StarAlliance Upgrade med EB Point

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af THammer, 26/12/16.

  1. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Hej,

    Jeg ved ikke om jeg måske har dummet mig...

    Jeg har en Biz flyvning fra DXB til SIN med SQ her til Januar. Booking klasse D
    Nu sad jeg her til aften og legede lidt med funktionen hvor man kan (forsøge) at opgradere sin StarAlliance flyvning med EB point. Indtil i dag har computeren altid sagt "NO", men der var sørme frigivet et First sæde (B777-300ER) på strækningen DXB-SIN.

    Jeg skyndte mig at trykke bekræft og har fået kvittering fra SK og min booking hos SQ er også opgraderet.

    Nu er spørgsmålet så om jeg overhovedet får nogle EB point for den flyvning?

    UPDATE: Nu gik den også igennem den anden vej SIN-DXB (efter at have forsøgt rigtig mange gange).
     
    Kenneth K, isolCBflyer, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Ja du gør. :) du får point for D klasse

    Lyder vildt! Ser frem til en trip report ;)!

    Men vildt den giver dig lov til at up'e på 777-300ER! Forsøgte selv at up'e en B-klasse billet til C, men der kom aldrig nogen ledighed.

    God tur!
     
    Henry, tbh og THammer "Synes godt om dette"
  3. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Super @alexanderln det lyder s.. godt.

    Jeg har forsøgt rigtig mange gange i aften (man skal aldrig give op efter første forsøg) og nu lykkedes det :)
     
    Henry, asf, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    God tur! Hvor mange point måtte du slippe for det?
     
    THammer og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Tillykke med dette og glæder mig til at læse og se lidt billeder fra turen :)

    Så nu kan du bruge de sidste på år du mangler indtil du når de 10 år som EB Guld medlem til at samle point op :)

    Sidste nyt fra SAS er sidste halvår 2017 - ingen fast dato som de vil bekræfte. De kæmper med flere ting med nyt IT system er en del af deres issues. Men Life Time Gold skal nok komme, så det passer nok med at du når de 10 år :)
     
    THammer og Henry "Synes godt om" dette.
  6. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Det koster 35000 point/vej, så totalt 70000 point.
    Det er et link til en oversigt på siden hvor man søger om StarAlliance upgrade.
     
  7. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Jeps det var lige det der var planen. Spurgte SK og i følge deres system var jeg på mit 8 år som EBG/EBD...så forhåbentlig kan jeg holde det kørende 2 år mere.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Ok "On a Roll" her...
    Har lige booket billetter med SQ, DXB-SIN-BKK/BKK-SIN-DXB, til september, i biz.
    Lykkedes mig, efter et par forsøg ganske vist, at opgradere strækningerne DXB-SIN/SIN-DXB fra Biz til First med EB points, via StarAlliance Upgrade.

    Noget der dog undrede mig en smule er at "Business Saver" biletterne som jeg bookede, er booking klasse "D", men havde jeg valgt "Business" ville de have booket i klasse "U". Kigger man på SKs hjemmeside er booking klasse "U" ikke nævnt som værende muligt at opgradere. Hvilket jeg finder lidt underligt, da "U" er dyrere end "D", but hey who's complaining


    Screen Shot 2017-02-17 at 23.44.08.png
     
    Senest redigeret: 17/2/17
    Henry, alexanderln, jakobv84 og 5 andre "Synes godt om" dette.
  9. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    @THammer du skriver efter nogle forsøg: har du siddet og tæsket løs på Star A upgrade knappen en aften og bong så kom den, eller mener du, at du har tjekket ofte i en periode og pludselig en dag var der plads?

    Jeg sidder lidt i gruble tanker om hvordan pokker man får prøvet SQ's first, man kan jo ikke forlade denne jord før det er prøvet! :D:D
     
    THammer, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    I givet fald, vil jeg blive meget gammel ;)
     
  11. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Den korte version...tryk til din finger bløder!

    Jeg sad og legede med det. Den blev ved med at give fejl eller ingen sæder tilgængelige.
    På et tidspunkt kom den med en underlig besked om at jeg ikke havde point nok på min EB konto (men der var rigeligt!). Så forsøgte jeg et par gange mere og vupti så fik den igennem. Det tog et par aftner at få begge retninger til at gå igennnem.
    Jeg havde ikke tjekket om det var frigivet sæder på forhånd og jeg er ikke helt klar over hvor lang tid ud i fremtiden SQ frigiver sæder. Mine opgraderinger gik igennem ca. 6 måneder før end min flyvning er.
     
    tbh, PENSIONISTEN, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Tak, det lyder jo til den er til at "snakke med", bare den bliver presset nok!:D:D
     
    Senest redigeret: 4/6/17
    THammer, tbh og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side