Thai Airways og EuroBonus

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Michaelolesen, 2/11/14.

  1. Michaelolesen

    Michaelolesen Aktivt medlem

    Beskeder:
    104
    "Synes godt om" modtaget:
    208
    Point:
    43
    Jeg har fulgt med herinde et stykke tid og er imponeret over den viden folk herinde besidder. Hatten af for det! :)

    Jeg har et spørgsmål, som I kloge hoveder måske kan hjælpe med. Jeg er ved at kigge på flybilletter til sommerferie i Thailand med familien - hvor mange points kan jeg forvente der tikker ind på min (og familiemedlemmernes) EuroBonus konti, hvis vi flyver med Thai? Kan se at bl.a. bookingklasse Q giver 100% miles i Royal Orchid programmet, men giver det også 100% til EuroBonus? Hvorimod klasse V/W (som er den billigste) blot giver 25%.

    Med 5 personer i familien og en familiekonto hos EuroBonus kan det hurtigt blive til en pæn slat points, hvis vi gør det rigtigt...! Eller hvad?

    På forhånd tak - mvh Michael
     
  2. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,284
    "Synes godt om" modtaget:
    6,860
    Point:
    113
  3. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
  4. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Se denne side vedrørende optjening af point til EuroBonus med Thai Airways:
    http://www.flysas.com/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/Thai-Airways-Intl/?NSSEXC=true

    Generelt når du flyver med andre selskaber end SAS og vil optjene point i EuroBonus programmet, så udregnes antal point efter en fastlagt distance på de strækninger som du flyver på. Du kan bruge http://www.gcmap.com til at udregne afstanden på de enkelte strækninger (ved ikke om du har flere skift).

    En vigtig huskeregel er at det er bookingklassen hos operating carrier som afgør optjening af point hos Star Alliance selskaberne. Dvs. at hvis du bestiller en billet hos Thai men det er en codeshare flyvning der f.eks. udføres af Lufthansa (tænkt eksempel), så er det reglerne for optjening af point på Lufthansa flyvninger der gælder, uanset hvilken klasse du måtte have booket hos Thai. Det kan "gå galt" med lavere eller slet ingen optjening af point hvis ikke man er opmærksom på dette.

    Det kunne se ud som om at klasse V og W ikke giver nogen point til EuroBonus overhovedet, men det kan være at andre kan bekræfte dette?
     
  5. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    560
    Point:
    93
    V og w giver desværre ikke point.
     
  6. Michaelolesen

    Michaelolesen Aktivt medlem

    Beskeder:
    104
    "Synes godt om" modtaget:
    208
    Point:
    43
    Mange tak for alle de tilbagemeldinger der er kommet!

    Det kan altså godt svare sig at bruge 5 x 500 kr = 2.500 kr ekstra for at gå op til Q i stedet for V/W. Kigger på CPH-BKK-HKT med TQ tur/retur. Ifølge gcmap er der 5788 miles pr oneway, så efter en hurtig hovedregning giver det 55-56.000 EuroBonus points i alt for os (5 pax). Er jeg helt galt på den, eller?
     
  7. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Thai Airways har IATA-koden TG :)

    Hvis ikke jeg tager fejl, så burde den rejse give 5400 + 600 point one way pr. pax såfremt det også er Thai der flyver BKK-HKT. Man runder altid antal miles per strækning op til nærmeste hundrede inden man ganger point-faktoren på (25%, 50%, 100%, 200%, 300%).
     
  8. Michaelolesen

    Michaelolesen Aktivt medlem

    Beskeder:
    104
    "Synes godt om" modtaget:
    208
    Point:
    43
    Ha ha, en rigtig nybegynder-fejl fra min side :D

    Tusind tak for hjælpen!!
     
  9. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Ingen årsag. Det kan jo ske ;)
     
  10. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    hvis det bliver de 60.000 point for 2.500 kr, så er det helt sikkert en god pris for point (4,17 øre per point). Du skal huske at det kun er point du optjener selv der giver status, og du skal også have noget at bruge pointene på for at det giver mening. Hvis du forestiller at bruge dem på 2 ture til London, så kommer det nok til at være en del dyrere med de 2.500 + tax end bare at købe billetterne + du får ikke point for de billetter. Hvis du har tænkt dig at tjene point op til en C/F redemption, så kan der være noget ved det.
    Der var nogle på dette forum der snakkede om at en god redemption var hvis man fik over 7 øre per mile man brugte(?) det kan sagtens lade sig gøre, og du kan også få over 10, men det kræver nok flexibilitet og planlægning. Og det kræver måske også mere end de 60.000 point.
    Stof til eftertanke
     
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @Michaelolesen og andre, tror vi skal holde tungen lige i munden her :)

