Tier Point run til USA i Februar

Poster i 'BRITISH AIRWAYS | AVIOS' oprettet af Henrik Olsen, 11/1/15.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    Så er jeg rigtigt igang med British Airways og deres Executive Club. Jeg havde egentlig stillet mig tilfreds med at få et sølv kort i år, men da jeg stort set har optjent Tier Points nok til dette og skulle til Las Vegas til Februar på en konference, så tænkte jeg - nu går jeg efter guldet :)

    Her er den rute der er blevet til (og en tak til @jefi99 og FlightFox for lidt guidance):

    upload_2015-1-11_21-24-1.png

    CPH - LHR (M) = 10
    LHR - EWR (M) = 40
    EWR - DCA (F) = 40
    DCA - LAX (F) = 140
    LAX - LAS (F) = 40
    LAS - LAX (F) = 40
    LAX - BOS (F) = 140
    BOS - JFK (F) = 40
    EWR - LHR (M) = 40
    LHR - CPH (M) = 10
    I ALT = 540 Tier Points

    Prisen for turen ligger på godt dkk 8.000,-

    Well Well - hobbyen har fået en ny vinkel i det her med at lære at jagte Tier Points. Så lad os se om ikke det er muligt at nå op på guldet inden maj måned som er dead line :)
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,126
    "Synes godt om" modtaget:
    8,185
    Point:
    113
    og det ville være 90% af sølv på en tur hvis man startede forfra... ikke dårligt!
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  3. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,782
    Point:
    113
    Men du tog ikke de ekstra TP med omvejen via YVR? :eek:
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Kunne det ikke bedre svare sig at gøre det henover påske og så fange LCY-JFK istedet?
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  5. Bizflyer

    Bizflyer Aktivt medlem

    Beskeder:
    144
    "Synes godt om" modtaget:
    131
    Point:
    43
    Lidt for meget M på denne rute synes jeg.
    Er det ikke dig der plejer at krydse Atlanten i privatjet??:p:D:cool::eek:o_O
     
    mhsalv, Henrik Olsen, jakobv84 og 4 andre "Synes godt om" dette.
  6. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Det virker alligevel til at være en ret krævende tier point run. Kan det betale sig at bruge så meget tid på det (endda i M), og går ud fra du er bosiddende i DK, hvor meget får man ud af BA Executive Club?
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  7. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,782
    Point:
    113
    Jeg må desværre også skuffe dig lidt - du får "kun" 35TP for LHR-NYC i monkey...
     
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    Jeg kunne desværre ikke få ruten til at passe, da jeg skulle deltage på konferencens sidste dag. Så måtte "skrotte" den del af ruten desværre.

    Jo - men skulle afsted til konference, så datoerne var faste.

    Plejer er nok en journalistisk stramning :)

    Men har ikke noget imod at flyve M fra LHR til Østkysten. Det er jo en kort flyvning - jeg kalder dette for Short-Haul :)

    Krævende er det som sådan ikke, da det er en del af en tur jeg skulle på. Så at flyve i F på alle domestic US strækninger er vel til at klare. Med hensyn til BA, så har jeg besluttet at BAEC bliver mit primære program, da EuroBonus nu har skudt sig i foden og jeg allerede har sikret mig EuroBonus Guld de næste 2 år. Så på alle mine udenlanske ture, og når det nu kan lade sig gøre intra-EU, så bliver det via LHR.
     
    jakobv84 "Synes godt om" dette.
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    Damn - det ødelægger jo det hele :)
     
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hvorfor jagter du egentligt Guld? Her de ekstra fordele jeg kan læse mig til:

    Gold members enjoy a number of benefits in addition to those experienced by Silver members.
    1. Allocate seats for yourself and other members in your party free of charge, at the time of booking, including exit row seats
    2. Allocate seat for a companion travelling on your flight, on their own booking. This cannot be done online. A "To Complete Party" request must made to your BAEC service centre.
    3. You may use a First, Club World, Club Europe and equivalent oneworld first or business class check-in desks, irrespective of what class of ticket you have.
    4. You and one guest may relax in a BA Galleries First and Club/Terraces/Executive Club or oneworld first and business class departure lounge.
    5. You may use a BA Elemis Spa before travelling on a long haul flight, irrespective of class of travel.
    6. You may use a BA Arrivals lounge after travelling on a long haul flight, irrespective of class of travel.
    7. Reservation Assurance on full fare economy tickets, ensuring a seat even where the flight is full.
    8. Priority over Blue, Bronze and Silver Members on waitlists.
    9. Additional reward availability in economy (V class)
    10. Gold Priority Reward. This allows a redemption for double Avios points if revenue seats are on sale but no redemptions are otherwise available. Gold Priority Rewards can only be booked offline and 30 days notice is required.
    11. No booking fee for reward flights using Avios. Fees apply when changing or cancelling redemption bookings (fees waived on Gold Priority Rewards)
    Hva for nogen sætter du pris på? Altså #9 og er vel OK, men jeg gider sjældent flyve economy alligevel... Og #11 er vist bare waived phone booking fee? Og adgang til særlige lounges... tjaa... jeg er måske ikke snob nok. Er det noget særligt du jagter ved at gå fra sølv til guld eller bare fornøjelsen (soft landing måske)?
     
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    Hejsa,

    Der er reelt ikke mange grunde til at jeg vil have et guld kort - udover det er et guld kort :)

    Men punkt 4 og 5 er nok "the icing on the cake" når jeg rejser. Men det er mest for lidt ekstra og så er det at BA er lidt bedre til opgraderinger for deres medlemmer og der hjælper guld bestemt. Og så er det soft landing og sikre mig adgang til lounges i BA regi de næste par år.

    Dette er også en hobby for mig og derfor er der en faktor, som ikke tæller i de tilfælde man er 100% forretningsrejsende. Om det giver mening ved jeg ikke :)

    Og så er jeg pt 90 TP fra sølv og tænker at så kan jeg lige så godt nå guldet da jeg har til ultimo april, og har et par ekstra turer i kalenderen som kunne give dette.

    På denne måde lærer jeg også BAEC ret godt at kende og det er vigtigt for mig at få læst og lært det i detaljer. Igen hobby :)
     
    jakobv84, jefi99 og Ekeren "Synes godt om dette"
  12. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,124
    Point:
    113
    Well... det er da alle nogle ret dejlige fordele, så hvorfor ikke jagte guldet? :)
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  13. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,640
    Point:
    113
    @Henrik Olsen hvor/hvordan booked du turen?? Har set nogle interessante ruter, inklusiv din, rundt omkring.
     

Del denne side