Tip til Tokyo?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af PeterA, 8/8/15.

  1. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    På vej hjem fra Asien om lidt over en måned, tænker jeg at spendere et par dage i Tokyo. Muligvis bliver det med Jetstar fra MNL til Osaka og så med Shinkansen derfra til Tokyo Station. Selv om der er 500 km, så tager det sjovt nok ikke ret meget mere tid at komme hele vejen fra Osaka ifht Narita. Jeg flyver hjem fra Narita.

    Jeg har været i Tokyo 3 gange før, men vil gerne opleve noget nyt, så jeg tænkte om nogle af jer berejste hoveder har nogle gode tips til Tokyo - både til hotel, og hvad man kan foretage sig.

    Jeg har før boet i Shinjuku, Shibuya og Aoyama, men tænkte denne gang, at jeg vil bo i Akasaka, dels fordi det er nemt at komme rundt derfra, og det er rimelig i pris. Har fundet noget til ca 650 kr/nat.

    Har I ellers nogle tips/idéer?

    På forhånd tak!
     
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @jefi99 du hyggede jo derovre tidligere i år...
     
  3. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    Jeg overvejer et par dage i Tokyo så kom gerne med input hvor der er bedst (og ok pris) at bo :)
     
  4. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    @PeterA Jeg har boet i fire år i Tokyo, dog for 15 år siden og rejer dertil et par gange om året. Jeg vil gerne være behjælpelig med råd, men jeg ved ikke rigtigt hvad du "leder" efter? Hvis du har været der før før har du vel prøvet Tsukiji fiskemarked (tidligt) med efterfølgende sushi morgenmad, hvis ikke så gør det! Der er også Yoyogi park (mellem Shibuya og Shinjiku) hvor alle de unge klær' sig ud i punk udstyr. Hvis du bor i Aoyama, så prøve sidegaderne til Omote Sando (siden mod Shibuya) hvor der er en masse små butikker, cafeer og galerier. Så er er der forstædernene som f.eks Jiyugaoka sydvest fra fea cntrum hvor jeg boede, hvor der er en masse små hyggelige restauranter (også Western Style) og lidt mere autentisk Tokyo. Så er der også muligheden for at tage en dagstur ud af Tokyo op i bjergene f.eks Nikko med mange templer og varme bade - en befrielse om sommeren.

    Men som sagt spørg hvis du har noget konkret.
     
    tbh, Henrik Olsen, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Har besøgt Tokyo mange gange som turist. Foretrækker at bo i Chiyoda området - Prøv at kigge på hotel
    Grand Arc Hanzomon. Mit favorithotel gennem flere år. Udsigt til kejserpaladset og parken.
    Prince kædens hoteller er også kurante.
    Et besøg på det inddæmmede areal Odaiba i Tokyos havneområde med futuristisk arkitektur og mange seværdigheder er et must. Jeg synes godt du kan glemme Tokyo Tower.
    Hvis du er til sushi har jeg mange gode tips.
    Mange tror Japan er dyrt - jeg anser det for være et billigt rejseland.
    Dog koster turen med Shinkansen Tokyo-Osaka ca 3 gange mere end en flyvetur t/r med en japansk LCC som f.x,
    Peach som kan anbefales. De har sale i øjeblikket med t/r billetter ned til JPY2k rundt i Japan
    Min næste tur er i oktober.
    Spørg bare løs om Tokyo.
     
    Senest redigeret: 8/8/15
    Kenneth K, Henrik Olsen, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    Checkede det ud, og desværre er der udsolgt på mine datoer. Dog er det hotel jeg har kigget på i nærheden af Akasakamitsuke Station ca. 1000m fra Grand Arc.

    Ifht flyvning, så er det rigtigt, at Peach har promo, men ikke for rejser før en gang i oktober. Jeg kan få en Shinkansen-billet for ca. 8000 og det tager mig direkte ind til Tokyo Station for på lidt over 2 timer fra Osaka. Det tager som bekendt en time fra Narita, og så synes jeg det er sjovt at køre i tog og se på det japanske landskab.

    Det har jeg ikke prøvet, men læst om det flere gange, og det skal jeg naturligvis checke ud!



    Det fandt jeg faktisk helt tilfældigt ud af sidste gang, da jeg lejede en el-cykel og pløjede kvarterene rundt. Harajuku og Omote Sando er vældig cool og klart sådan noget jeg er på udkig efter.

    Men jeg må også ud og checke noget natteliv ud. Det er altid fint med nogle cool barer (ikke for stille), hvor man kan checke folk ud. Har før været i Roppongi, men det er måske lige lovlig dive bar-agtigt.
     
