Selvmål - i bedste fald!

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Schwert, 21/10/14.

  1. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Den ene uge høre vi om de store udvidelsesplaner i ARN, og i denne uge dette:

    http://www.check-in.dk/ny-svensk-regering-vil-indfoere-flyskat

    I dag må de sidde på direktionsgangen i CPH og gnide sig i hænderne. Endnu engang viser det sig, at ønsket om at sætte sin store politiske r... i regerings sædet går forud for AL fornuft.

    For en gang skyld kan dette dog komme Danmark (CPH) til gavn - det plejer jo at være VORES politikkere der ter sig som den berømte elefant i glasbutikken - nu er det svenskerne der har tabt sutten.

    Alene for at tækkes et miljøparti, lader man hånt om enhver forretningsmæssig sans, og indføre en flyskat, som alt andet er bevist vil have en negativ økonomisk effekt. At man gør det i en branche som luftfarten, der i forvejen er på kanten af kollaps, ja det siger alt.....

    Skal vi ikke være enige om, at på trods af at det idag også er offentlig gjort at 6 ud af 8 i topledelsen af SAS...

    http://www.check-in.dk/-oeget-svensk-dominans-i-sas-ledelse

    ...nu er svenskere, ja så er dette "dødsstødet" til 2 HUB strategien. Med en afgift på 270 SEK pr IC passager, så kommer vi nok ikke til at se flere IC ruter fra ARN. (med mindre man har drukket af natpotten under direktionsmøderne) så alt i alt:

    TAK SVERIGE og TILLYKKE CPH!!!

    /Schwert

    PS: At miljøpartiet gik ind for flyskat er jo ikke en nyhed, men at de fik "de andre med" - tjaaaa!
     
    obs, Flemming Poulsen, PeterA og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,245
    "Synes godt om" modtaget:
    3,062
    Point:
    113
    Det er bestemt ikke et godt forslag, og det er samtidig godt, at vi fra dansk side fik den afgift afviklet tilbage i 2007.

    Ud over, at det måske ville kunne koncentrere flere interkontinentale ruter i CPH, så er der måske også samtidig flere svenskere som vil vælge at flyve ud af CPH. Der er rent faktisk svenskere i dag, som vælger at connecte i ARN frem for CPH, og det kan jo være, at det tipper over til CPH's fordel. Men lad os nu se om forslaget kommer så langt, når virkeligheden rammer de svenske politikere.

    Umiddelbart tænker jeg, at det kan have nogle afledte negative effekter på Danmark. SAS er jo et inter-skandinavisk selskab, og da det må forventes at ramme den svenske del negativt kan det jo også få indflydelse på resten af organisationen - ikke mindst i forhold til, at de i mindre grad kan udnytte stordriftsfordele. Derudover har SAS jo 4 nye A330-enhanced og 8 nye A350-900 på vej samt 7 330/340 som skal retrofittes med den nye kabine. Det bringer dem således op på potentielt set 19 langhaul fly, men med indførsel af en svensk skat kan det jo være, at de undlader at beholde nogle af de gamle 340'ere. Det ville være fint, hvis de kunne øge mængden af deres langrute-flåde og det håber jeg ikke, at en svensk skat sætter en kæp i hjulet på.
     
  3. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113

    Jeg er ret sikker på at man ikke ændre sin IC strategi fsv angår mængden af destinationer, da man i øjeblikket ballancerer (til dels på den forkerte side) af kritisk masse. Jeg tror man er nødt til at indse, at med 19 langdistance fly er det under alle omstændigheder tåbeligt med en 2 hub strategi (IMHO) dette tiltag giver blot SAS en legitim grund til at droppe ARN over for de svenske kritikkere.... (i særdelelshed de private investore)

    Der ud over er jeg meget enig i at SAS nok ikke har behov for på nogen måder at komme under økonomisk pres, men det er åhhhhhh så politisk, først er vi politisk korrekte, og efterfølgende må vi så give SAS kunstigt åndedræt, problemet her er blot at man i indenrigs politikkens hellige navn, pålægger Danmark og Norge at være med til at betale regningen - som om vi ikke har problemer nok selv??? Det er sgutte i orden!!!!!! :mad::mad::mad:
     
    obs "Synes godt om" dette.
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,782
    Point:
    113
    Arh, jeg synes nu nok at svenskerne har bidraget en del til underholdningen i alle de år jeg kan huske.
     
    jakobv84 og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  5. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Og min alder i betragtning, burde jeg måske huske bedre :D:D

    MEN det er nok fordi vi har så mange pauseklovne selv...... (NEJ det er ikke lige det ærede folketingsmedlem J. Haugaard fra Malling jeg tænkte på :rolleyes::rolleyes: )
     
    Senest redigeret: 22/10/14
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    clager og jefi99 "Synes godt om" dette.
  7. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Men den flyskat i Sverige blev vel aldrig til noget, eller...?

    Jeg kan godt undre mig lidt over at en norsk borgerlig regering med Høyre og Frp er kommet op med sådan en idé om en ekstra skat på flyrejser. Det var sådan noget man kunne tænke sig at venstrefløjen ville komme op med.
     
  8. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    584
    "Synes godt om" modtaget:
    1,667
    Point:
    93
    Det er det man på godt dansk kalder en studehandel....
     

Del denne side