Stikprøvekontrol af håndbagage fra 21/11?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af asf, 24/11/16.

  1. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    822
    "Synes godt om" modtaget:
    1,920
    Point:
    93
    En kammerat gjorde mig netop opmærksom på følgende tekst på https://www.sas.dk/alt-om-rejsen/bagage/handbagage/:

    Det har jeg ikke hørt om før, men har måske misset nyheden? Nogen der har været udsat for kontrollen endnu, og ved hvor hidsige de er?
     
  2. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    164
    "Synes godt om" modtaget:
    356
    Point:
    63
    Har hverken hørt eller set det, men fint initiativ syntes jeg ;)

    Jeg er træt af folks håndbagage bliver større og større. Hvis man ikke boarder i ordentlig tid, kan man ikke få plads til sin håndbagage o_O
     
    SebastianBruun, Kenneth K, Michael Wahl og 4 andre "Synes godt om" dette.
  3. Claus Heine

    Claus Heine VIP medlem

    Beskeder:
    172
    "Synes godt om" modtaget:
    460
    Point:
    63
    Det måtte jo også komme før eller senere. Især efter SAS indførte GO Light billetten uden bagage har jeg oplevet flere afgange med forsinkelser pga. for meget kabinebagage.
     
    Senest redigeret: 24/11/16
    Henry, CHA211 og Ulrik "Synes godt om dette"
  4. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Lidt sjovt, at de skriver, at stikprøvekontrollen kun vil være i CPH.
    Mærkeligt, at de ikke bare skriver, at reglerne vil blive håndhævet i hele rutenetværket. Der står jo nærmest imellem linerne, at man er fredet, hvis man flyver alle mulige andre steder fra end CPH.
     
    asf, Henry, Peter F. og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,764
    Point:
    113
    Enig

    Er der i øvrigt nogen, som kan fortælle, hvorfor passagerer på Business ikke kan få plads til deres bagage, fordi hylderne over de første rækker er fyldt med aviser, puder, tæpper, iltflasker og stewardessernes bagage?
     
    Kenneth K og Claus Heine "Synes godt om" dette.
  6. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Jeg kan kun sige at de EEEN ENESTE GANG skal kræve at jeg (oftest med en plus billet, og snart som EBD) skal aflevere min baggage til indtjekning (af og til vejer den "lidt" over 8 kg, men stadig en AirBox kabine kuffert) og så bliver det 3. Gang de gør det - Første, sidste og ENESTE gang!!! Lige DET der er en af grundene til at jeg altid har brugt SK, aldrig noget nidkært checkin politi, bare fordi håndbagage eller kuffert er liiiiige i overkanten.

    HVIS det skete ville det blive BYE BYE SAS, hurtigere end DE kan nå at stave til sporvognsskidtskraberassistent........ så kan man jo lige så godt flyve BA eller AY fra BLL.

    SÅÅÅÅÅÅÅ DEEEEEEET!!!!

    /Den EVIGT sure gamle mand
     
    mhsalv, obs, asf og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Bare nu ikke tomme tønder buldrer mest....eller kufferter :)
     
    mhsalv, mdk, Claus Heine og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    @Baadsgaard - hvis du kendte mig ville du vide at jeg er VOLDSOMT konsekvent når jeg "siger sådan" Det har også FORHÅNDVÆRENDE leverandører måttet sande ;-)
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  9. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    164
    "Synes godt om" modtaget:
    356
    Point:
    63
    Jeg er sådan set ligeglad med vægten, men det er størrelsen på folks håndbagage jeg harcelerer imod. Nogle folk skal jo både have stor kuffert, laptop taske til 21" bærbar fra 80'erne og en håndtaske.

    På den måde er der ingen plads til min alm. håndbagage :confused:
     
    Peter Krogh Frausing, Henry, CHA211 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Helt enig, jeg vil så sige, at sålænge laptoptasken/ håndtasken går under sædet, så er det jo ikke noget der stjæler plads fra andre.
    I praksis kommer vi nok til at se, at de tvinger nogle folk der rejser kun med carry on til at checke baggagen ind.
    Mange af dem er status kunder og det bliver så en loose-loose situation.
    SAS kan ikke opkræve gebyr fra kunderne med status og det koster dem jo trods alt et eller andet at håndtere indchecket baggage. Kunderne skal vente ved kuffertbåndet og risikerer at miste eller få ødelagt baggagen.
    Det er heller ikke ligefrem loyalitetsfremmende at blive tvunget til at checke baggagen ind, specielt hvis det bare er fordi den er et par kg for tung.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Hvis man ikke håndhæver regler, er der vel ingen grund til at have de regler?

    Naturligvis gerne med lidt pli og fleksibilitet.:)
     
    Peter F. og Henry "Synes godt om" dette.
  12. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    657
    "Synes godt om" modtaget:
    1,964
    Point:
    93
    Fløj forleden med stærkt svedende passager, som havde misforstået 'carry on'. Det var snarere 'roll aboard': To maxstoppede kufferter, som han dårligt kunne slæbe, og som han slet ikke kunne løfte op i hattehylden (som vitterligt engang kun var til hatte!) uden hjælp. Det er måske den slags, som stikprøvekontrollen vil forhindre og ikke et ekstra kilo eller centimeter?
     
    CHA211, Peter Krogh Frausing, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Tau

    Tau Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    3
    Point:
    3
    Fløj fra LHR sidste søndag, og der blev håndbagagen vejet.
    På boarding kaldet fik vi at vide at dette var på grund af fuld flyver.
    Hvis den var over blev folk bedt om at pakke om eller tjekke den ind.
    Mange kufferter blev hevet til side, men der var stadig mangle på bagageplads i flyveren.
     
    CHA211 og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side