Skatter og Afgifter ved Bonusrejser

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af THammer, 25/8/14.

  1. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Hej,

    Jeg prøver desperat lige i øjeblikket at sammensætte en bonusrejse. Er der en måde hvor med man kan få en indikation af hvad skatter og afgifter løber op i, inden jeg ringer og bestiller?

    Det er med StarAlliance på First...om alting lykkes...

    THammer
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ja... Hvis du poster din rejseplan burde det kunne slås op. Husk at oplys hvilket selskabs miles du bruger, din status hos det selskab, fly og datoer.
     
  3. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Kanon @jakobv84

    So fare...men er ikke helt sikker om det er en tilladt rute??

    CPH-FRA LHxxx Sept. 1
    FRA-HND LH716 Sept. 1
    HND-BKK TG661 Sept. 3
    BKK er destinationen
    BKK-FRA TG Sept TG922. 10
    FRA-CPH LHxxx Sept 11

    Det er med EB point, har EBG Status

    THammer
     
  4. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    Jeg plejer at at konstruere turen i ITA (http://matrix.itasoftware.com/). De udspecificerer de enkelte skatter/afgifter og de par gange jeg har booket star alliance for eb point har det summen på ITA passet +/- nogle kroner.

    Er i tvivl om hvorvidt du kan få lov at rute over HND til BKK, men det er da et forsøg. Husk regel #1 for telefon bookning: "If you don't get what you expect, hang up nicely and call again" (og husk navnet, hvis du får den samme igen).

    Glæder mig til at høre om det lykkedes. Måske skulle vi lave en tråd med succesfulde EB star alliance bookinger ?
     
    jefi99, Henrik Olsen og THammer "Synes godt om dette"
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har aldrig booket en SAS award så tag det med et gran salt. Der er et stort spørgsmål: Vil de lade dig route via HND til BKK og er din connection der kort nok (12t og 5min)? Hvis ja er der ingen problemer. Hvis nej, så bliver HND din destination og BKK dit stopover -- og så er spørgsmålet om dit fly FRA-CPH næste dag er tilladt. Du må nok ringe og spørge.

    Mht skatter mener jeg at SAS tager fees for partners dvs. du skal betale det meste (nok pånær SK YR surchage) af nedenstående --

    upload_2014-8-25_21-38-52.png
     
  6. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Ok en lille opdatering...
    Efter temmelig lang ventetid kom jeg endelig igennem...dog på det svenske EBG nummer istedet for det danske. Da jeg havde ventet på den danske linie i mere end 20 mins gav jeg op... På den svenske linie ventede jeg nok i 10-15 mins inden jeg kom igennem. Hele seancen på det svenske nummer varede 43 mins.

    Jeg forklarede at jeg havde gjort lidt forarbejde og havde diverse fly numre klar (jeg brugte ANA).

    Ingen spm vedr eller kommentarer ang route via HND til BKK med BKK som destination.
    Jeg blev dog afkrævet ca. 5000 DKK i skatter og afgifter. Jeg fik oplyst at evt. ændring ville koste 150 SEK. Det er da egentlig et meget rimelig størrelse gebyr.
    Spm er dog om jeg er blevet opkrævet afgifter i forbindelse med HND som et stopover eller et layover...Det er jo kun layover. Gør det nogen forskel??

    Biletten er udstedt og bekræfet. Nu er det så bare at få booket noget hotel...evt også for nogel points...

    Flere gode indlæg, tips og tricks modtages some altid meget gerne.

    Forsat god weekend derude...ja jeg har stadig weekend ;-)

    THammer
     
  7. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Hvis det er under 24t, vil du ikke blive opkrævet nogen afgifter for stopover/layover.
     
    Henrik Olsen og THammer "Synes godt om" dette.

Del denne side