Skal/skal ikke - tage "kampen op" mod uduelig SAS markedsføring

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Schwert, 14/3/17.

  1. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    HOLA COMPADRÉ!!

    Nå, det er jo som forudsagt af alle her inde, de dobbelte point i EB25 års kampagnen er ekstra point! Det er DSGM bare ikke udtalt fornøjet over, særligt ikke når han læser dette:

    zbil1.JPG

    Fulgt op af denne tilmelding:

    Udklip.PNG

    Nu har jeg TRAWLET alt igennem flere gange, og ikke eneste sted står der noget om i mine mails at dette er ekstra point, så jeg vil mene at min "sag" er relativt god hvis jeg fastholder min forventning om at modtage "dobbelt op" på mine vanlige SAS point, jeg vil endda gå så langt som at sige at jeg er i ganske GOD TRO! Idet alle de point jeg får fra SAS for flyvninger er statusgivende point, og de HAR altså lovet mig dobbelt op.

    Så er det da ØV at se dette i min konto aktivitet:

    snyd_og_bedrag.jpg

    Ikke at jeg ikke kan bruge pointene, men når de kommunikerer så eklatant dårligt i SAS marketing, så burde de f..... også kommet til at punge ud - spørgsmålet er: Magter man at bokse med dem - igen!!!!

    /DSGM
     
    Daniel K, miri90, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    gør det...
     
    Henry, Nj4220 og Ulrik "Synes godt om dette"
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Det burde gøres, det er urimeligt at en virksomhed i den størrelse gang på gang kan være så misvisende i deres markedsføring.
    Det siges jo at de følger med rundt omkring, og de har i hvert fald fået spørgsmålet, så det må være et bevidst valg fra deres side at de ikke kommunikerer bedre.
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  4. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    hvis det var basis-points betyder det bare endnu flere mennesker i Guldstuen.. det går jo heller ikke
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  5. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    OK - når @Kristian siger det ;););):

    Følgende mail er lige gået afsted - jo jo - man MÅ jo leve op til sit ry :D:D:D

    EDIT: Kan se mine screendumps ikke er kommet med over, men det er jo selvfølgelig de samme som i mit indlæg.....o_Oo_Oo_O

    -----------------------------------------------------------------

    Kære SAS Diamond kundeservice



    Jeg må sige at jeg kan blive ved med at forundres over SAS’ måde at kommunikere på. Jeg har modtaget følgende i min mailboks:


    [​IMG]



    Og efter at have tilmeldt mig denne:



    [​IMG]


    Nu har jeg så fået tilskrevet point for mine første rejser i kampagne perioden, og kan se at de ”dobbelte point” er tilskrevet min konto som ”ekstra point” og ikke ”basis point”. Jeg har nu igen NÆRLÆST det SAS marketing har tilsendt mig, og ikke et sted står der nævnt at der er tale om ”ekstra point” tvært imod står der gentagende gange at jeg vil modtage dobbelt (eller 2X) point. Jeg har derfor den klare forventning, at jeg selvfølgelig modtager ganske almindelige status givende point, som enhver anden point tilskrivning med flyvning på SK metal.


    I forventning om at i retter op på ovenstående, ser jeg frem til at høre fra jer. På nuværende tidspunkt har jeg allerede bookinger der udgør ca. 10.000 point i kampagne perioden, så det er jo ikke HELT lige gyldigt for mit nye optjeningsår.



    Med venlig hilsen / Best regards


    Henrik Schwert

    Head of Sales & Marketing, CSO


    [​IMG]

    Anelystparken 39 1. th, DK-8381 Tilst
    Mobile: +45 2148 4848
    [email protected]www.greentraponline.com


    - Thinking Outside the Box, Inside the Box!
     
