Status match Eurobonus til ?

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Christian Løn, 8/5/14.

  1. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    I løbet af de sidste par uger her jeg har fordybet mig lidt i muligheder for at status matche med mit Eurobonus Diamond card.

    Indtil nu har jeg fået status matchet nedenstående:
    EBD -> Sixt Platinum
    EBD -> Club Carlson Gold

    Jeg har forespurgt på EDB -> Miles&Smiles uden svar endnu.

    Nedenstående har jeg forespurgt på men fået afslag:
    EBD -> Finnair
    EBD -> Hertz

    I min research har jeg bl.a. fundet frem til et site, som har en oversigt over forespurgte status matchs, samt om de er blevet matchet eller denyed. Yderligere er der en sammenligning af de forskellige levels for forskellige programmer indenfor airlines. hotels og car rental.
    http://www.statusmatcher.com/
    Er der nogen af jer der har gode statusmatch eksempler, samt eksempler på status match der giver bedre fordele end SAS Eurobonus eller andre programmer.
    Christian
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Tak for info. Altid godt med lidt flere Gold og Platinkort i tegnebogen ;)
     
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Hvad for os "stakkels" EBG? - hvad kan vi statusmatche til, skulle vi ikke lave en liste også der?
     
  4. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    EBG kan matched til Sixt Platinum og Club Carlson Gold. På linket ovenfor er der flere EBG matchs under SAS.
     
  5. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Man skal være opmærksom på, at status match som regel er "one time only". Så hvis du statusmatcher til TK*G, så kan du ikke gøre det igen om fx 3 år. Man skal derfor overveje om man reelt har brug for kortet nu, eller om der vil være en mulighed for at man ville have bedre brug for det i fremtiden.
    Når det er sagt, så er jeg selv blevet statusmatchet til AFKL gold, EK gold og CX silver.
    EY har det seneste år kørt kampagner, hvor de har statusmatchet, og de fleste amerikanske selskaber har "challenges". Tidligere har OK (CSA Czech airlines) også statusmatchet ret rundhåndet, blot man tog en enkelt flyvning med dem.
     
    Senest redigeret: 8/5/14
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  6. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Status match til f.eks. Club Carlson Gold og Sixt Platinum gælder vel (såvidt jeg ved) i hele den periode man er EBG/EBD - dog skal man vist "ansøge" om det hvert år.

    Men ellers er hovedregelen som Jefi99 skriver at det er "once in a lifetime" og/eller at flere og flere kører en challenge.

    Derfor kan det være værd at overveje at man ikke skal statusmatche medmindre man reelt har et behov for den status. Selv har jeg valgt at springe nogle af hotelprogrammerne over indtil videre mht. match og venter til jeg evt. får brug for dem.
     
  7. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Er den her tråd ikke aktuel igen?

    Måske kan vi samle nogle erfaringer med hensyn til Statusmatch for EBG og EBD? --> OneWorld medlemmer eller SkyTeam?

    Læste et sted tidligere, at (tror det var @Flemming Poulsen ) der havde statusmatchet til AB? - men nogle andre erfaringer med British Airways? Finnair? Qatar Airways?
     
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hvad jeg har set er at AirBerlin, Emirates og Etihad muligt med *A Guld. BA og Finnair ser desværre relativt svært ud. Man kunne forestille sig Finnair blev mere aggressive med EB's devaluering af indtjening, men hvad jeg har kunne læse mig til er det ikke et generelt tilbud de har.
     
  9. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Gad vist om de gør noget med Diamant? værd at undersøge efter 1.1.2015....
     
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det værste der sker er vel de siger nej...
     
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    enig, men så må væbne mig med tålmodighed til d.1.1 :)
     
  12. gakke

    gakke Medlem

    Beskeder:
    36
    "Synes godt om" modtaget:
    85
    Point:
    18
    Jeg har fået en status match fra EBD til AB topbonus Gold. Min kvalifikations periode startede forfra. Lidt ked af jeg kunne det da jeg kunne brug de ca. 15000 point fra november. Kortet har oneworld status Sapphire.

    En af de fordel med topbonus gold er at du kan status match til Hertz Club Gold Five Star. Deres Platinum, som svare til EB Diamond, kan status match til Hertz Club President's Circle. Måske en ide til EB?

    Gold kan også få Sixt Platinum Card Status Match.
     

Del denne side