Thailand

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af Nj4220, 22/5/18.

Tags:
  1. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Overvejer en tur væk fra kulden d. 26 december og tænker at Thailand var et dejligt varmt alternativt.

    Nogen der har nogle fifs til at komme billigst muligt afsted (flybilletter)

    Alternativt andre varme steder, som er til at komme til, til en fornuftig penge :)?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Fribytter

    Fribytter VIP medlem

    Beskeder:
    174
    "Synes godt om" modtaget:
    516
    Point:
    93
    Som det også har været fremme før, BA har stadig gode bud til LA:

    upload_2018-5-22_19-40-35.png
     

    Attached Files:

    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Forkert tråd?
    (Eller er det bare mig, som ikke ser sammenhængen?).
    EDIT: Ja, ok. LA er selvfølgelig også et varmt sted, som der spørges efter. Blot lidt misvisende med overskriften så... :rolleyes:
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,805
    Point:
    113
    Men der er da ikke badeferie-varmt i LA over julen?

    Emirates har kampagne til BKK lige nu, men jeg har ikke kontrolleret rejsedatoerne. Både biz og blandt de uvaskede.

    Jeg er ikke vild med Thailand, skulle jeg et varmt sted henover jul ville jeg snuppe Mauritius eller alternativt Maldiverne :D
     
    Beaglen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  5. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,195
    "Synes godt om" modtaget:
    3,962
    Point:
    113
    Det kommer selvfølgelig lidt an på hvad i har lyst til og hvad budgettet lyder på. Synes selv Thailand har en del at byde på såfremt man styrer uden om de værste turistmagneter. Så er der øerne i det Indiske - eller evt Vestaustralien. Personligt er jeg af den overbevisning at den eneste grund der er flyruter til/fra LA er så man kan slippe væk fra området ;)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Mauritius var også oppe og vende og tjekkede flybilletter, som overraskende ikke var særligt dyre henover nytår.
    Hvor på øen bor vi bedst?
     

    Attached Files:

    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Vi skal selv til Thailand i Oktober og leder forsat efter billetter dertil. Har ikke fundet noget rigtig godt endnu, så venter på et godt Qatar udsalg eller lignede.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Synes nu heller ikke rigtigt jeg fandt nogle skarpe priser.
    Den billigste jeg fandt var omkring 6k og med en rejsetid på 24+, så tænker jeg at det måske er sjovere at flyve til Mauritius med Emirates til 5,2 :)
     
    Beaglen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  9. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,805
    Point:
    113
    Det ser ud til at være en OK pris. Det irriterer mig sådan, men MRU er simpelthen bare dyr hele tiden. Men åbenbart rimelig flad pris året rundt. Så synes jeg det er en no brainer i forhold til Thailand.

    Jeg kan ikke helt huske hvor på øen det er bedst på den tid af året, men mener det er vestkysten som er meget varm og det blæser på den gode måde på østkysten.

    Belle Mare stranden på østkysten bliver altid omtalt som "bedste" strand, men der er rimelig turistet.

    Jeg ville f.eks. vælge noget nede ved Le Morne, f.eks. St. Regis nu I ikke har børn med. Det er også dér man kitesurfer bedst, hvis man er til sådan noget. One & Only er lige blevet renoveret og ser godt ud. Jeg kender mest kæden fra Maldiverne hvor de er uovertrufne. Jeg har også boet på Anahita. Det er et golfhotel, så man har poolen/stranden for sig selv i løbet af dagen. Gæster har adgang til en privat strand på Ile aux Cerf som er ret fantastisk. Man sejler derover, kører golfvogn henover øen til østsiden, hvor der er liggestole, service med personale, de kører drinks, mad mm. De have også et rigtig godt vandsports/dykkercenter.

    Bedste strand på øen er Point D'Esny på østkysten, men der er ikke nogen hoteller. Jeg har boet på Paradise Beach Apartments, som er servicerede lækre lejligheder. Vi var der i fire uger inkl. lille baby, og så gad jeg ikke bo på hotel i så lang tid. Der er både rengøring/opvask/oprydning/ordne vasketøj service mm, man kan få leveret indkøb, få en kok til at lave mad mm. De fikser *alt*. Samme firma som er ejendomsadministrator har efterhånden en del lejligheder rundt på øen og jeg er venner med ejeren, så sig evt. til hvis det er interessant.