    Senest redigeret: 14/3/17
    obs, Flyvefisken, Daniel K og 5 andre "Synes godt om" dette.
  6. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Jo jo, men nu er det egentligt også ment som "et opråb" til SAS fuldstændigt amatøragtgie måde at kommunikere på, det er HIMMELRÅBENDE, og en sådan kampagne ville være dumpet som eksamensopgave på ethvert marketing studie, alene for det klokkeklare brud på alm. god marketing skik (og måske endda markedsføringsloven)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Indtilvidere 15.315 point fløjet i perioden, noget i stil med 10.000 mere booket for mig.. :-D

    @alexanderln helt enig i at det er en dårlig idé at udvande guldstatusen endnu mere (selvom jeg tror EuroBonus er vilde med så mange som muligt statusmedlemmer), men det retfærdiggør ikke deres måde at kommunikere det på i mine øjne.

    På samme måde med deres "tekniske vanskligheder" med hjemmesiden der når du først søger på en longhaul flybillet og efterfølgende en tilfældig billet f.eks. CPH-ARN og den så siger du får 4.500 point for det. Erstat evt. ARN med BOS, så er det svært for rigtig mange at se at det er en fejl. Det kan godt være at man laver en fejl en gang, men det er jo ikke rigtig det der sker...
     
    Henry og Schwert "Synes godt om" dette.
  8. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    532
    "Synes godt om" modtaget:
    1,849
    Point:
    93
    Det bliver interessant at se, hvad SAS svarer dig. Som udgangspunkt har du jo været i god tro og har nærlæst alt det med småt uden at finde noget brugbart svar. Man kunne sagtens betragte det som vildledende markedsføring i strid med Markedføringsloven og Forbrugerombudsmanden vil nok ikke ligefrem være tilfreds med SAS' eklatante mangel på god markedsføring.
     
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.
  9. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    SURPRICE - hurtigt svar fra SAS:

    -----------------------------------

    Kære Henrik



    Tak for din mail.

    Det er korrekt at du har fået de dobbelte point som xtrapoint.

    Kampagnen er at de point man vil optjene som basispoint får man igen som xtrapoint.

    Det er nok som man læser det, men det er sådan kampagnen er skruet sammen.

    God dag.

    Med venlig hilsen

    XXXXX
    Traveler Consultant
    SAS Sales and Service

    SAS
    Scandinavian Airlines System


    SE - 195 87 Stockholm, Sweden
    Visit: Frösundaviks Allé 1

    ---------------------------------------

    Nu bliver jeg så for alvor kontrær!!! "Det er nok som man læser det" HVAD F... BILDER HUN SIG IND!!!

    Jeg læser det som det er skrevet, lige nu bliver jeg sgu næsten kaldt dum, nu bliver det sgu en principsag........................

    Fortsættelse følger!!!!!
     
    Frequie, Daniel K, Peter F. og 5 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Tak for at offentliggøre din privat-adresse og telefonnummer. :D:D:D
    Hvis det er en fejl, må du lige redigere i dit indlæg - ellers ringer jeg nok for at mødes over en øl (eller dukker op på privatadressen for at drikke den)
     
    alexanderln "Synes godt om" dette.
  11. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Jeg står altid ved hvem jeg er, og mit navn er såmænd så specielt, at det ikke tager en IT forskrækket 100 Årig 5 min at finde frem til det alligevel, så det bekymre mig såmænd ikke det fjerneste :)

    Som sagt jeg skriver aldrig noget nogen steder jeg ikke kan stå 100% inde for!

    EDIT: Hvis du møder op på den firmaadresse du kan se skal du gøre det i arbejdstiden, hvor vi iøvrigt har 0 alkohol politik, så det bliver sgu en kedelig NAB øl vi får så ;);)
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Og tilbage til følgetonen:

    -------------------------------------------

    Kære XXXX

    Dit svar er direkte nedladende ”Det er nok som man læser det” - jeg læser det nøjagtigt som i har tilsendt mig det!

    Hvis ikke SAS måde at kommunikere på (både til os frekvente rejsende, og jeres kunder generelt) har taget en utrolig mangelfuld drejning de sidste år, ville jeg nok lade dette være hvad det var, men SAS’ ræs mod bunden og laveste fællesnævner, har nu nærmest udhulet det man var ”stolt af” tidligere, nemlig at have status hos vores ”nationale flyselskab”.

