SAS vinnare av Årets Bästa Kundservice i Sociala Medier

Poster i 'PRESSEMEDDELELSER' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 12/5/16.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    1,784
    "Synes godt om" modtaget:
    2,982
    Point:
    113
    SAS utsågs igår till vinnare i Swedish Digital Awards, i kategorin Årets bästa kundservice i sociala medier.


    Med 4,3 miljoner medlemmar fokuserar SAS ständigt på att göra livet enklare för Skandinaviens frekventa resenärer. Ett led i detta är att också finnas tillgängliga för kunders frågor på sociala medier. SAS, som började med sin kundtjänst på sociala medier 2010, tog igår hem priset Årets bästa kundservice i sociala medier med motiveringen;

    “SAS bedriver en föredömlig kundservice i sociala medier. De svarar genomgående snabbt, både på kunders inlägg och på kommentarer på sina egna inlägg. SAS svarar sakligt, personligt och länkar vidare till mer relevant information. De ger snabba svar även om kunders specifika ärenden, som enskilda flygavgångar och förseningar. Som helhet levererar SAS en kundservice i sociala medier på en mycket hög nivå och är därför vinnaren av Bästa kundservice i sociala medier år 2016.”

    – SAS kunder värderar ett smidigt resande och bra service både före, under och efter resan där vår kundtjänst är en viktig del. Vi är glada över att vårt arbete uppmärksammas och vi satsar hela tiden på att förenkla och förbättra för våra resenärer såväl i luften, på marken som i våra sociala mediekanaler, säger Annelie Nässén, global försäljningschef på SAS.

    Förutom SAS fokus på att leverera hög service till Skandinaviens resenärer och att vara i framkant i all vår kommunikation i sociala medier, så satsar SAS på att ta fortsatt ansvar för en långsiktigt hållbar utveckling inom flyget. Några av SAS prioriterade områden för att minska våra utsläpp är satsningen på nya flygplan, investeringar i biobränsle och bränslebesparande aktiviteter.

    Om Swedish Digital Awards!

    Swedish Digital Awards är en för 2016 ny tävling för att lyfta fram de absolut främsta i Sverige för tillväxtområdena inom digital kommunikation. Fokus ligger på sociala medier och användbarhetsdesign, områden som vuxit och bortom allt tvivel blivit några av de absolut viktigaste för att lyckas digitalt. Swedish Digital Awards består av tre separata priser. Alla vinnare presenterades på www.SwedishDigitalAwards.com. Prisutdelningen hölls igår på E-commercemässan i Kista. Bakom tävlingen finns ett samarbete mellan företagen RelationDesk.com, Salgado, EasyFairs och Snowfire.
     

Del denne side