  7. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    @PeterA Jeg er mest i Tokyo på forretning og det er for det meste karaoke barer så jeg er ikke helt up to date på gode barer hvor helt almindelige japanerer og Gaijins (udlændninge) går. Hvis jeg en sjælden gang har en weekend tager jeg ud i mit gamle områder hvor jeg stadig kender et par stykker, men de går vist ikke meget på bar downtown. Da jeg boede derude var Roppongi helt klart stedet, men de sidste 5-10 år er det blevet lidt mere råt og også hvor "de professionelle" går, sådan var det ikke dengang. Hvis du er til 60 og 70'er musik er der et sted med live music der hedder Kentos i Roppongo, hvor en gang imellem går hen "efter arbejde (karaoke med kunder)" og nyder en stille øl og taler med folk. Der er også Motown ikke langt fra Roppongi Kosaten (crossing) til venstre op ad en trappe og længere nede Gaslight men de er nok lidt "hårde". Paddy Foley's Pub også ned ad gaden men på højre hånd (tror jeg) er vist stadig et godt sted. Hvis du går lidt ud i sidegaderne finder man lidt roligere barer ofte med en enkelt musiker eller et lille band. Er du til dance og clubbing har jeg hørt fra en Australier jeg kender fra dengang at der er et par gode steder i Roppongi og i Shibuya, men det er hardcore dance music, men der skulle efter sigende være godt gang i den. Hvis du vil høre mere finder jeg lige navnene. Men han siger at Roppongi er stadig er stedet hvis man kender de rigtige barer (men det er jo det der er problemet -:) Et helt andet område er Kabuchiko ved Shinjiku station, det var og er vist stadig lidt redlight district, men der er et hav af barer og spisesteder, men jeg kan desværre ikke anbefale nogle steder da det er noget tid siden at jeg har været der.
     
  8. Sophus

    Sophus Medlem

    Beskeder:
    35
    "Synes godt om" modtaget:
    62
    Point:
    18
    Fedt med Tokyo-tråd. Skal der til en måned i forbindelse med uddannelse inden for kampsport og skal bla. bo tre uger i Tokyo. Skal ikke bo for dyrt, men jeg skal kunne arbejde på værelset. Har overvejet Shibuya. Nogle bud på hotel? Vil også gerne lidt ud af byen, som i NATUR. Nogle gode bud?
    Bedste hilsner
    Sophus
     
  9. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Du skulle prøve at komme ud i naturen nær Mt. Fuji.
    Tag Odakyu linien fra Shinjuku st. til Hakone-Yamato.
    Japanerne bruger stedet i weekenderne til onsen (spa - varme kilder) ophold.
    Se link
    http://www.odakyu.jp/english/romancecar/
    hvis du vil flotte dig med udsigtsvogn koster det lidt mere end ordinære tog hvor du skal skifte i Odawara.
    Vedr. hotel - har hørt godt om Asia center - check det ud.
     
    Ulrik og Sophus "Synes godt om" dette.
  10. Sophus

    Sophus Medlem

    Beskeder:
    35
    "Synes godt om" modtaget:
    62
    Point:
    18
    Tak for godt svar @clager
    Hvilken hotelbookningsplatform bruger I til Tokyo? Har selv sas guldkort samt sølv eller hvad det hedder på hotels.com. Ellers intet andet.
     
  11. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jeg foretrækker til hoteller i Japan booking.com eller hotels.com men prøv søgning på
    www.hotelscombined.com eller www. kayak.dk - det giver dig det store overblik.
    Du kan få en masse tips på
    http://www.japan-guide.com/
    hvor der også er mange fora med brugbar information.
    Billig overnatning i Tokyo er normalt 3kvm på et såkaldt "capsule-hotel" - svarer til en solariebænk du bruger som
    hotel hvis du er en træt og fuld salaryman der ikke kan klare 1,5 time i toget hjem efter endnu en drikke/karaokeaften med kollegaerne.
    Næste trin er Love hotels - navnet giver sig selv. Benyttes flittigt i fx Shibuya grundet den trange plads i hjemmene.
     
    Senest redigeret: 10/8/15
    Sophus "Synes godt om" dette.
  12. RasmusP

    RasmusP Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    205
    Point:
    33
    @Sophus
    Har hørt agoda.com er godt til hotelbestillinger i Japan og generelt i Asien. De plejer at være lidt billigere end Booking.com og Hotels.com, men deres cancellation policies er heller ikke altid lige gode.
    Kayak giver ellers et godt overblik. Vær opmærksom på at Hotels.com har en prisgaranti, der kan bruges frem til dagen før ens ophold starter. Har fået meget ud af den selvom de ikke altid er gode til at svare inden for deres egen 24 timers frist.

