Skfit fra A330 til A350 - hvad med sæderne?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af mikkelhk, 17/12/21.

  1. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    924
    Point:
    93
    Hej alle
    Vores flyvninger CPH-MIA og retur i foråret 2022 blev i går ændret fra en A330 (2-4-2) til en A350 (3-3-3). Billetterne (Go Smart) blev købt under den forrige F&F-kampagne, og vi havde gratis sædevalg på de to lange legs.
    Vi er fire personer, og vi havde valgt sæde G og H på to rækker efter hinanden på begge ture, altså gang-vindue x 2. Nu er vi så kommet over i en A350, og har fået sæde G, H og J på den første række og G på rækken bagved på begge ture, dvs. gang-midt-vinduesplads og en gangplads for sig selv.
    Da vi er to par der rejser, vil vi naturligvis gerne sidde sammen to og to. Men hvis jeg prøver at bytte sæder indenfor de samme to rækker, dvs. en gangplads til en vinduesplads (samme pris) og en midterplads til en midterplads (samme pris), skal jeg betale hhv. 89DKK for en midterplads, eller 199DKK for en gang- eller vinduesplads. Jeg formoder at dette skyldes at der ikke længere er gratis sædevalg på Go Smart på long haul. Oprindeligt havde vi jo to vinduespladser og to gangpladser, men den ene plads er nu teknisk set blevet "nedgraderet" fra en vinduesplads til en midterplads, men jeg ved ikke hvor meget jeg kan kræve i denne situation - altså at få to gange to nabopladser i stedet for det tildelte?
    Når jeg ser nogle af de andre tråde om SAS' kundeservice på det seneste, har jeg ikke store forhåbninger - med andre ord; er det nemmere bare at lade det stå som det er, og så håbe at der er de ønskede sædeplaceringer (som nu ville være H og J, ideelt på to rækker bag hinanden) tilgængelige, når online check-in åbner?
    På forhånd tak og god weekend.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    450
    "Synes godt om" modtaget:
    1,370
    Point:
    93
    At du har lavet en aftale med SAS og de ændrer betingelserne for din billet-type bagefter, kan aldrig blive dit problem, selvom de ændrer flytypen. Du skal kontakte kundeservice og så skal du insistere på, at der var gratis sædevalg da du købte billetten. Det er jo sådan set dét, som du accepterede da du købte billetten.
    Det er forhåbentlig bare et SKIT system som ikke er programmeret til at håndtere sådanne situationer.
     
    Nielspg, PENSIONISTEN, mikkelhk og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    924
    Point:
    93
    Tak for oplysningen. Jeg kontaktede SAS i dag, og efter en lille times ventetid forklarede jeg situationen - og efter fem minutter havde vi nye sæder to og to, 2x H/J vestover og 2x A/B østover.
     
    Nielspg, Erwin Lansing, Kermit og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,577
    "Synes godt om" modtaget:
    6,783
    Point:
    113
    Hvor er det fortvivlet, at SAS' s kunder igen og igen skal opleve unødige spekulationer og kampe. Hvis ikke man som kunde behersker selskabets produkt i mindste detajle, langt bedre end service medarbejderen, risikerer man at blive kørt over af en vejtromle.
     
    Henrik Olsen, mikkelhk, jespersm og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,228
    "Synes godt om" modtaget:
    4,076
    Point:
    113
    Et trick jeg ofte bruger på 3-3 (-3) konfigurationer er at booke vindue/gang og lade midtersædet stå frit - og gerne bagerst i kabinen. Det øger chancerne for et frit midtersæde. Og skulle det blive optaget har jeg endnu ikke mødt nogen der ikke vil opgive et midtersæde for et gang- eller vinduesæde.
     
    Henrik Olsen, Peter F., jespersm og 5 andre "Synes godt om" dette.
  6. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    924
    Point:
    93
    Ja, det var egentlig et ganske smart trick. Det må jeg huske til næste gang.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,126
    "Synes godt om" modtaget:
    8,185
    Point:
    113
    shh! ;-)
     
    Henrik Olsen, Nielspg, Epedemic og 4 andre "Synes godt om" dette.
  8. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    450
    "Synes godt om" modtaget:
    1,370
    Point:
    93
    Sådan er vi i dette forum. Hvis én skal bruge hjælp, så er der altid nogen der kan hjælpe. :) Det vigtigste er også, at de gjorde det uden at dedt skulle koste dig ekstra. Så håber jeg bare sæderne er gode.
     
    Henrik Olsen, Erwin Lansing, mikkelhk og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    179
    "Synes godt om" modtaget:
    683
    Point:
    93
    Som jeg læser det var der ikke nogen “kamp” med kundeservice. Medarbejderen løste problemet. Bevares der var 1 times ventetid - det må kunne gøres bedre. Men jeg kan slet ikke se, at der skulle have været en kamp med kundeservice.
     
    Henrik Olsen, Nielspg, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    924
    Point:
    93
    Nej, medarbejderen var meget høflig og effektiv, der var slet ikke noget der.
    Jeg startede kun tråden, fordi jeg flere gange i den seneste tid havde set indlæg om folk der havde fået afslag på diverse -umiddelbart fornuftige- anmodninger, og flere af dem endda på diamant-linien, eller hvad den nu hedder. Så jeg ville bare "forventningsafstemme" inden jeg selv ringede ind - men heldigvis gik det helt fint med min anmodning, og alt er godt nu.
    Så håber jeg bare ikke en eller flere af flyvningerne ryger i guillotinen, ligesom over 30000 af Lufthansas vinterflyvninger. Men den tid, den sorg.
     
    Henrik Olsen, Nielspg, isolCBflyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,577
    "Synes godt om" modtaget:
    6,783
    Point:
    113
    Min fejlfortolkning. Undskyld.
     
    Henrik Olsen, Nielspg, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side