Spørgsmål til Mastercard Fly Premium

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Frequie, 14/12/18.

1. Frequie

Frequie VIP medlem

Beskeder:
    407
    "Synes godt om" modtaget:
    816
    Point:
    93
    Spørgsmål til de kloge :)

Jeg har højeste level af MasterCard Fly Premium, så jeg kan booke en t/r business class billet for 60.000 point.

Når jeg logger ind genkender den at jeg har Fly Premium og jeg får rabattten - men kun hvis både udtur og hjemtur er på business. Hvis jeg finder en afgang med Plus ud og Business hjem så vil den have 90.000 point?! :confused::confused::confused:

Den afgang jeg helst vil flyve er der ingen Business pladser på udturen (men Plus er ledig). Men det giver da ingen mening at jeg skal betale mere for at få lov til at vælge det :eek:

Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. Thorbjoern

Thorbjoern The flying German

Beskeder:
    362
    1,045
    Point:
    93
    Det problem er du ikke ene om, business class billetterne på MC Premium forsvinder hurtigt, eller også findes de i et fåtal :D:p

Prøv dog at ringe til SAS og hør om ikke de kan "trylle" en kombination af +/business class, det er før sket med succes for 60.000 point ;)

Henry og Frequie "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    9,203
    20,177
    Point:
    113
    Kan det ikke løses ved at booke to enkeltbilletter i stedet for en retur?

Henry og Frequie "Synes godt om" dette.
  4. Frequie

Frequie VIP medlem

Beskeder:
    407
    816
    Point:
    93
    Tak begge!
    Hvis jeg booker to enkeltbilletter så bliver det jo dyrere, da en enkeltbillet koster 60% af prisen.

Er bare bange for at hvis jeg skal ringe til SAS på mandag, så er de ledige sæder væk til den tid o_O

Henry "Synes godt om" dette.
  5. Thorbjoern

Thorbjoern The flying German

Beskeder:
    362
    1,045
    Point:
    93
    RIng da til dem her i weekenden :)

Frequie og Henry "Synes godt om" dette.
  6. MIchaelHA

MIchaelHA Medlem

Beskeder:
    19
    41
    Point:
    13
    Jeg har prøvet det samme, men såfremt du har pointene ville jeg bare booke og dermed sikre at de ikke bliver taget. Efterfølgende kan du ringe til SAS og få dem til den rigtige pris.

Frequie, RABen, Nielspg og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. SophieHendriksen

SophieHendriksen #Forstadsfruen

Beskeder:
    1,828
    7,255
    Point:
    113
    Jeg har niveau til Plus og bookede også blandede billetter på hhv. Plus ud og Biz retur. Da jeg bestilte, mente SKIT at jeg skulle betale Plus-pris for Plus og ikke Eco pris. MEN, jeg blev kun trukket Eco pris. Så jeg ville blot booke hvis jeg var dig, og måske bliver du trukket korrekt pris eller også kontakt SAS bagefter som andre påpeger. Hellere dét end at billetterne løber ud af hænderne på dig.

T4L, Frequie og Henry "Synes godt om dette"
  8. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    676
    2,336
    Point:
    93
    Jeg har været ud for præcist det samme. Jeg skulle booke en emergency billet for min kæreste til Chicago midt om natten for næste dag og tilbage to dage senere. På vejen ud var der kun Plus tilgængelig, på vejen hjem også Business. Systemet ville dog ikke give mig Fly Premium rabatten, da jeg prøvede at booke det som returbillet. Den engelsktalende agent jeg talte med kl. 1 om natten påstod at han ikke kunne hjælpe mig, fordi han ikke kunne se tilgængelighed i Plus på vejen ud. Underligt.:rolleyes:

Jeg bookede så to envejsbilletter i stedet for og skrev til diamantmailen. Sagen blev behandlet med det samme næste morgen og pointene kom straks tilbage til min konto. Det var ret imponerende!

P.S. Plusbilletten kunne sa opgraderes ved check-in for 35.000 point. Så det var dyrt, at der ikke havde været tilgængelighed i business. Men hvad gør vi dog ikke for dem vi elsker! :)

Frequie, SophieHendriksen, Thorbjoern og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side