Tilladte håndbagage størrelser

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Michael Wahl, 16/5/17.

  1. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Jeg overvejer pt. at anskaffe mig en ny håndbagage kuffert da min nuværende er ved at være pænt slidt.

    I den forbindelse tænker jeg den skal være LET og med fire hjul og kunne fungere hos de fleste flyselskaber, som jo alle har forskellige størrelser.

    Nogen der har erfaringer med hvilke selskaber der er HVOR strikse?

    Har selv lavet denne lille oversigt over krav fra selskaberne:
    upload_2017-5-16_17-18-43.png

    Og derudover fundet denne guide:
    https://www.skyscanner.net/news/cabin-luggage-guide-hand-baggage-sizes-and-weight-restrictions
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Min erfaring er at forskellige selskaber (KLM, SAS) ved fyldte fly også kræver at selv godkendte trolleyer ryger ned i lasten, med mindre der hænger et guldkort på det. Generelt har jeg fornemmelse af at folk er begyndt at slæbe mere og mere med ombord, især nu indchecket bagage koster penge hos stort set alle, og det betyder også at stort set alle selskaber begynder at være mere og mere strikse, mest med hensyn til omfang med nogle gange også vægten.
    Hold dig indenfor grænserne, og sørg for at have de vigtigste (og mest sårbare ting) allerede pakket separat så de nemt kan tages med ombord hvis kufferten alligevel skal nedenunder.
     
    Nicoschon, Michael Wahl, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    241
    "Synes godt om" modtaget:
    575
    Point:
    93
    Fik for første gang vejet min carry-on. I VIE stod der et par "indvejningsmedarbejdere" med to store vægte, for at kontrollere vægt på alle carry-on. Jeg så dog ikke nogen indikation af en vægtgrænse, men fik et fint rødt Austrian-mærke med dagens dato, der tillod mig at have den med ombord. De checkede ikke mit boardingpass eller fik nogen information om hvilket selskab jeg skulle med.

    Selv med en letvægts Samsonite kommer man overraskende hurtigt op over 7 kilo.
     
    PENSIONISTEN, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg var ude i samme øvelse i efteråret. Konstaterede som nummer et, at det var p*sseirriterende, at man ikke bare kunne regne med én størrelse.

    Tænkte det gav mening at se på hvem man flyver mest med. Det blev så et dilemma, da vi gerne flyver SAS østover og QR vestover.

    Jeg satsede, købte en der var lidt for stor til QR men passer med SAS m.fl. Den blev hverken målt eller vejet i CPH, DOH, BKK eller USM. Heller ikke med Norwegian fra Salzburg, hvor jeg nok havde forventet de var skrappe.

    Til gengæld ville Transavia have, at jeg maste min håndtaske ned i den "rigtige" håndbagagetaske (ikke trolley) for at få lov at gå ombord på flyet. Dame ved gate: "Ja jeg kan jo sagtens se at det overholder den samlede størrelse og vægt, og jeg ved også godt, at du tager den lille taske ud når du kommer op på flyet, men jeg skal alligevel bede dig putte den lille taske i den store taske mens du går ombord" :rolleyes::rolleyes: De var i det mindste konsekvente og bad alle om at gøre det samme.

    Synes også som @Erwin Lansing skriver, at jeg oplever kontrolvejning- og måling mere og mere, og det hænger vel netop sammen med at flere sælger bagageløse billetter og dermed slæber folk mere med i kabinen. Så hvor meget tør man satse efterhånden? Man kan som kvinde stort set altid (undtagen hos Transavia åbenbart) slippe afsted med en relativt stor dametaske for "det er jo en dametaske, fat det dog!!". Det er åbenbart et universelt argument, og så kan man snyde lidt og netop fylde godt op, hvis man bliver tvunget til at sende kufferten nedenunder.

    Jeg forestiller mig, at de vil være skrappere i lavprisselskaber?? men dem gør jeg det jo ikke så meget i, så ved ikke noget om det andet end den enkelte tur med Norwegian.
     
