The dark side of travel

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Baadsgaard, 6/3/16.

  1. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    CNN Business Traveller og Richard Quest lavede i slutningen af sidste år dette indslag om bagsiden af medaljen ved mange dage på farten: http://edition.cnn.com/videos/world/2015/10/15/spc-business-traveller-dark-side-of-travel-a.cnn
    ........ og berører en masse emner, herunder stress, sundhed, tidlig aldring, psyke, ensomhed, skyldfølelse over at være væk, osv osv.
    Jeg synes faktisk det er et rigtigt godt indslag, som berører flere ting, som jeg ihvertfald tænker over fra tid til anden..... så uden at der skal gå alt for meget rundkreds i tingene - er der så andre end mig, der godt kan nikke genkendende til nogen af de ting, der omtales? Og er det bl.a. derfor, vi er bonusjægere?
     
    tbh, Ulrik, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,639
    Point:
    113
    Enig - den er faktisk ret god :)
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  3. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,276
    "Synes godt om" modtaget:
    6,783
    Point:
    113
    Jeg er ikke helt enig i, at det er så trist, men det kommer selvfølgelig an på, hvordan man tilrettelægger livet.

    Jeg har ikke kone og børn, så dem 'efterlader' jeg ikke, når jeg rejser.

    Jeg boede jo et halvt år som hjemløs sidste år på diverse hoteller, og jo, det var hårdt, men jeg kunne også have taget mig sammen og gjort noget ved det. Jeg syntes, det var besværligt med vasketøj, og jeg skulle hele tiden i mit opbevaringsrum og hente nyt tøj. Skulle jeg gøre det igen, skulle den del af det simpelthen udliciteres.

    Så var jeg irriteret over, at jeg ikke havde en base. Mest i forhold til mit dejlige hjemlige pc-setup med flere skærme. Det savnede jeg på hotellet, hvor jeg bare sad med en bærbar med 15 tommer skærm. Nu har jeg så præ-bestilt (pre-ordered!) denne her: www.slidenjoy.com, som jeg forventer mig meget af. Så kan jeg have tv kørende på den ene skærm, mens jeg rent faktisk får bestilt noget på den anden.

    Den sidste del af det er post! Jeg måtte have pakker leveret hos venner, og det er selvfølgelig ikke så praktisk. Man kan ganske vist få en postboks, men den slags er dyrt.

    Til gengæld fandt jeg jo ud af det logiske, at jeg ikke skal betale for at have hjemmet kørende, når jeg er ude at rejse. Jeg har altså ikke dobbelt husleje og det tæller en del! Desuden var det så simpelt, at når jeg havde fri, kunne det være billigere at rejse til et billigt hotel i udlandet frem for at blive på et dansk hotel.

    Der er nogle mennesker, der lever som såkaldte digitale nomader. Ingen fast base, men de oplever verden og arbejder imens. Tanken er da tillokkende...
     
    asf, tbh, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Læste om de her: http://twentyfiveandthirty.com/about-twentyfive-thirty/ i en artikel i Børsen i weekenden. interessant livsstil, men også noget andet end den normale business traveller, der måske besøger flere lande på samme uge....

    Men iøvrigt spændende vinkler du har på det at "være på farten" - og anderledes....
     
    tbh og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  5. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Linket til artiklen for dem, der har adgang, er her: http://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel/11/135418/artikel.html
    Teaserteksten er:
    'Generation Frihed'

    Alexandra og Rasmus drømmer ikke om attraktive F1-lån, en børnehaveplads eller ansættelse i en stor global organisation. De vil hellere selv bestemme, hvornår de skal arbejde og især hvem de vil arbejde for.

    I oktober forlod de Danmark og rejste til Bali, hvor de styrer deres internationale virksomhed. Snart river de igen rødderne op og rejser til Sydfrankrig.

    For dem er kloden deres arbejdsplads.
     
    Rikke Haugen Olsen, Nicki Lolk Sørensen og Ulrik "Synes godt om dette"

Del denne side