Star Alliance VS. SkyTeam

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Kejsersmølf, 12/5/15.

  1. Kejsersmølf

    Kejsersmølf Nyt medlem

    Beskeder:
    21
    "Synes godt om" modtaget:
    5
    Point:
    3
    Hej Bonusfeber!

    Jeg har stillet mig selv spørgsmålet utallige gange, Star Alliance VS. SkyTeam? Jeg står i dette dilemma da jeg er bosat i København, men rejser til Portland, OR. 2 gange om året. Hvilken alliance mener i ville være bedst for mig behov? Jeg ville selv vurdere SkyTeam, da jeg typisk flyver med KLM, Delta og AirFrance.

    Jeg er medlem af Delta Skymiles, men har læst mig til bedre muligheder her på siden. Hvad er jeres erfaring og gode råd til mig? Jeg er stadig ved at lærer om, hvordan jeg sparer mest muligt.

    Står og skal til at købe billetter fra omkring 25. Juni - 9. August og vil holde de så billigt som muligt, med helst 1. mellemlanding. Nogle gode sider ellers at bruge? Har brugt ticket2travel indtil videre.
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Med to rejser årligt så billigt som muligt bliver din points optjening begrænset ligesom du næppe optjener status. Jeg vil faktisk sige at hvis du selv betaler ville jeg kigge mere på prisen end på mængden af bonuspoints. Så vidt jeg lige kan se er *A ca. $100 billigere (typisk via ORD) end ST og det er helt sikkert mere værd end de points du optjener.

    Når det så er sagt, tror jeg -- afhængigt af hvor mange Skypesos du allerede har -- nok optjene hos henholdsvist Eurobonus eller FlyingBlue. Svaret ændrer sig måske hvis du overvejer at flytte til derover på sigt...(?)
     
  3. Kejsersmølf

    Kejsersmølf Nyt medlem

    Beskeder:
    21
    "Synes godt om" modtaget:
    5
    Point:
    3
    Kan godt se hvad du mener, men behøver ikke nødvendigvis de billigeste billetter, men da jeg ikke rejser alene betyder prisen også lidt. Lige nu skal jeg til at købe 2 billetter for ca. 8.200 - 500 stk. København - Amsterdam - Portland. Men efter min mening er det ikke nødvendigvis de billigeste, så ville det ikke være muligt stadig at optjene en fair sjat point? Så min rejse er i sig selv håbløs, hvis jeg vælger ikke at rejse med United Airlines hele vejen?

    I nærmeste fremtid skal jeg til at rejse noget mere alene, men har ikke tid til det da jeg er studerende. Jeg fornemmer at Star Alliance ville være det bedst mulige for mig, til den tid?
     
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Star Alliance er generelt det nemmeste fra CPH især hvis du rejser indenfor Europa. Du kan utvivlsomt godt få optjent nogle points over et par år, men bare værd opmærksom på hvor meget du betaler for dem... Tit giver de billige billetklasser en lav optjening. Hvis du f.eks. køber billetter der kun giver 25% så giver en retur helt ned til 3.000 points... Hvis du regner med en værdi på 10 øre per points får du dermed kun points for 30,-. Selv en optjening på 100% (tvivlsomt med billige billetter) får du så 12.000 points for en retur billet. Det kan løbe op, bevares, men igen... hvis du giver 500,- mere for at få points'ne er det helt hul i hovedet.
     
    Kejsersmølf "Synes godt om" dette.
  5. Kejsersmølf

    Kejsersmølf Nyt medlem

    Beskeder:
    21
    "Synes godt om" modtaget:
    5
    Point:
    3
    Det har jeg også læst mig til de fleste steder, men tak for svaret.

    Jeg har kigget lidt rundt på SAS hjemmeside og der står noget angående SAS Ungdom, hvilket er stor rabat på billetter til folk under 26 år. Da det er min bror og jeg som typisk rejser, 18 og 17 år. Så tæller vi jo under den form for rabat, men rejserne går ikke til Portland, Oregon. De går kun til San Francisco, men kan ikke bestille fly videre fra San Fran - Portland via SAS hjemmeside, hvilket jeg ville se som en mulighed, for at opnå nogle point? Men siden jeg har kigget på billetter igennem Ticket2Travel.dk Der koster hver billet mellem 7.000 - 8.000 kr,- Hvilket svarer til SAS ungdom. Hvordan kan det være muligt, at de kan finde så billigere billetter hele vejen til PDX? Og da det kun er en mellemmand, som gør nyttet af tilbudet, så burde jeg vil stadig få det fulde udbytte af mine rejser? eller?

    Undskyld så mange spøgrsmål, men er nysgerrig.
     
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Nej, SAS sælger ikke en ren indenrigsbillet. Hvis du vil optjene til *A (og måske kunne tjekke bagage ind hele vejen) så tjek prisen på www.united.com. Dybest set er det jo godt at tjekke prisen på SAS Ungdom (og jeg ved vi har andre studerende her der kan give mere indsigt i det), men der er jo ingen garanti for de er billigst. Langt fra.

    Jeg kender ikke selv ticket2travel, men det er vel bare en OTA ligesom momondo, kayak, osv. Flyselskaber tildeler fulde points selvom du køber via en mellemmand (hoteller gør ofte ikke!), men personligt gør jeg det ikke hvis det kan undgås. Køb direkte så er der kun en at slås med hvis noget går galt.
     
    Kejsersmølf "Synes godt om" dette.
  7. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Ikke for at fluekneppe, men momondo og kayak er søgemaskiner, mens ticket2travel er OTA's ligesom Expedia, MrJet, Travellink osv.

    Men alle OTA's vil sælge dig en kombineret billet med SAS fra CPH til SFO og et andet selskab fra SFO til PDX. Det vil SAS faktisk også godt - bare check sas.dk. Men ungdomsbilletter er noget som så vidt jeg forstår kun er et tilbud der gælder for SAS-flyvninger, og derfor ikke gældende for rejser hvor dele af rejsen ikke er med SAS. Du kunne måske checke Jysk Rejsebureau, Kilroy eller STA Travel, der alle sælger ungdomsrejser, og jeg mener at de har consolodated fares med SAS, og samtidig kan de kombinere dem med amerikanske indenrigsflyvninger. Jeg tror at Kilroy vil være bedst, idet de kan bookes online.
     
    THammer, Kejsersmølf og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om dette"
  8. Kejsersmølf

    Kejsersmølf Nyt medlem

    Beskeder:
    21
    "Synes godt om" modtaget:
    5
    Point:
    3
    Så det vil sige, at jeg stadig vil få det fulde udbytte af mine EuroBonus, hvis jeg bestiller igennem sider som Kilroy?
     
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ja du får fuld optjening hvis booket igennem et rejsebureau.
     
    Kejsersmølf "Synes godt om" dette.
  10. Kejsersmølf

    Kejsersmølf Nyt medlem

    Beskeder:
    21
    "Synes godt om" modtaget:
    5
    Point:
    3
    Tak for jeres tålmodighed med mig og svar på de mange spørgsmål! ha' en fantastisk god dag :)
     
  11. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Fair nok.
    Ja. Det vil de. Men SAS vil ikke sælge en separat SFO-PDX billet f.eks. men jeg kunne nok have formuleret mig klarere.
     

Del denne side