    26.JPG 4.JPG
     
    Senest redigeret: 24/5/18
    Beaglen, Henrik Olsen, Schlandy og 5 andre "Synes godt om" dette.
  10. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    De andre vil hellere til Thailand, så jeg må i demokratiets (God damn it) ånd gå for Thailand :)

    Hvornår plejer de at smide tilbud op de forskellige?
     
    Kenneth K, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  11. Henriksj

    Henriksj Aktivt medlem

    Beskeder:
    72
    "Synes godt om" modtaget:
    153
    Point:
    33
    [QUOTE="

    Hvornår plejer de at smide tilbud op de forskellige?[/QUOTE]
    Jeg ville kigge hvad Thai Air kommer op med i august. Thai Air har tit nogle tilbud hvor man kan ramme omkring 4700 for cph-bkk
     
    Kenneth K, Henrik Olsen, Nj4220 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jeg ville kigge hvad Thai Air kommer op med i august. Thai Air har tit nogle tilbud hvor man kan ramme omkring 4700 for cph-bkk[/QUOTE]

    Men aldrig med afgang den 26 december.
    Det er højsæson jul & nytår og alt til Thailand og i Thailand fordobles i pris.

    Bedste chance er via business destinationer som PEK/PVG og til dels HKG fx med CA ruten ex CPH/ARN
     
    Henrik Olsen, Calle77, THammer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Hijacker lige denne. Søger billige billetter i jan-feb til Thailand. Tænker derfor det er meget velkommen med diverse tilbud der går til Thailand i denne tråd.

    Hører desuden gerne råd om, hvor Thailand stadig er mindst turistet, hvis det overhovedet er muligt. Har besøgt Phuket, Khao Lak, Krabi og Koh Samui, men det er snart mange år siden.
     
    Beaglen, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  14. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,805
    Point:
    113
    Jeg kan komme med et omvendt råd - jeg var på Koh Samui i efteråret 2016 og det var MEGET turistet. Det har nok ikke ændret sig så meget siden da tænker jeg.
     
    miri90, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  15. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Vi var på Koh Kood i Januar 16, meget lidt turistet og med virkelig lækre strande. Kan anbefales, hvis man søger noget afsides. Det kræver dog en flyvning/bus i 6 timer fra Bangkok til Trat og så en båd derfra.
     
    Beaglen, miri90 og Henry "Synes godt om dette"
  16. Jonna

    Jonna Nyt medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    15
    Point:
    3
    Hej EB Gold.
    Jeg kan sagtens anbefale Combodja eller Laos. Det er også forholdsvis billige steder.
    Jonna
     
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,195
    "Synes godt om" modtaget:
    3,962
    Point:
    113
    OK - just hjemvendt fra 3 uger i Thailand (igen), så vil lige følge op med et par elementer.
    Denne gang hed turen Chiang Rai ->(fly) Bangkok ->(nat tog) Khao Sok -> (taxi/båd) Koh Phangan -> (båd, fly) Bangkok.

    Ja, det regner i Thailand i juli, men som regel er det blot en time eller to om dagen. Undtagelsen her var Khao Sok nationalparken, hvor det virkelig kan stå ned i stænger i mange timer. Og ja der kan sagtens være overskyet - men med 30-34 grader gør det i min bog ikke noget at der er en lille dyne

    Chiang Rai er et sted vi rigtig godt kan lide, relativ lidt turistet og med mange naturperler tæt på. Le Meridien Chiang Rai er en perle.

    Khao Sok nationalparken har meget at byde på og er ikke total overrendt, find blot et sted lidt uden for "byen". Vi boede på Our Jungle House lige ud til floden i hytter oppe i træerne. Primitivt men ret godt - med god service og god mad.

