Scandinavians der flyver enten over CDG med AirFrance eller med KLM over Amsterdam PLUS at SXM juridisk er en del af Holland og faktisk også EU er de medlem af, eneste de ikke er under er Schengen hvoraf der er paskontrol fra AMS/CDG for at komme dertil, Dette betyder at man i praktis blot tager en tur til Holland trods man flyver 9-10 timer til Carribien.
     
    Henrik Olsen, Peter F. og Henry "Synes godt om dette"
  5. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,217
    "Synes godt om" modtaget:
    6,573
    Point:
    113
    St Maarten blev, sammen med Aruba og Curacao, uafhængig fra Nederlandene i 2010. SXM er derfor ikke juridisk en del af Holland og heller ikke medlem af EU (og derfor af gode grunde heller ikke indenfor Schengen), selvom de er en del af kongeriget. Altså, de er lige så meget Nederland end Færøerne er Danmark :)

    Réunion er vist nok en del af Frankrig og EU, og dermed verdens længste indenrigsflyvning :cool:
     
    Henrik Olsen, Nielspg, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Erobran

    Erobran VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    423
    Point:
    63
    Reunion er en del af Frankrig korrekt og det samme er mange af øerne nede i stillehavet ved Fransk polynesien.

    TIlbage til Holland.

    Jeg slog det lige op og jeg kan godt se at jeg tog fejl i denne del om Sint Maarten. Det er en del af kongeriget ligesom Curacao og Aruba.

    De øer der stadigvæk er underlagt hollandsk styre er Bonaire, Sint Eustatius og Saba som særlige kommuner og det er disse øer der er "indenrigsflyvning"
     
    Henrik Olsen, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,628
    "Synes godt om" modtaget:
    26,748
    Point:
    113
    Udfordringen er, som jeg ser det, at alle disse ruter kun kan være ferieruter og ikke faste som sådan. Afstanden gør at der skal bruges to fly for at køre et løbende schedule.
    De andre SAS ruter kan klares ud og hjem med et fly hvert døgn (sådan cirka)
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    181
    "Synes godt om" modtaget:
    690
    Point:
    93
    Arh den holder altså ikke. I følge great Circle mapper er der "kun" 400 NM længere fra CPH til SXM (som omtales ovenfor) end der er til ORD, som klares med den samme flyver. SAS ruterne til vestkysten af USA er 800-900NM længere end CPH-SXM og de klares vel som du skriver ca med den samme flyver.
    KLM flyver fra AMS til SXM på knap 9 en halv time, så det bør altså ikke være afstanden, der bliver afgørende.
    Det er nok nærmere sammensætningen af passagerer, der vil gøre det udfordrende at tjene penge på det, da der formentlig ikke vil være mange business-kunder. Til gengæld kan der måske være penge at hente på fragt?
     
    Peter F., Henry, Erwin Lansing og 3 andre "Synes godt om" dette.
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,628
    "Synes godt om" modtaget:
    26,748
    Point:
    113
    Jeg trækker argumentet tilbage, for med de fakta så er jeg enig i at det ikke burde være et issue.

    Faktisk kan det være interessant da der ikke er stor konkurrence på de ruter - især fra Norden eller det nordlige Europa. Det kan være en niche som leisure.
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    450
    "Synes godt om" modtaget:
    1,370
    Point:
    93
    Den franske del er medlem af EU, men ikke Schengen :).
     
    Erwin Lansing, Erobran og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side