Tæller pointflyvninger med til næste status?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Csiems, 14/12/17.

  1. Csiems

    Csiems Aktivt medlem

    Beskeder:
    45
    "Synes godt om" modtaget:
    184
    Point:
    33
    Jeg er vist lidt begynder i dette - men har rejst mest med SAS de sidste år. Her i 2017 har jeg haft 10 enkeltflyvninger, men jeg opdager, at det er jo ikke godt nok - det skal være i mit "personlige" optællingsår som går fra 1/4.
    Tæller flyvninger købt for point med i de 10 flyvninger, der kræves for at rykke op i sølv?
    (Jeg er klar over, at point-rejser ikke giver point :) )
    OG - ryger man ud af sølvstatus igen, hvis ikke man når op på 10 enkeltrejser det følgende år?
    Jeg ku' ikke finde svar på SAS' eurobonusside.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,478
    "Synes godt om" modtaget:
    12,940
    Point:
    113
    Hej - og velkommen på IF.

    Meget hurtigt svar:
    • Bonusrejser tæller ikke med i antal flyvninger.
    • Du skal optjene sølvstatus hvert optjenings-år. Så har du ikke point (eller tilstrækkeligt antal flyvninger), så ryger du ned på basis niveau.
    Og du har ret i, at du skal have 10 enkeltrejser i året 1/4 - 31/3

    Hvor flyver du til/fra - måske kan vi give et par tips?
     
    Csiems "Synes godt om" dette.
  3. Csiems

    Csiems Aktivt medlem

    Beskeder:
    45
    "Synes godt om" modtaget:
    184
    Point:
    33
    Mange tak for hurtigt svar.
    I januar flyver jeg på alm. billet til Portugal - og så har jeg 9 flyvninger. I marts har jeg så en bonusrejse til Athen - begge ture er bestilt (bonusrejsen kan jo afbestilles).
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,478
    "Synes godt om" modtaget:
    12,940
    Point:
    113
    Går ud fra, du flyver fra København.

    Du har reelt 2 muligheder for at komme op på de 10 enkelt rejser:
    • Tage en hurtig (og billig tur) til London, Tyskland etc. SAS har tit tilbud (se også torsdagens "Now or Never"). Måske en forlænget week-end.
    • Bonusrejsen kan naturligvis afbestilles - men i givet fald skal du være opmærksom på, om nogle af dine point, som du har købt rejsen for, er blevet for gamle. I så fald forsvinder de bare.
    Fremover:
    • Overvej om du skal rejse ud i verden via Stockholm eller Oslo. Returrejsen København-Stockholm-Portugal giver jo 4 rejser.

    Under alle omstændigheder skal du lige regne på, hvad det koster - og om du mener, at sølvkortet er de penge værd.


    PS: Husk, det kun er ture med SAS, som tæller med i antal rejser. Så hvis rejsen reelt flyves af Lufthansa, TAP, LOT eller et andet selskab, så bliver den ikke godskrevet på din konto - men du får naturligvis point for rejsen.
     
    PeterA, SebastianBruun, tbh og 5 andre "Synes godt om" dette.
  5. Csiems

    Csiems Aktivt medlem

    Beskeder:
    45
    "Synes godt om" modtaget:
    184
    Point:
    33
    Tak for fint svar!
    Det mest realistiske her ville nok være at lave bonusrejsen om til en alm. - en merpris på bare 850kr.
    Men som du skriver - er det pengene værd? Umiddelbart ser jeg den største fordel ved bagagereglen - altså at jeg kan købe go light og få kuffert gratis med.
    Det irriterer mig bare, at jeg fra februar til oktober kvalificerede mig til sølv efter både antal ture og point-udregningen (Med ture til både Tokyo og San Francisco) - og at det så ikke passer til mit eurobonus-år.
     
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jo hvis du rejser en del Go Light og altid tjekker bagage ind så... men altså... 850 kr for at opnå sølv... så skal man da have en plan for at skrabe de fleste penge ind igen på bagage gebyret for at det giver mening.
     
    Henry og PeterA "Synes godt om" dette.
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,126
    "Synes godt om" modtaget:
    8,185
    Point:
    113
    Hvis du skal betale 850 kr mere, men sparer 30.000(?) point, så er det værd at tage med i regnestykket?
    Jeg er enig i at sølv har begrænset værdi, udover baggagen, men såfremt en ret stor mængde point er brugt, så er der ikke kommet vildt meget værdi ud af dem, hvis de blot har sparet 850 kr...

    Det kan selvfølgelig også være du har købt bonusrejsen på point tilbud, og fået mere værdi ud af pointene. Og du skal selvfølgelig være opmærksom på at ved at ombooke, så mister du fleksibiliteten i en bonus billet.
     
    Henry, PeterA, Csiems og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det er egentligt den mest relevant pointe; hvor mange points er brugt og er de ved at udløbe? Hvis ikke ville jeg da kraftigt overveje om ikke 850,- er mindre værd end pointsne.
     
    Henry, tbh og Csiems "Synes godt om dette"
  9. Csiems

    Csiems Aktivt medlem

    Beskeder:
    45
    "Synes godt om" modtaget:
    184
    Point:
    33
    Tak for flere svar.
    Der er brugt 21.000 point - der var tilbud ;) (Pointene du'r flere år endnu...)
    Måske er pointene bedre brugt på en USA-tur.....
     
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.
  10. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,126
    "Synes godt om" modtaget:
    8,185
    Point:
    113
    Det giver en værdi på ca. 4 øre per point. (+ værdien af fleksibilitet minus værdien af optjening af segmenter/point)

    Jeg plejer at værdisætte mine point et sted tæt på 7,5 øre og vil sjælendt bruge dem hvis ikke jeg får en værdi på 10 øre. Det gør jeg så med longhaul business, last minute billetter, steder jeg har brug for fleksibilitet og gode kampagner, f.eks. Svalbard til ~10.000 point har der været nogle gange.
    Det er selvfølgeligt indivudelt, men hvis du interesserer dig lidt for det, så er der bestemt potentiale for at få mere ud af pointene :)
     
    Senest redigeret: 14/12/17
    Henry, PeterA og Csiems "Synes godt om dette"
  11. Csiems

    Csiems Aktivt medlem

    Beskeder:
    45
    "Synes godt om" modtaget:
    184
    Point:
    33
    Tak for info.
    Ja, når der er tilbud på Athen, så er det måske dumt at bruge point.....
    Sjovt du skriver Svalbard - Longyearbyen var ikke med, da der var point-kampagne sidst.
    (Da jeg var i Tromsø 2/16 var det til halv pointpris - men denne gang var der kun 30%)
     
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.

Del denne side