    Koh Pangan er andet en full/half og new moon parties. Østsiden af øen (eks. Than Sadet) har nogle rigtig gode strande og er ikke voldsomt turistet. Siden vi var det sidst er vejen blevet asfalteret hvilket giver en del dagstursturister i timerne midt på dagen, men at ligge i hængekøjen på balkonen i sin hytte lidt oppe af klippevægen og kigger ud over strand og hav... Dejligt. Til 250kr/døgnet for fire voksne, så overvejer man hvorfor man skal tage hjem igen.

    Bangkok elsker eller hader man. Byen er ikke nogen æstetisk fornøjelse og transportmæssigt lidt af en udfordring, men byder på rigtig mange oplevelser i forskellige kvarterer - og masser af shoppemuligheder - hvilket vores to teenaget tøser benyttede sig af :). Godt med en bagageallowance på 160kg (som vi dog ikke udnyttede - men 4x23 kg havde givet en ekstraregning)

    Denne gang boede vi på Chatrium Riverside. Jeg lovede vist @SophieHendriksen en anmeldelse af dette. En kort version kommer her:
    Det gode
    - ligger godt ved floden (på den rigtige side - øst)
    - blot 500m syd for central pier - med shuttleboat hvert 15min i de travle eftermiddagstimer, ellers hvert 20/30min
    - 15min gang til Asiatique - eller 5min tuktuk
    - suiterne (som vi boede på) er på 120kvm med to soveværelser, 2 badeværelser, 2 balkoner og et minikøkken. Den plads nød vi meget
    - priserne er i orden. Vi gav ca. 1.200 kr/nat for for 4 personer i en suite med morgenmad
    - Rigtig god service i front desk og concierge

    Der hvor det halter
    - Til min store overraskelse (og må jeg indrømme også irritation) så er der rigtig mange danskere. Fandt ud af et dansk rejsebureau benytter Chatrium som deres Bangkok hotel. En rasende masse overvejende jyske (?) familier med blondt hår og blå hummeldragter... (og nej har ikke noget imod jyder, blondt hår eller hummel - men det er altså ikke derfor jeg tager til Bangkok)
    - Service i restaurant, bar og room service er alt for mekanisk
    - Et poolområde på 6. sal som er designet rigtig godt, direkte ud til floden med masser af plads omkring. MEN kun 100cm dyb og en hot tub der muligvis var stor - men hot var den ikke. Det duer altså ikke
    - Indretning og decor var en smule slidt når man så det efter i sømmene. Småting, men alligevel..
    - og frem for alt - ingen point i nogle større programmer :eek:

    Ville jeg bo der igen? Åbent spørgsmål. Det ligger godt og suiterne er rigtig gode til en familie som os - og prisen fejler ikke noget. Men vil nok prøve noget andet ved floden næste gang, hvis prisen er i orden.
     
    Senest redigeret: 24/7/18
    Beaglen, Convict, asf og 12 andre "Synes godt om" dette.
  18. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,805
    Point:
    113
    Rigtig gode pointer, tak fordi du tog dig tiden til at anmelde :)
     
    Offlyer og Henry "Synes godt om" dette.
  19. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Air China har pt billige billetter ud af CPH til BKK - fra 2700dkk. Overvejer dette og så med separat fly videre fra BKK til KBV, som kan fåes hos Thai til ca 400-500dkk. Vil I så fald have 4 timer i BKK på udrejsen og 6 timer hjemad.

    Vil folk turde dette? Skal siges vi rejser 6 personer. Jeg er "rejseansvarlig" og frygter selvfølgelig at stå med håret i postkassen hvis vi ikke når connecting flight på en separat billet.

    Har nogle steder læst at man kan købe billetterne videre til KBV direkte i lufthavnen til noget nær samme pris som man kan købe online måneder i forvejen. Nogen som har erfaringer her?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Det afhænger vel af konsekvenserne ved at komme for sent:
    • Er der små børn, som kan blive vanskelige?
    • Hvad mister I i på slutdestinationen?
    • Hvad koster det at komme videre, hvis I mister flyet?
    Kan bagagen i øvrigt tjekkes igennem? Jeg har oplevet, at personalet ved checkin ikke ville gøre det.
     
    miri90, Beaglen og SophieHendriksen "Synes godt om dette"

Del denne side