Hey.. Så er TAP ude med billetter til flere destinationer i USA. Kigger selv på CPH-MIA ud 15 nov, hjem 24 nov. Ved at flere har prøvet dem, men er det en god oplevelse, eller er det ikke den lidt ekstra rejsetid værd. Prisen er jo god, og med en udskrivning på kun 8353,- er det jo tilsyneladende en rigtig god deal. Det største problem er jo at de har en nogle fly med gamle kabiner. Er det blot et spil i lotteriet, eller er der noget mønster i, hvilket flyvninger der sker med ny kabine? Kan se at der i en tidligere insideflyer artikel er nævnt at hele flåden skulle være opdateret ved udgangen af 2017, er der nogen der har en status på dette?
Havde en god oplevelse med TAP på min tur. God mad og gode crew på alle afgange. Det er dog stadig et lotteri med hvilket fly man får. De laver equipment change som vinden blæser - på begge mine transatlantiske ture skiftede de fly 24 timer før afgang. Først gang fra den gamle opsætning til deres A333 de har købt fra SQ. På turen hjem stod den til at være den nye opsætning, men endnu en gang blev det A333 fra SQ. Det var dog stadig gode sæder og en god standard, den nyeste opsætning virker dog stadig bedre. Generelt bliver de amerikanske ruter forfordelt med de bedste opsætninger, men altså, med TAP er der ikke noget garanteret.
Jeg har lige afsluttet en sådan en tur til 8k dkk på business J-class CPH-LIS-MIA retur med TP. Sammenlignet med en tilsvarende tur CPH-MIA på business Z-class med SAS i sidste måned er forskellen som dag og nat. Så man får hvad man betaler for. Men TAP turen gav 23200 EB point - SAS 22500 EB point som EBG så god indtjening. TAP flyene var jeg uheldig med en gammel A340 på udturen og en gammel ex SQ A330 på hjemturen. Begge uden den ny biz klasse indretning. Servicen og maden var la-la hos TAP. Både hard og soft produktet haltede gevaldigt over atlanten hvorimod inter Europa business bare spillede. TP Loungen I LIS er ny, ren, pæn og bedre end SK business lounge i CPH.
Tak for svar begge to.. Kunne godt være fristet også tage chancen. Jeg forventer ikke et produkt til 15-20k, men et noget mere skrabet produkt. Det er mest sædet jeg er interreseret i. Ville gerne have et helt fladt sæde.
Jeg tog turen CPH-LIS-MIA og kom hjem for en uge siden. Over Atlanten var det en A330 begge veje men med væsentlig forskellige kabiner. Den var skidt på vejen over og værre på vejen hjem. På hjemturen var entertainmentsystemet et hvor der kørte nogle film i sløjfe og der var en eneste musikkanal der spillede rock hele vejen. Maskinen var 21 år gammel og kabinen formentlig ligeså. Turen var meget langt fra en SAS Biz oplevelse, men til prisen, synes jeg nu alligevel jeg fik fuld valuta for pengene. Tiderne er ikke helt optimale. afgang 6.10 fra CPH er tidligt. Jeg afstod indtjek af baggage, for ikke at skulle stå der alt for tidligt. Så jeg rejste let. 8 kg + personlig taske. ( TAP biz giver ret til 2x8kg carry-on, men så vidt jeg forstår kun 1x8kg ved rejse til/fra US ) Hjemturen var med 12,5 timers stop i Lissabon. Det er let og billigt at komme ind til byen med metroen, så det var en ekstra feriedag i Lissabon. God måde at holde sig vågen og komme dødtræt hjem til CPH kl. 21.55 på. Jeg sad dog og nikkede lidt over min GT på LIS-CPH. Alene på række 1 og en anden pax på række 2. I øvrigt fuldstændig som på udturen. Alt i alt gjorde jeg det gerne igen, men jeg vil dog være lidt bekymret for om optjeningen er den samme når vi er alt helt fremme ved november. Med det tempo forringelserne foregår i i øjeblikket ligner det fugle på taget.
Tak for svaret @Kims Point har ikke rigtigt noget at sige, da jeg ikke samler på Eurobonus point og aldrig rigtigt frekventere SK. Det lyder måske som en lidt nostalgisk retro oplevelse? Det er vel også lidt værd
Måske du skulle samle EB point, hvis du tager denne tur, da du så allerede ville være halvt på vej til et guld kort.
Jeg ville selvfølgelig tage i mod dem, da vores rejsemønster kan ændre sig. Men det vil bare aldrig være argument for at vælge det ene eller andet, da vi bare aldrig bruger SK.
Jeg har lige været på min første tur over atlanten med TAP og har været meget godt tilfreds. Der var fint lie-flat sæde og mange gode film i underholdningsprogrammet. Hvad mere har man brug for? Ok, maden kunne have været lidt bedre og champagnen var heller ikke noget særlig, men prisen fejlede bestemt ikke noget! Ifølge denne artikel https://onemileatatime.com/tap-air-portugal-new-destinations-2020/ har TAP planer om at starte nye ruter til ATL, IAH, LAX og YUL næste år. (De begynder allerede at flyve til SFO og ORD om et par måneder og flyver til NYC, BOS, MIA og YYZ i forvejen. )Kanon, hvis det passer! Hvis deres prisniveau holder og man fortsat optjener 200% EB point, så vil det være helt oplagt for mig at flyve mere med dem til USA. Det er også dejligt med en lille stopover i Lissabon, hvis man kan lide den slags ting.