Segment run (fra CPH) inspiration

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af ThomasG80, 22/10/21.

  1. ThomasG80

    ThomasG80 Aktivt medlem

    Beskeder:
    111
    "Synes godt om" modtaget:
    192
    Point:
    43
    Hej

    Med den estra optjening frem til udgangen af januar er min bedste mulighed for at generhverve Guld at samle segmenter. Jeg vil gerne lave et segment run med tre segmenter hver vej. Men jeg har ikke rigtig fundet nogen muligheder for dette ud af København.

    Så har I nogen gode ideer til ruter jeg kan kigge på? :)

    /Thomas
     
  2. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    194
    "Synes godt om" modtaget:
    753
    Point:
    93
    Du starter fra den østlige del af København - også kendt som Malmö :D

    F.eks. MMX-ARN-OSL-TOS-OSL-ARN-MMX d. 20/1 til 3.321 kr.
    Tidligt op og sent i seng, men så er der 24 segmenter i hus den dag :)
     
    Senest redigeret: 25/10/21
    Peter F., jespersm, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,588
    "Synes godt om" modtaget:
    4,573
    Point:
    113
    Er jeg den eneste som ikke synes et guld kort er 3.000kr+ værd!?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,516
    "Synes godt om" modtaget:
    13,026
    Point:
    113
    Det kommer da meget an på dit rejsemønster. Min umiddelbare vurdering:
    • Ekstra kuffert gratis med (Den bruger jeg nok et par gange hvert år - og da det er retur, tæller det jo dobbelt. Værdi 1.500 kroner
    • Adgang til lounge (Den bruger jeg nok 20 - 30 gange om året). Værdi 2 - 3.000 kroner
    • 25% ekstra basis point (Nu er jeg diamant, men jeg får nok 10.000 point på SAS flyvninger). Værdi 800 kroner
    • Fast track (højst 5 gange om året). Værdi 200 kroner
    • Gratis wifi (bruger jeg ikke). Værdi 0 kroner
    • Give et gratis sølvkort (guldkort for diamanter). Værdi 200 kroner (guldkort nok 1.000 kroner)
    • Guldmail / prioritet på venteliste / garanteret billet, hvis flyet er udsolgt / rabat hos AVIS etc. Skal vi sige 500 - 1000 kroner
    Alt i alt er mit guldkort altså 5.500 - 6.000 kroner værd.

    Men regnestykker ser selvfølgelig noget anderledes ud, hvis man altid rejser på plus i Europe. Og hvis firmaet altid betaler, hvad er det så værd? Det er derfor meget individuelt.
     
    Kermit, Nielspg, Kenneth K og 8 andre "Synes godt om" dette.
  5. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,234
    "Synes godt om" modtaget:
    4,094
    Point:
    113
    Interessant regnestykke @Henry
    Mit vil nok se således ud:

    Ekstra bagage er en helt håndgribelig kr/øre værdi som jeg ellers skulle betale for. Bruger jeg typisk typisk 1-2 gange om året på USA - og måske 1 gang på Europa. Værdi 1.000 kroner

    Adgang til lounge. Kr/øre værdien består for mig i sparet mad og drikke. Kald det konservativt 50kr per loungebesøg (idet det nok svarer til hvad jeg ville bruge i lufthavnen havde jeg ikke adgang). Egne + familiebesøg værdi 2.000 kroner.

    Gratis sædevalg, Biz check-in, fast track, prio boarding og hot-line er alle rigtig dejlige benefits - og nyder dem hver gang. Kan dog ikke sætte kr/øre værdi på idet jeg nok ikke ville tilkøbe disse altid skulle jeg betale for dem - men de har absolut værdi. Så derfor 0kr

    25% ekstra basis point (Har historisk landet omking de 20k på den konto - fremadrettet nok væsentlig mindre. Jeg regner med 6 øre per point. Værdi ~500 kroner.

    Så råt for usødet kan jeg sige at jeg lander på 3.500kr i værdi

    Nu lander jeg med dette år i LTG kategorien, så derfor bliver regnestykket hvad er EBD værd - over EBG:

    Ingen udløb af point: Det plejer ikke at være et problem. Værdi 0kr

    Gratis drikkevarer: Her kan jeg snildt bruge for 3-4.000kr på et år (4 personer retur kan give en del drikkevarer) - men vil jeg have købt hvis jeg skulle betale? I al fald ikke i samme grad. Lad os kalde det halv skade = max 2.000kr

    En mulig opgradering på de lange: Rigtig dejligt - men det er et lotteri, så den vil jeg ikke sætte værdi på. = 0 kr

    Loungeadgang ved ankomst? Her vil jeg bare hjem = 0kr

    Så EBD over EBG har i min bog meget begrænset værdi
     
    Nielspg, T4L, Erwin Lansing og 5 andre "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,516
    "Synes godt om" modtaget:
    13,026
    Point:
    113
    Takker for det regnestykke - og det viser jo, at vi er meget forskellige. Og derfor også må lave vores egen vurdering af fordelenes værdi.
     
    Nielspg og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  7. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    593
    "Synes godt om" modtaget:
    1,781
    Point:
    93
    Hvordan / hvor sammensætter man sådan en tur?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    488
    "Synes godt om" modtaget:
    1,063
    Point:
    93
    Det er heldigvis meget simpelt - du søger bare MMX til TOS, så foreslår den selv forbindelserne. Fordelen er, at MMX er en udørk, så du nærmest er nødt til at flyve til ARN først. Og da du ikke kan komme fra ARN til TOS uden stop i OSL, så giver det sig selv - endda for SK*IT som denne gang leverer uden problemer ;-)
     
    PENSIONISTEN, THammer, Peter F. og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side