Jeg har nu et par gange lagt mærke til at SAS i nogle tilfælde, men ikke alle, opkræver forskellige priser for en strækning, alt efter om man bestiller en enkelt- eller returbillet. Jeg troede at alle deres billetter på skandinaviske/europæiske ruter blev solgt som enkeltbilletter. Men det er måske ikke tilfældet, eller er det nogle særlige tilfælde hvor de ikke gør det?
Faktisk har jeg i flere tilfælde opdaget at det har været billigst at booke 2x one-way... Meget mærkeligt firma...
Norwegian har det også hvor det er 100vis af kroner man sparer ved at booke på skandinaviske sider frem for deres US-side. Med SAS er det oftest i lande med valutaudsving. Har oplevet at spare 100 kr på en Plus billet til TOS ved at købe den som 2 enkeltbilletter, men ellers handler det ofte om under 10 kr
Det har jeg også oplevet. Men i dette tilfælde handler det om at en Plus rejse koster ca. 1600 kroner hvis jeg bestiller den som en del af en t/r rejse, mens den koster 1900 kroner hvis jeg bestiller den som en enkeltrejse.