Stigning i antal point ved points + cash

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af HenrikM, 21/12/16.

  1. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    Jeg har i et stykke tid luret på konceptet "points + cash" - dels for at generere nye basis point til guldkortet og dels fordi jeg har meget lidt tiltro til, at jeg får muligheden for at flyve SAS Business på en ren point billet (til SFO).

    Tidligere i dag talte jeg med en SAS medarbejder, for at hælde vand ud af ørene (det irriterer mig, at jeg ikke kan få en points + cash billet til SEA) og bagefter opdagede jeg, at "prisen" til USA er steget voldsomt. Fra 200.000 point til 247.500 point. Er det en sniger hen over natten eller har SKIT præsteret af få de 20% rabat (som guld) til at forsvinde?

    Det lader ikke til at være sæsonbestemt. Samme rute, som nedenstående eksempel, stod til 200.000 i sidste uge og en søgning i oktober gør ingen forskel.

    upload_2016-12-21_14-25-46.png
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Du kan bestille til SEA via app'en. Kan ikke at prisen da jeg ikke har point nok.
    Kan ikke husker prisen men det er da lidt en sviner hvis de har det det op sådan...
     
    HenrikM og Henry "Synes godt om" dette.
  3. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    @HenrikM Du kan godt bestille en points/cash til SEA via appen, men ja, priserne ser da meget højere ud end de plejer.. Det håber jeg bestemt ikke er tilfældet.
    Screenshot 2016-12-21 14.40.17.png
    Som EBD får jeg dette frem. Så vil næsten tro der er tale om en fejl.
     
    HenrikM og Henry "Synes godt om" dette.
  4. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    Tak for tippet omkring brug af point i app'en - det anede jeg ikke!
    Kun en enkelt gang, for et par år siden, har jeg booket en rejse gennem den kanal (nok mest for sjovs skyld) :)

    De ublu point priser, på det almindelige site, er jeg også er ramt af i dag - hvad med andre guldkort ejere?

    Hvis jeg søger en rejse CPH-SFO-SEA-SFO-CPH i november på SAS Business, koster den 29.003 DKK og app'en vil for det have 275.000 point (og djævelske 666 DKK til skatter og afgifter).

    Det er ikke en voldsom attraktiv pris - er det korrekt antaget, at Guld/Diamant ikke får deres 20%/30% rabat, når point benyttes på den måde?

    Jeg er nok tilbage ved strategien om at benytte point på en ren award billet, men eftersom der er nul erhvervsrejser i øjeblikket, flyver jeg hellere revenue som privatrejsende, for at skrabe basis point sammen :oops:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Det har man fået tidligere... og vi er endda nogle som fik nogle utrolig favorable priser via SAS App'en for et godt stykke tid siden ;)
     
    Kristian og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  7. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Måske kommer der en 'we're improving EuroBonus Diamond' selvom det de egentligt gør er at devaluere EBG!
     
    PENSIONISTEN, Henry, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    PENSIONISTEN, Henry, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Faktisk, skriver SAS.dk (SKIT...):

    Under Sølv:
    • 10 % rabat og nye basispoint, når du reserverer en bonusrejse med SAS i kategorien Bedste tilgængelige senest 14 dage før afgang.
    Under Guld:
    • 20 % rabat og nye basispoint, når du reserverer en bonusrejse med SAS i kategorien Bedste tilgængelige senest 14 dage før afgang.
    Under Diamant:
    • 30 % rabat og nye basispoint, når du reserverer en bonusrejse med SAS i kategorien Bedste tilgængelige senest 14 dage før afgang.
    Under Flysas.com - der står så: 5/10/30, som også nævnt på IF Norge siden... - Stakkels SKIT... det kører ikke rigtigt...

    http://www.flysas.com/en/eurobonus/about-eurobonus/membership-levels/
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    sorry, sad fordybet i min post, men samme konklusion over SKIT...
     
    isolCBflyer og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Fik i dag mit "nye" Diners/SAS kreditkort og vedhæftet var og det skema. I den var der anført 10/20/30% så den nye devaluering kommer som en tyv om natten.
    Skam jer SAS!
     
    PENSIONISTEN, tbh, obs og 3 andre "Synes godt om" dette.
  12. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg synes efterhånden at SAS' synderegister i 2016 er blevet langt som et ondt år:
    • Reducering af rabat på Best availability award for EBS og EBG uden at fortælle om det
    • Fjernelse af adgang til 3. parts lounges inklusive for de passagerer som allerede havde købt billet
    • Reklame for en reduktion af prisen på EB extra point der for danske kunder viste sig at være en prisstigning (synes de burde knaldes for vildledende markedsføring)
    • Lancering af en ganske ufærdig hjemmeside som fungerer endnu dårligere end den gamle
    • Forsinkelse af EB 3.0

    Hvad har jeg glemt?
     
    Kenneth K, Henry, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Meget vigtigt : Fjernelse af FASTRACK i visse lufthavne.
     
    Bente Dahl, Henry, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Har netop lavet en specifik tråd til dette emne - syntes selv ting blev fjernet i 2016 og ikke noget nyt kom til. Så fyld gerne i den tråd så vi får en total oversigt og fokus på det.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side