SAS: To nye ruter fra København

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 4/11/14.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,825
    Point:
    113
    Pressemeddelelse:

    SAS åbner nu for billetsalget til i alt ni nye ruter med afgange fra flere skandinaviske lufthavne. Sommertrafikprogrammet byder på to nye ruter fra København til europæiske storbyer. Samtidig fortsætter SAS mange populære ruter fra sommeren 2014.


    Onsdag den 5. november åbner billetsalget til SAS’ sommertrafikprogram 2015, som gradvist træder i kraft fra den 29. marts. SAS’ kunder kan se frem til at kunne flyve direkte med SAS til to nye storbyer, som byder på kultur, historie og arkitektur. Som en del af sommertrafikprogrammet åbner SAS til foråret direkte ruter fra København til Ankara og til Edinburgh.

    Stor interesse for Edinburgh Den nye Edinburgh-rute skal med direkte afgange fem gange ugentligt, og i højsommeren dagligt, øge fleksibiliteten for rejsende fra København og samtidig være et godt supplement til afgangene via Oslo og Stockholm.


    - SAS har gennem lang tid ekspanderet med mange nye destinationer og ruter, og vi fortsætter med at forbedre vores tilbud til kunderne. Vi har oplevet stor efterspørgsel på Edinburgh, og derfor er vi glade for at kunne tilbyde denne nye ruter fra København, siger koncerndirektør Eivind Roald, SAS.

    Den anden nye destination i SAS’ omfattende netværk er Ankara. SAS flyver i dag til den populære lufthavn Gazipasa ved Alanya på den tyrkiske kyststrækning. Med den direkte rute til Ankara, der er Tyrkiets hovedstad og næststørste by, får SAS’ kunder direkte adgang til en moderne storby med mange kulturelle og historiske seværdigheder.

    Populære feriedestinationer genåbnerI tillæg til de to rutenyheder fra København åbner ski-ruten mellem København og Salzburg nu som ny sommerrute. Herudover genåbner SAS en række populære feriedestinationer fra sidste års sommertrafikprogram.


    Fra København genåbner SAS ruterne til Dubrovnik, Split, Pula, Montpellier, Biarritz, Chania Thessaloniki, Palermo, Napoli, Pisa, Gazipasa og Alicante.

    Fra Billund genåbner Gazipasa ved Alanya i Tyrkiet.

    I alt åbner SAS ni nye ruter fra skandinaviske lufthavne i sommertrafikprogrammet 2015.

    Tidstabel

    - København-Edinburgh: Afgang mandag, onsdag, torsdag, lørdag og søndag, og i højsæsonen dagligt. Første gang den 29. marts 2015.

    - København-Ankara: Afgang lørdag og i højsæsonen mandag og onsdag. Første gang den 4. april 2015.

    - København-Salzburg: Afgang onsdag og lørdag i højsommeren. Første afgang den 27. juni 2015.

    Udvidelser af interskandinaviske ruter

    København-Göteborg: Fra seks til otte daglige afgange

    For yderligere information kontakt venligst:SAS’ presseafdeling på telefon 32 32 31 35

     
  2. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,825
    Point:
    113
    NYE RUTER


    Norge


    - Oslo Salzburg: Avreise lørdag. Første avgang 23. mai.

    - Bergen-Gøteborg: Avreise mandag, onsdag og fredag. Første avgang 30. mars.

    (utenom høysesong).


    Danmark


    - København-Edinburgh: Avreise mandag, onsdag, torsdag, lørdag og søndag, og i høysesongen daglig. Første avgang 29. mars 2015.

    - København-Ankara: Avreise lørdag og under høysesongen mandag og onsdag. Første avgang 4. april 2015.


    Sverige


    - Stockholm-Budapest: Avreise tirsdag, torsdag, lørdag og søndag. Første avgang 29. mars. 2015. (utenom høysesong)

    - Stockholm-Faro: Avreise lørdag og under høysesongen onsdag. Første avgang 4.

    april 2015.

    - Stockholm Ankara: Avreise tirsdag. Første avgang 30. juni 2015.

    - Gøteborg-Alanya (Gazipasa): Avreise onsdag. Første avgang 1. juli 2015.

    - Gøteborg-Dublin: Avreise lørdag, og i høysesongen onsdag og søndag. Første avgang 4. april.


    UTVIDELSER OG GJENÅPNINGER


    Utvidelser av intraskandinaviske rutene


    - Oslo-Bergen: Opp til 16 daglige avganger

    - Stavanger-Trondheim og Bergen-Ålesund: Flere direkteavganger

    - København-Gøteborg: Fra seks til åtte daglige avganger

    - Stockholm-Gøteborg: Ny morgenavgang i begge retninger.