    Beaglen, clager og Henry "Synes godt om dette"
  5. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Efter min seneste tur til Stavanger med Norwegian via Oslo. Kan jeg berettet at de åbenbart har godkendt en ny type håndbagage. Så ikke færre end 4 mennesker gå ombord med fyldte tasker af denne størrelse https://www.thenorthface.com/shop/base-camp-duffellarge-cww1 uden anmærkninger ved gate eller ombord (100% fyldte fly)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Jeg synes oftere og oftere man ser backpackere, vade ind i flyene med en stor 80L taske uden nogen gør notits af dette. Eller folk med en håndbagage kuffert, en rygsæk og en stor håndtaske.

    Så kan vi andre kæmpe med at få plads til vores taske og computer :mad:

    #DUSM
     
  7. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Du glemte plastikposen fra tax-free med 3 flasker vin, 1 flaske whisky og 2,5kg chokolade :)
     
    Nicoschon, Michael Wahl, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Åhh ja, de er næsten de værste, det er halvsvært at forme en 1L whiskey så den passer ind :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    OG endnu værre! De folk som tror de kan tillade sig at smide deres bagage et andet sted end hvor de sidder :mad::mad::mad:
     
    Nicoschon, Henry, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Der er der kun én løsning på, som desværre ikke er tilladt af andre gode grunde ;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Men hvis den matcher størrelserne som er godkendt, så er det da også ligegyldigt hvilken form tasken har?
     
    Peter Krogh Frausing og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Hawkeye

    Hawkeye Medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    32
    Point:
    13
    Det er meget forskelligt synes jeg. Har oplevet at Emirates vejede min carry-on, både i CPH og i HKG. Selvom min taske i begge tilfælde vejede langt over de tilladte kilo, så sagde de begge steder: "Du tager bare computeren ud af tasken, ik?"
    Som om min laptop vejer 6 kg :D
     
    Henry og Beaglen "Synes godt om" dette.
  13. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    En 90L taske matcher langt fra med den tilladte størrelse, specielt når de er fyldte. Fordi de ikke kunne være under sæderne, blev vi andre nød til at have vores rygsække etc. hevet ned.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Mon ikke det er af nød, og ikke af lyst de gør det? ;) Når man boarder som en af de sidste har jeg ofte oplevet af personalet har skulle finde plads til ens håndbagage laaaangt nede i flyet, det er sgu ikke fordi jeg ikke ville have det oppe hvor jeg sad..
     
    Peter Krogh Frausing og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Well, på Oslo - Billund er der ofte folk som boarder tidligt, smider deres bagage helt fremme i flyet og bevæger sig så langt ned bag i rækkerne.

    Kunne være fint hvis de nummerede overhead compartments, så man hver række havde sit rum og så kunne man "låne" sig frem til plads, hvis de nærliggende ikke skulle bruge.

    Ens tur bliver virkelig ringe hvis man skal sidde med en kuffert mellem benene hele vejen.
     
    Nicoschon, Henry, henrikbjorn og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    GO LIGHT billetterne er roden til alt ondt.
     
    AMJ, alexanderln, SophieHendriksen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  17. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Jeg plejer altid bare at sikre at komme først muligt om bord. Så har jeg altid plads til min kuffert.

    Men fedt med denne dialog - og sjovt som flyselskaberne tydeligt er ugennemsigtige på dette område til klar ulempe for frequent flyers...
     
    Henry og SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  18. Nicoschon

    Nicoschon Medlem

    Beskeder:
    29
    "Synes godt om" modtaget:
    83
    Point:
    18
    Heldigvis er der priority boarding, så hvis man ellers møder rettidigt i gaten, så har prioritetskunder en chance for at komme af med baggagen.
    Nogen der har prøvet at få vejet deres baggage med SAS?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  19. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Nixen, hverken her eller hisset - eller KLM for den sags skyld.
    Men nu er vores håndbagage normalt også af en størrelse, så selv en blind kamel kan regne ud, at den er under grænsen :)
     
    Henry, SophieHendriksen og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  20. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Ret sej kamel! :D
     
    Michael Wahl, Nj4220 og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side