    Angående et specifikt hotel, så ville jeg nok booke et hotel i nærheden af de store stationer, så det er nemt at komme rundt. Evt. et hotel som ligger i samme bygning.

    @PeterA
    Er lige kommet hjem fra 3 uger i Japan. Elsker det land! Hvis du skal afsted med en kæreste, kone, eller lignende, så er en tur til Odaiba området om aftenen virkelige nice. Der er god udsigt til Tokyo bugten og Skyskraberne og Rainbow Bridge.

    Ellers har du været i Osaka før?

    Fordi det var virkelig et spændende by med utrolig god mad!
     
  13. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    Jeg er også helt vild med Japan. Har ikke været i Osaka før, men jeg tror det ender med direkte fly fra Manila til Haneda (med Philippines Airlines), da jeg havde nogle point og dermed både sparer tid og penge. Da jeg kun har 2 dage på vej hjem har jeg ikke super meget tid til at se al det jeg gerne vil, så det bliver bare Tokyo i denne omgang. Jeg tror det ender med hotel ved Akasakamitsuke Station, hvor det er nemt at komme fra Tokyo Station samt nemt at komme til Shibuya, Omote Sando, Roppongi mv.

    Det bliver nok ikke til en tur ud af Tokyo på dette stop-over, men helt sikkert en tur på fiskemarkedet. Jeg vil skrive mig de gode tips bag øret og komme tilbage en anden gang. Kommer stensikkert tilbage.
     
    Senest redigeret: 10/8/15
    Jannik "Synes godt om" dette.
  14. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Ueno har jeg overnattet flere gange i, dog i en ryokan, smag og behag er subjektivt men i mine øjne langt mere autentisk, stille og behageligt end ginza med smukke ueno zoo og park.
     
  15. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Apropos Tsukiji fiskemarkedet - kan kun tilslutte mig . Det er et must see.
    For dem der følger SAS på facebook har man ofret et par billetter på et par københavnske kunstnere som fortæller på SAS facebook side om deres besøg i Tokyo
    bl.a. er der idag tegning fra og omtale af deres besøg på fiskemarkedet.
    " idag stod vi tidligt op for at besøge Tsukiji Fish Market. Det er verdens største af sin slags. Hver dag langes der mere end 2.000 tons marineprodukter over disken. Du finder stort set alle eksisterende skabninger: 200 kg. tunge tun, blæksprutter, krabber, ål og sild for bare at nævne nogle stykker.
    Tip: Snup morgenmaden i én af de nærliggende sushiboder, efter du har besøgt markedet. Selvom det er tidlig morgen, garanterer vi, at du får en udsøgt oplevelse"
     
    Senest redigeret: 10/8/15
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  16. Jannik

    Jannik Medlem

    Beskeder:
    61
    "Synes godt om" modtaget:
    27
    Point:
    18
    God tråd - kunne være man skulle besøge Tokyo, når SAS kører med supertilbud igen.

    Kan administrator gøre disse "tips-ture" til Sticky, så de er til at finde igen.?
     
    Kenneth K "Synes godt om" dette.
  17. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    @Sophus prøve denne søgemaskine www.japanican.com . Tokyo og natur er en svær kombination da byen strækker sig over et gigantisk område. Desuden var Tokyo dengang jeg boede der den storby i verdenen mest færrest areal af parker og grønne anlæg per indbygger. Jeg ved ikke hvor du skal uddanne dig, men Shinjuku (nord for Shibuya på cirkel linjen Yamanote-sen) kunne være et godt valg hvis man vil have lettere adgang til natur. Shinjuke er verdens travleste station og har masser af afgang mod Hakone som @clager nævner. Min datter (født i Japan) samt nogle af mine venner der har været på ferie i Japan og har boet på Sunroute Plaza klods om ad Shinjuku station http://www.japanican.com/en/hotel/detail/4016005/. Hvis du skal bo der i en længere periode er en Aparto (Apartment) måske en mulighed, prøv evt Airbnb.
     
    Sophus "Synes godt om" dette.
  18. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Lidt inspiration til en souvenir, at købe med hjem?
     
    clager "Synes godt om" dette.
  19. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Ser først det her nu. Jeg var i Osaka og Kyoto. Ikke i TYO.
     
  20. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    clager "Synes godt om" dette.

Del denne side