Nu er vi snart i 2016, men vi har lige et par dage til at kigge i spåkuglen. Hvad kommer der til at ske i 2016? Nye ruter/ruter, der lukker? Nye flyselskaber/selskaber der lukker? Alliancer? Bonusprogrammer? Her er foreløbig et par bud fra mig - så må I andre følge op. 1. SAS annoncerer ARN-SEA 2. Norwegian køber Wizzair 3. Alsie Express prøver med en ny rute. Mit bedste bud er en ugentlig tur eller to fra Sønderborg til Berlin 4. Et lavprisselskab åbner rute til Færøerne
2) tror jeg ikke på 3) ser jeg som meget realistisk, men ved ikke om det lige bliver BER. Kunne også være MUC? 4) det ville virke logisk, men kun som sommerrute. Og stadig er der meget weather irregularity, så det er en dyr rute at operere. 1) Det vil i givet fald først blive fra 2017, men derfor kan det jo godt annonceres i 2016. Jeg ved ikke om SEA er så oplagt mere. Mine egne bud: 5) De første europæiske FFP's går som de amerikanske op til miles-optjening baseret på $ spent. 6) Norwegian kommer med en eller to nye longhaulbaser. Formentlig AMS og MAD eller CDG. 7) Årets store konkurs? CSA kunne være et bud... 8) LH køber Croatia Airlines
Mine bud 9) Jeg tror IKKE at de Europæiske FFP når at blive ændret til revenue. Der er så mange ting der først skal ordnes, eks hvordan EQM så skal regnes, er det bare 1,0 for alle Y-klasser?? etc. 10) EB 3,0 bliver mere en devaluering end en "enhancement" 11) Vi begynder at se konkurrence på kreditkort i DK nu når Norwegian-bank også kommer på markedet.
12) En af de 3 sandkasse selskaber køber op i Europa 13) Rygter om SAS og Finnair fusion 14) Airbus kommer med meddelse om at de forsætter med A380'eren i opdateret udgave (nye motorer etc) 15) EuroBonus Loyality 3.0 bliver starten på forbedringer for Diamond og forringelser for Guld og derunder - måske også med "buy-up" muligheder i medlemsskabet. Alt afhænger hvor godt de klarer det med at få nyt IT system til EuroBonus programmet....
16. Brussels Airline distancerer sig lidt fra mother Lufthansa. 17. Dermed kan der bliver plads til at SAS og Lufthansa igen indgår et større samarbejde. 18. Eller SAS gør tilnærmelser til One World (AY har Fjernøsten og SK har USA).
Den er næsten for let, hva'? Jeg overvejede faktisk at skrive det modsatte, men jeg kunne ikke finde detaljerede oplysninger om, hvorvidt det overhovedet er muligt.
18) Charterbureauer opgiver efter en vintersæson Maldiverne fra BLL betjent med en DAT A320 med 2 fuelstop i BUC og MCT hver vej. Gæsterne gør oprør efter landingen i BLL. 19) DAT finder nogen ny rute destinationer i stedet for udpint charter 20) EY finder vej til Skandinavien
@Nicki Lolk Sørensen 16. Jeg ræsonnerede som så, at Brussels udvider deres langdistance flåde samt deres langdistance rutenet i øjebblikket, således at de ikke kun ender med at køre feeder flights for Lufthansa.
Så sker det snart Invitation to presentation of Norwegian’s 4th quarter report Norwegian - 2016-01-25 13:52 GMT Norwegian will release the fourth quarter results Thursday 11 February 2016. The report will be available at 7:00 AM (CET) at http://www.norwegian.no/om-oss/selskapet/investor-relations/reports-and-presentations/ The Company will present the results 8.30 AM (CET) at Danske Bank’s premises at Bryggetorget 4, Oslo. The presentation will be held by CEO Bjørn Kjos and CFO Frode Foss. The presentation will be streamed on a live WEB-cast in English.
Ikke helt det centrale Europa men det er tæt på - men var Air Malta ikke ved at blive opkøbt af Etihad?
@Nicki Lolk Sørensen Jeg tror stadig ikke, at SN er så meget inde i varmen hos mother LH som LX og OS, og slet ikke hvis fremtids planen er, at SN skal sidestilles med Eurowing.
Mine bud gik nogenlunde igennem uden at være helt sande. EB 3.0 lader jo fortsat vente på sig - men med den seneste nyhed omkring beskæring i lounges og Fast Track så er det op ad bakke allerede før lanceringen. Mht kreditkort fik jeg vel delvist ret. BN har fået et meget kompetetivt kort især pga. der ikke tages gebyr i de fleste butikker. Derudover er SAS MC begyndt at køre 2-3x kampagner som jeg sætter stor pris på. Desværre skete der jo samtidig en devaluering på SAS Diner's Club.. den havde jeg ikke set komme