    Når i så tilmed laver markedsføring, der i bedste fald ”blot” går imod god markedsførings skik, og i værste fald er et brud på markedsføringsloven, så er bunden ved at være nået.

    Jeg mener det ganske bogstaveligt, når jeg gentager, at jeg forventer at i lever op til jeres markedsføring, og tilskriver de point der er lovet i kampagnen, såfremt du ikke har prokura til at gøre det, forventer jeg at du sender denne korrespondance ”op i systemet” til nogen der har!!!

    Med venlig hilsen / Best regards


    Henrik Schwert

    Head of Sales & Marketing, CSO
     
    SophieHendriksen, Henry, Jeblin og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Afslutning:

    Nu får i lige mailtråden (så læs nede fra) Først påstår man at have sendt en anden tekst, når jeg så fremsender screendump af mail (igen) med den tekst JEG fik, så tager man den taktik i stedet at sige: "Der STÅR jo heller ikke at det er basis point du får" - for pokker det er op ad bakke! Jeg gi'r op - for pokker de kan være glade for at DY ikke imponerede :D:D:D:D:D


    -----------------------------------------------------------------

    Kære xxxx

    Korrekt der står IKKE specifikt basispoint, hvilket jeg vist heller ikke har påstået, men ”ekstra point” er i min verden noget man får via partnere så som EB Mastercard etc.

    Når SAS sender mig et tilbud om 2x på mine point, ja så er jeg så enfoldig, at jeg tydeligvis ikke kan læse inden ad, og forstå det der IKKE står skrevet, hvilket du jo så venligt har påpeget. Jeg kan dog sige dig at jeg LANGT fra er den eneste…….

    Men hvad ved jeg - jeg har jo bare været en loyal SAS kunde i de sidste 12-13 år, der troligt har lagt +200.000 kr. i jeres kasse årligt, så ja – hvad pokker ved jeg egentligt!!!


    Med venlig hilsen / Best regards


    Henrik Schwert

    Head of Sales & Marketing, CSO



    Fra: [email protected] [mailto:[email protected]]
    Sendt: 14. marts 2017 12:52
    Til: Henrik Schwert <[email protected]>
    Emne: Re: SV: SV: Fejl i point tilskrivning (KMM7670945V92244L0KM)


    Kære Henrik



    Du må gerne sende os en klage. Det er der ingen hindring for.

    Hvis der tages udgangspunkt i dit screenshot, så står der heller ikke specifickt at det er dobbeltpoint af basispoint.

    Korrekt at jeg ikke kan gøre noget for det er som det skal være. Så der er ikke noget at gøre noget på.

    Det er ikke fordi jeg ikke vil sende din klage videre, men der er ikke noget højere sted at sende den hen.

    God dag.

    Med venlig hilsen

    xxxx
    Traveler Consultant
    SAS Sales and Service

    SAS
    Scandinavian Airlines System


    SE - 195 87 Stockholm, Sweden
    Visit: Frösundaviks Allé 1

    flysas.com, Facebook, Twitter, Youtube



    Original Message Follows: ------------------------
    From: "[email protected]" <[email protected]>
    To: "[email protected]" <[email protected]>
    Subject: SV: SV: Fejl i point tilskrivning (KMM7670705V87697L0KM)
    Date: March 14, 2017 1:37:46 PM CET

    Kære xxxxxx

    Det er simpelthen ikke korrekt hvad du skriver - DETTE er et screen dump af hvad jeg fik:

    [​IMG]



    I har helt klart efterfølgende ændret ordlyden.

    Jeg forholder mig til de to mails jeg har liggende, idet et link til enhver side på jeres server kan ændres, da i fandt ud af at i havde lavet en fejl. De to mails jeg har liggende er det det eneste jeg kan forholde mig til, de udgør ”aftalen/kontrakten” mellem SAS og undertegnede. (ja ja, store ord, men jeg betragter det som en aftale mellem os)

    Jeg kan forstå du ikke kan gøre noget, lige som jeg kan forstå at du ikke vil sende min klage videre i systemet, så det må jeg jo så selv gøre, i høre nærmere! Jeg kan fortælle dig at denne ”sag” følges med stor interesse i de kredse i tidligere har betegnet som jeres vigtigste kunde gruppe.



