Spændende nyt fra HND slot allocation: ANA blev tildelt en slot, og en foreign carrier blev ligeledes tildelt en slot, til Skandinavien fra Haneda: https://www.forbes.com/sites/willho...ients-of-new-tokyo-haneda-slots/#560c20b92568 At det blev ANA og ikke JAL fremgår heraf: https://twitter.com/winglets747/status/1168404204781617152 Skandinavien inkluderer ikke Finland (ved godt det ikke gør geografisk, men misforståelser sker), da Finland specifikt fik tildelt én til JAL og én til foreign carrier (sætter mine penge på Finnair) Mit bud er: (under forudsætning for at foreign carrier er SK og ikke rednose): SK begynder CPH-HND og flytter NRT til ARN. Jeg har ikke lige haft tid til at se, om ARN-NRT kan flyves af en A330E rangemæssigt. Derudover begynder NH at flyve CPH-HND, så der kommer to afgange mellem CPH og HND (en formiddag (NH) og en eftermiddag (SK)). I hvert fald gode nyheder...
Det ville være rart med lidt tiltrængt konkurrence på Tokyo. Ved godt at NH og SK er i samme alliance, men mon ikke priserne vil få et lille nøk alligevel?