Slut med softblock af sæder for EBG?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Flemming Poulsen, 1/5/14.

  1. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    SAS har i en periode lavet "soft block" af midtersæder ved siden af EBG-medlemmer når man reserverer på forhånd. Jeg har set utallige eksempler på dette og det er noget jeg sætter stor pris på som en perk.

    Men er det nu slut?

    De to seneste rejser jeg har booket og reserveret sæde på viser nu begge "frit" midtersæde ved siden af mig?

    Andre der har oplevet det samme og evt. hørt om en ændring her?

    CPHOSL.png OSLCPH.png
     
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Det er jo egentlig gratis for flyselskaberne, så det er mærkeligt at de fjerner den benefit. Med mindre det er en del af strategien om, at alle sæder kan reserveres for et gebyr?
     
  3. Havse

    Havse VIP medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    283
    Point:
    53
    Hmm, har nu aldrig helt oplevet soft block have en effekt i praksis, men anyhow, checkede lige min næste tur, og der er en soft block på vej ud, men ikke hjem?

    Hvis der er et system, kan jeg ikke gennemskue det..

    /M
     
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Der har været en systemmæssig soft block for EBG tidligere, men jeg tror at det i øjeblikket er fjernet grundet systemændringer og at det er en "service" som uofficielt (eller måske senere officielt) vil blive tilbudt til EBD.
     
  5. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Helt enig.

    Min erfaring - og den feedback jeg har fået fra mange andre - er at SAS på det seneste har fået ret godt styr på softblock til EBG. Det var såvidt jeg ved en del af skiftet til det nye Altea da dette blev muligt. Som Jefi skriver, så koster dette ikke flyselskabet noget (udover software licensen, som de allerede har) og det er en meget værdsat perk - specielt efter man nu har fjernet Business Class i Europa. Personligt sætter jeg langt større pris på et frit midtersæde end gratis vegetar wrap eller Wasa knækbrød ;)

    Derfor undrer det mig nu at se at der pludseligt ikke er softblock igen. Jeg har testet dette på CPH-ARN-CPH, CPH-OSL-CPH og CPH-IAD-CPH - og ingen af stederne har jeg fået softblock.

    Faktisk forstår jeg ikke at man ikke softblocker samtlige midtersæder i Plus indtil bookingtallene er så høje at man har behov for dem. Det kan sagtens laves så man kan vælge et B sæde hvis man allerede har valgt A og er to på bookingen (for at sikre at man sidder sammen).

    Men som Henrik skriver, så kan det være en af de ting man "forbedrer", så det blot bliver en EBD perk i fremtiden...
     
  6. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Softblock x2 d.d.

    Ved ikke om det er tilfældigt 15:50 fra AAR i dag 64 ud af 72 sæder besat, havde stadig 16A ledigt, som ellers er ret attraktivt (de sidste rækker i ATR)

    18:05 til Oslo 25D med frit midtersæde ved nødudgang, men ikke voldsomt belagt flyvning.
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    rygter siger også at SAS har flyttet soft-block fra EBG op til EBD så det passer nok meget godt med e meldinger som kommer og dejligt at det virkede for dig i dag.

    Hilsen
    Henrik
     

Del denne side