Star Alliance VS. SkyTeam

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Kejsersmølf, 12/5/15.

  1. Kejsersmølf

    Kejsersmølf Nyt medlem

    Beskeder:
    21
    "Synes godt om" modtaget:
    5
    Point:
    3
    Hej Bonusfeber!

    Jeg har stillet mig selv spørgsmålet utallige gange, Star Alliance VS. SkyTeam? Jeg står i dette dilemma da jeg er bosat i København, men rejser til Portland, OR. 2 gange om året. Hvilken alliance mener i ville være bedst for mig behov? Jeg ville selv vurdere SkyTeam, da jeg typisk flyver med KLM, Delta og AirFrance.

    Jeg er medlem af Delta Skymiles, men har læst mig til bedre muligheder her på siden. Hvad er jeres erfaring og gode råd til mig? Jeg er stadig ved at lærer om, hvordan jeg sparer mest muligt.

    Står og skal til at købe billetter fra omkring 25. Juni - 9. August og vil holde de så billigt som muligt, med helst 1. mellemlanding. Nogle gode sider ellers at bruge? Har brugt ticket2travel indtil videre.
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Med to rejser årligt så billigt som muligt bliver din points optjening begrænset ligesom du næppe optjener status. Jeg vil faktisk sige at hvis du selv betaler ville jeg kigge mere på prisen end på mængden af bonuspoints. Så vidt jeg lige kan se er *A ca. $100 billigere (typisk via ORD) end ST og det er helt sikkert mere værd end de points du optjener.

    Når det så er sagt, tror jeg -- afhængigt af hvor mange Skypesos du allerede har -- nok optjene hos henholdsvist Eurobonus eller FlyingBlue. Svaret ændrer sig måske hvis du overvejer at flytte til derover på sigt...(?)
     
  3. Kejsersmølf

    Kejsersmølf Nyt medlem

    Beskeder:
    21
    "Synes godt om" modtaget:
    5
    Point:
    3