Strejke i Norwegian afblæst

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 19/5/14.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,518
    Point:
    113
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Det lader til at Kjos har måttet sluge en kamel eller to (læs: fagforeningerne fik hvad de ville have):

    http://e24.no/jobb/norwegian-streiken-avblaast/22991711
     
  3. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Det tror jeg så absolut du har ret i. Han har kunnet mærke de alvorligt på bookingtallene den sidste tid og med fuld support fra andre faggrupper og trusler om sympatikonklikter, så tror jeg han har måtte sande at slaget var tabt.

    Det jeg dog stadig ikke kan se er hvordan de danske kabineansatte er ansat. Er det stadig i et Norwegian-ejet selskab eller bliver truslen om outsourcing til Proffice gennemført, men med fælles overenskomst?

    Desuden tror jeg ikke de ansatte i Norwegian skal slappe for meget af. De er stadig et truet folkefærd og muligheden for at sælge dem fra eksisterer stadigt hvis de er ansat i seperate selskaber.

    Jeg tror at den aftale der er kommet i hus er som at p..... i bukserne for dem. De skulle have taget et større opgør for længe siden. Som Norwegian er oganiseret idag er slaget nok desværre tabt på sigt.

    Se bare på piloterne i Finland, som blev lovet fastansættelse efter 2 år. Denne aftale blev heller ikke overholdt. Kjos vil ikke have ansatte og den plan arbejder han helt sikkert stadig hen imod. Nu er det nok et spørgsmål om at han skal have gjort de udenlandske baser så store at en strejke i DK og NO ikke vil have nogen større betydning for trafikken. Så kan han tage "det endelige opgør"
     

Del denne side