Til Brno på Eurobonus?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Epedemic, 20/5/22.

  1. Epedemic

    Epedemic Aktivt medlem

    Beskeder:
    75
    "Synes godt om" modtaget:
    156
    Point:
    33
    Hej

    Jeg overvejer en tur til Brno (Tjekkiet) til Juli, og vil høre om der er nogen der kender tips til at komme dertil med nogle af alle de tonsvis af EB point+Fly Premium status jeg ligger inde med, for en rimelig pointpris naturligvis?

    Er klar over Brno lufthavn ikke ligefrem er en hub, så kiggede naturligvis på at flyve til Prag... Eller Wroclaw... Eller Krakow... (Alle destinationer SAS flyver til iflg https://www.sas.dk/rejsemaal/ ), og så køre derfra...

    Ingen af disse kan dog købes for bonuspoint, da de lader til at være med mellemlandinger og så opereret af andre flyselskaber...

    Er der nogen er har erfaring med området og SAS i disse tider der har nogle tips?

    På forhånd tak :)
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,479
    "Synes godt om" modtaget:
    12,941
    Point:
    113
    Jeg har ikke selv prøvet - men kunne også forestille mig, at du kan flyve til Wien og køre derfra. Det er vel en køretur på 100 - 120 km.
     
    Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  3. Epedemic

    Epedemic Aktivt medlem

    Beskeder:
    75
    "Synes godt om" modtaget:
    156
    Point:
    33
    Ja, men SAS har ikke engang Wien på deres liste over destinationer...
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,479
    "Synes godt om" modtaget:
    12,941
    Point:
    113
    Det måtte jeg lige tjekke - men du har ret. Det er en stor overraskelse for mig.
     
    Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  5. Epedemic

    Epedemic Aktivt medlem

    Beskeder:
    75
    "Synes godt om" modtaget:
    156
    Point:
    33
    Ja, det kom også bag på mig...
    I mellemtiden har jeg så fundet star alliance bookingsiden hos sas... 2pax tur retur 120k bonuspoint på PE enten til Prag, Wien(!) eller Krakow med 1 mellemlanding. Nogenlunde acceptabelt...

    Men så er der skatter og afgifter: ~2100kr, hvoraf det meste er 900kr "servicegebyr" og 500kr "passagerservicegebyr".... Er det normalt? For det virker helt absurt på en billet man selv booker.
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,228
    "Synes godt om" modtaget:
    4,076
    Point:
    113
    120k point for at komme til Wien synes jeg er vildt mange point. Du kan komme til US - to pax på Go eller en pax på Biz med SAS for det samme.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,479
    "Synes godt om" modtaget:
    12,941
    Point:
    113
    Jeg har tidligere brugt EuroBonus point til at "købe" bonus billetter på Business Class hos Lufthansa. Det var billetter indenfor Europa. Her var min erfaring, at min kontantbetaling svarede til prisen på en billet på økonomiklasse. Og at jeg derudover skulle hoste op med ret mange EuroBonus point

    Min anbefaling til dig:
    • Du finder ud af, hvad din billet koster i kroner
    • Du kender allerede prisen på en bonus billet
    • Du regner efter, hvad dine point bliver "indløst" til.
    • Hvis prisen er for sølle, så brug dine point på forlængede week-ender til eksempelvis færøerne eller en europæisk storby med SAS
     
    asf og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.

Del denne side