Tip til Seoul?

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af PeterA, 1/1/16.

  1. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Jeg tager mig et stop-over i Seoul om en måneds tid. Har et par gange tidligere været i Hongdae, men nu vil jeg prøve at bo i Gangnam. Forestiller mig området omkring Sinnonhyeon og Gangnam subway station. Der ligger et Ritz-Carlton, som ikke er vanvittigt dyrt.

    Nogen der har tip til gode/billige steder at bo samt til restauranter, cafeer, natteliv?
     
    Senest redigeret: 1/1/16
  2. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    God morgen i Davao formoder du har mindst 30gr plus - nytårsmorgen i TLL minus 9grader! Jeg boede sidst i Insadong området hvilket er er fedt område med masser af billigere hoteller og restauranter og barer og aktivt liv uden alt for mange turister.
    Som skrevet i øltråden var jeg også i Gangnam området i november 2015 for at besøge Mikkeller men synes området omkring Dosan var lidt kedeligt. Coex nær Gangnam er OK med et
    museum viet til kimchi !!
    Men næsten alt er nyt syd for Han floden.. Har også boet nær tårnet i Myongdong men synes bedre om Insadong. Prøv at søge på Sunbee hotel. Ligger gemt godt af vejen men fint sted til god pris efter Seoul forhold. Ligger centralt mellem Anguk og Jonggak subwaystationer.
     
    Senest redigeret: 2/1/16
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  3. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Prøver at at genoplive tråden her...

    Er der evt nogen, der i forbindelse med deres besøg i Seoul, har taget på en tur op til DMZ samt JSA og i så fald, hvilket selskab blev benyttede, pro og cons?
     
    Senest redigeret: 22/4/19
    Henrik Olsen, Henry og Daniel K "Synes godt om dette"
  4. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Jeps, vi benyttede USO, det var meget fint, mener at man startede fra basen i yongsan.
    Selvfølgelig meget amerikansk og ensidet, men stadig en spændende tur.
    Vi så både tunneller, observation , Dorasan station, selve JSA, fed fornemmelse at køre på en total tom motorvej mod nord korea
     
    Henrik Olsen, Henry og THammer "Synes godt om dette"
  5. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Tog en DMZ tur for nogen år siden. Ordnede turen via hotellet og kan ikke huske operatørens navn, men alle pengene værd. Vi var en 6-7 turister i en van af hi-ace type.
    God lokal guide og vi så alle stederne, lidt for lang tid på Dorasan station, bygget til den dag man genoptager passagerdrift mellem nord og syd Korea.
    Talte med dansker der arbejdede for UN i DMZ og fik en masse interessant information.
    Skræmmende at skue ind i nøgne skove i nord hvor alt brugbart træ er fældet og fjernet.
    Go for it.
     
    Senest redigeret: 23/4/19
    SophieHendriksen, Henrik Olsen, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side