    Hvis vi antager du køber V/W billetter, ville du få: 0,25*(5400+600)*5*2=15.000 point i alt T/R! - hvis du vælger at købe billetklasse Q. ville du få 1*(5400+600)*5*2=60000 T/R- dvs. for 2.500 kr får du 45.000 point! - det er ikke helt dårligt for 2.500kr mere i min optik! Når der er tilbud, er det vel at regne for en europæisk rejse eller hvis det nu er dig der betaler, så kunne du overveje at få dem overført til dig på en familiekonto: http://www.sas.dk/familiekonto/ - bemærk, det giver ikke status at få alle de point, men nu har du så skrabet 60.000 point sammen til en bonus tur til USA f.eks. eller 2 på en Plustur i Europa...
     
  12. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    5,56 øre per point i så fald, hvor 9.000 af de "ekstra" point giver status.

    Priser for SAS redemptions her: http://www.flysas.com/en/uk/eurobonus/point-charts/sas-points-charts/

    Inden for EU1 er det altså 50.000 i plus (hvis du har status er det spild af point at bruge dem på plus) og EU2 er 60.000 på plus, så der skal satses på et godt tilbud for at det bliver 2 i plus???

    Hvis du ikke kommer til at få andre point end de her, så kræver det noget fornuftigt at bruge dem til, for at det kan betale sig, men hvis du rejser jævnligt er det med stor sandsynlighed en god måde at booste beholdningen på.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  13. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @tbh - enig i dine betragtninger, man skal have noget at bruge disse point til selvfølgelig :) - men familiekontoen er nok vejen frem så de ikke står og samler støv på 5 forskellige konti..
     
    Schwert og tbh "Synes godt om" dette.
  14. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Men blev vi ikke enige om tidligere i tråden at V & W ikke giver EBB points...? Ergo er vi tilbage ved 0 eller 60.000. Jeg havde personligt gjort det HVIS du optjener flere / gider sætte dig ind i at bruge dem, men jeg synes ikke det er en no-brainer at det kan svare sig hvis du ikke er lidt bidt af points indsamling allerede...
     
    tbh og jefi99 "Synes godt om" dette.
  15. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Og her stolede jeg blindt på Kristian... :p
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  16. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Nå og jeg stolede blindt på nogle af de første indlæg :) :eek::eek: - men så er det jo endnu flere point, men igen som i siger, enten har man brug for dem eller ej...
     
  17. Michaelolesen

    Michaelolesen Aktivt medlem

    Beskeder:
    104
    "Synes godt om" modtaget:
    208
    Point:
    43
    Jeg er så imponeret over den villighed til at hjælpe herinde, og den indsigt I alle besidder.Thumbs up!

    Personligt er jeg ved at blive bidt af point indsamling og har gjort det i et års tid med EuroBonus. Har fulgt alle tips herinde og på forskellig vis indsamlet 30.000 point på et år plus vundet 42.000 i en MasterCard konkurrence, så der ligger 72.000 og luner på kontoen. Med 60.000 oveni burde jeg kunne finde noget fornuftigt at bruge dem på. Er ikke den store frequent flyer, men har en stor (og noget nørdet, mener konen) interesse i alt der har med luftfart at gøre :D

    Det er lige lidt tidligt at booke sommerferie billetterne, men nu har jeg i hvert fald et rigtig godt beslutningsgrundlag takket være jer alle. Tak for det!
     
    Senest redigeret: 3/11/14
    Nicki Lolk Sørensen, jefi99, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Fedt at vide - Takker for god feedback - Det er netop sådan noget som giver lyst til mere :)

    Og tillykke med at have vundet 42.000 point - det er en god gevinst :)

    Hilsen
    Henrik Olsen
     
  19. Oletjala

    Oletjala VIP medlem

    Beskeder:
    246
    "Synes godt om" modtaget:
    835
    Point:
    93
    Hej alle - tillader mig at hijacke denne gamle tråd Har bestilt billetter for familien til BKK til december på V/W class - men er altså lidt forvirret om, hvor vidt jeg som EB member for point for dette? Nogen herinde siger nej - men så læser jeg på Thais egen side, at V/W giver 25%...

    Gode råd søges gerne - vil det fx give mening at melde til ind i Royal Orchid, hvis jeg kan få point for V/W herigennem?

    Bh Kasper
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Velkommen til IF - her er optjeningslisten
    http://www.wheretocredit.com/thai-airways-international
    Som du kan se V/W - 0% til EB men 25% til TH Royal Orchid - da medlemskabet er gratis melder du da bare familien ind hvis I senere forventer at komme til Østen
    Engang i fremtiden kan flere point måske give en indenrigsbillet i Thailand.
     
    Kristian og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side