Lige pt er vi strandet i NY og skulle hjem med United over Frankfurt i morgen tirsdag, men flyet er aflyst. Vi har kontaktet United som ikke umiddelbart vil hjælpe da de mener, at det er rejsebureauet (flybillet.dk) der skal finde nye sæder til os? Dem har vi så prøvet at kontakte uden held indtil videre :-( Nogen der har ligende erfaringer og som har nogen fif hvilke rettigheder man egentlig har og hvem der har ansvaret for at man kommer hjem? Min erfaring er, at hvis man køber fly via rejsebureau så er der ingen hjælp at hente fra flyselskabet og ilde stedt hvis man ikke køber service pakke fra rejsebureauet...:-(
Det er satme surt. Jeg mener dog ikke hverken flyselskab eller rejseselskab kan løbe fra ansvaret. Jeg ved ikke, hvad processen er internt mellem flyselskab og rejsebureau, men klart, at sagerne bliver mere komplicerede, når man tilføjer en ekstra part. Uden at være alt for bagklog, så er det også derfor, at jeg foretrækker at booke direkte gennem flyselskaberne. Umiddelbart er det United som i sidste ende skal sørge for ombooking, men da rejsen er købt gennem et rejsebureau skal kontakten foregå gennem dem. Det ansvar kan de ikke løbe fra, når der opstår problemer - uanset om I har tilkøbt service eller ej. Min erfarning er, at man dog godt kan 'short cutte' processen ved at troppe op ved en skranke i lufthavnen eller et billetkontor - så kan man ofte opnå langt mere end ved at ringe midt i en telefonstorm (såvel som snestorm). Håber det går for jer, og I ikke mindst har jeres rejseforsikringer i orden. De kan nemlig også være behjælpelige i den slags situationer ifht dækning af ekstra omkostninger.
Vi har kontaktet United igen og fået pladser på Sk910 fra EWR på onsdag, kun 1 dag forsinket og ovenikøbet på Plus så nu krydser vi fingre for at det fungerer normalt der YAY!
@Clipper - kan vi ikke få nogle øjebliksbilleder derovre fra? - ser ud til, at lidt sne er der da faldet... - så den står vel på Cable TV
Det er et kendt problem når man har problemer med online rejsebureauer, at det kan være svært at få fat i dem ved irr-ops. Og flyselskaberne løber nogle gange fra ansvaret ved at pushe dig videre til rejsebureauet. Når du er tæt på afgang, så er billetten overgået til det man kalder "airport control" - dvs at flyselskaber HAR adgang til at ændre i den og ombooke - noget som så også skete til sidst. At finde en agent, som ikke løber fra ansvaret kan så være lidt sværere, men operating carrier eller deres handling skal fixe det. Heldigvis skete det så også i andet forsøg. God tur hjem.
helt spøgelsesagtigt, sådan at se New York på den måde uden biler... - men da ikke en meters sne, som lovet.. - Bor i på Manhattan? der er da vist mulighed for en hotelanmeldelse oveni, når du allligevel har "snefri"
Vi bor på Courtyard by Marriott i Chelsea og det fungere fint, de har overikøbet lade os bo gratis den sidste nat pga aflysningen
@Clipper - sig mig, er det den "fejlprisede" tur du er på med Flybillet.dk du er på? - hvordan gik det egentligt, måtte du slippe den fulde pris eller hvad blev i enige om? Ja, men de kan jo ikke få kunder når byen er lukket, så det er vel sådan det er, men fint træk af dem...
Yes, det er det nemlig vi besluttede at sige fuck det og så fik jeg prøvet AC dreamliner og et plaster på såret med SAS Plus hjem ✈️
Det er da ret god stil også - og så at I har fået lidt ekstra godt på oplevelsen for prisen. Rart at høre at det går godt