    Med venlig hilsen / Best regards



    Henrik Schwert

    Head of Sales & Marketing, CSO


    Fra: [email protected] [mailto:[email protected]]
    Sendt: 14. marts 2017 12:20
    Til: Henrik Schwert <[email protected]>
    Emne: Re: SV: Fejl i point tilskrivning (KMM7670705V87697L0KM)



    Kære Henrik



    Jeg beklager at mit svar ikke er som du ønsker, men

    vi har tilskrevet de point som er lovet i vores kampagne.

    Jeg har været inde og se den mail der er tilsendt dig. Når der trykkes på tilmeld kommer dette frem:



    [​IMG]



    Der kan du læse at der optjenes basispoint som sædvanligt og et tilsvarende antal som Ekstrapoint.

    Så det hele stemmer.



    Med venlig hilsen

    xxxxx
    Traveler Consultant
    SAS Sales and Service

    SAS
    Scandinavian Airlines System


    SE - 195 87 Stockholm, Sweden
    Visit: Frösundaviks Allé 1

    flysas.com, Facebook, Twitter, Youtube
     
    Henry og Nj4220 "Synes godt om" dette.
  14. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
  15. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Tja - det er nok LIIIIIGE i overkanten at klage til forbrugerombudsmanden for 10-15.000 EB point, trods alt :confused::confused::confused:

    Vil jo nødig beskyldes for at "ødsle med rigets midler"

    /DSGM
    (Hvis blodtryk har nået uanede højder denne eftermiddag)
     
    mhsalv, CHA211, Nielspg og 2 andre "Synes godt om" dette.
  16. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg er enig nok, jeg synes bare heller ikke det er i orden at de slipper af sted med ingenting og så siger at de har gjort det rigtigt hele tiden og deres kunder bare er dumme.
     
    CHA211, Beaglen, Daniel K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Jo, vi er dumme, fordi:
    • Vi ikke kan forstå, hvad SAS skriver til os
    • Og fordi vi finder os i at blive "snydt" :p:p:p
     
    CHA211, Beaglen, Claus Heine og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Som Fanden læser Biblen...
    Jeg skal ikke forsvare SK på nogen måde.

    Denne kampagne har været kørt på præcis samme måde som de forrige gange de har gjort det. Det har ikke fremgået om det var basis point eller ekstra point...blot 2xPoint. Og 2xPoint er jo 2xPoint...

    At de har (endelig) har ændret teksten, må vi takke @Schwert for.

    Men man må give SK marketing at der sikkert er nogen som har booket en røvfuld flyvninger, i håbet om at kunne nå en højere status, men så er endt med en (herlig) masse point, som ikke ikke helt har haft den betydning, som de først havde håbet.
    Jeg ville da også være ufatteligt skuffet, hvis jeg ikke fra tidligere erfaring, havde vist hvordan SK kommunikerer denne kampagne. Jeg er stadig skuffet at man fra SKs side ikke melder klart ud.

    SK har da fået (igen) fået en masse omtale her. De har måske taget Rejsekongens motto til sig: Dårlig omtale er bedre end igen omtale. I så fald er @Schwert jo deres perfekte mand ;-)
     
    phoenixcnnj, Henry, Daniel K og 4 andre "Synes godt om" dette.
  19. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113

    Man må jo ofre sig :D:D:D
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Fandme en god tråd, den her! Tak @Schwert .
    (Maden var ved at brænde på flere gange, mens jeg læste den :confused::D).
    Selvom man ikke kan komme højere i systemet ad de vanlige kanaler, så gav jeg gerne en omgang for at kende topledelsens ærlige mening om egen/SAS' formåen udi kommunikation og markedsføring... Ignoranter? I tråd med vedtagne strategier? Eller højtråbende skideballer på direktionsmøderne? ...
     
    MaleneChristensen, Beaglen, Calle77 og 9 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side