    - Stockholm-Luleå: Fra syv til ni avganger i begge retninger på søndag


    Gjenåpning av høysommerruter


    Norge


    - Fra Trondheim til Malaga og Barcelona. Fra Bergen til Split, Dubrovnik, Nice, Malaga, Barcelona, og Alanya (Gazipasa).

    - Fra Oslo til Split, Nice, Malaga, Barcelona og Alanya (Gazipasa).

    - Fra Kristiansand til Split.

    - Fra Oslo til Dubrovnik, Pula, Olbia, Pisa, Palermo og Pristina.


    Danmark


    Fra København til Dubrovnik, Split, Pula, Montpellier, Biarritz, Chania, Thessaloniki, Palermo, Napoli, Pisa, Gazipasa og Alicante. Fra Billund gjenåpner Gazipasa i Tyrkia.


    Sverige


    - Fra Gøteborg til Pula, Nice, Athen, Pristina, Alicante og Palma de Mallorca.

    - Fra Stockholm til Chania, Cagliari, Olbia, Biarritz, Palermo, Pisa, Pristina, Bristol og Bodø.
     
  3. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
  4. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Virker fornuftigt med Ankara, da turister vil derned hele året, jeg håber for dem, at de har sat en A321 ind på ruten, den får godt belæg.
    Dog er jeg lidt mere skeptisk over for Edinburgh, den får en stabil, men (jeg frygter) lav besætning... jeg håber de har sat et crj700 fly, eller lign. ind der :)
     
  5. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    For det første tror jeg at det altoverskyggende vil være etnisk trafik til Ankara. Og til EDI, så har SK ikke CRJ700, men det bliver formentlig CRJ900.
     
  6. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Nå ja, det havde jeg lige glemt, jeg mener dog at de leasede et par -700 til CPH-BLL på et tidspunkt... Eller var det -200?
     
  7. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    De har ikke haft nogen -700 på noget tidspunkt men Cimber flyver jo -200 :)

    Jeg var i Edinburgh for en måned siden og fløj SAS via OSL og hjem via ARN og der var fuldt hus på begge flyvninger og der blev fløjet med B737-700 og -800 og en ansat sagde at der var god belægning på ruterne. Synes kun det er på tide at SAS åbnede op CPH-EDI :)
     
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ja -- giver også flere muligheder for at bruge points over atlanten. Hos *A flyver AC YYZ-EDI og UA EWR-EDI og hos OW flyver US PHL-EDI. Uden tvivl en rute ikke mange søger efter award billetter på så kan være det blir en fin tilføjelse også med det synspunkt...
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  9. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    Personligt undgår jeg så vidt muligt B757 oversøisk men altid godt med flere muligheder :)
     
  10. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Nogen særlig årsag til det? Spørger af nysgerrighed...
     
  11. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    mit gæt er fordi det er narrow-body?
     
    Clipper "Synes godt om" dette.
  12. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    UA flyver da deres nye BusinessFirst på denne rute da der ingen F er, ik? Hvis det er det produkt der står på seatguru er det altså et meget fint produkt er min erfaring!
     
    Clipper "Synes godt om" dette.
  13. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    Synes bare at 8 timer i narrow body på monkey class vil føles som helvede på jord med mindre jeg var garanteret sæde på business class, så kan man nok overleve alt ;-)
     
  14. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Ja, det er derfor jeg ligeledes også undgår Iceland Air, og heller ikke ser det store i WOW over atlanten :)
     
  15. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Ja, okay, godt ord igen :) Det overrasker mig, men alt er jo relativt :)
    Med hensyn til crj, fandt jeg lige dette billede, det må vidst være en crj 200, der blev leaset til at flyve for SAS?
    Jeg mente også nok, at jeg havde set fly der var mindre end crj-900 i min tid som ansat i BLL
    SAS-CL-600-1.jpg
     
  16. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    Y
    Yeps, det er en -200 fra Cimber
     
  17. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Jepper, men i SAS regi :)
     
    Kristian og Clipper "Synes godt om" dette.
  18. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Mener jeg har fløjet med sådan en lille en imellem CPH-GOT for mange år siden... - en lille fætter med ikke meget plads...
     
  19. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Ja, man kunne godt ønske at der var hapset en række eller 2 ud i sæderne, så man får mere benplads - højden er der ikke meget at gøre ved.

    Jeg har fløjet med sådan en fætter ovre i usa, med en tidligere jægerpilot... Det var noget af en oplevelse :D måske flyselskaberne skulle overveje om tidligere jægerpiloter skal have sådan en kraftfuld fætter at flyve i. De drømmer sig jo åbenbart helt tilbage :)
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  20. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det kan der selvfølgelig være noget om ;)

    Har ikke selv prøvet denne flytype endnu , så derfor var jeg lidt nysgerrig.
     

Del denne side