Tips til hotel i Budapest?

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af PeterA, 17/10/16.

  1. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Denne uge står på en kort arbejdstur til Wien og næste uge er det Budapest.

    Jeg har 2 overnatninger og skal til møde på den vestlige side af floden, men noget siger mig, at der er sjovest på østsiden, hvor byen ligger.

    Nogen der har gode bud på hotel i Budapest? Har selv kigget lidt på Hilton og Radisson Blu, da jeg har status der.
     
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,784
    Point:
    113
    Jeg har boet på Radisson og Marriot (ved floden). Det er 5 - 6 år siden, så meget kan være ændret op til nu. Begge steder har været i week-ender, hvor jeg har fået lavere priser.

    Jeg husker, at morgenmaden var dyr på Marriot, hvis den ikke var inkluderet i værelsesprisen.

    Har der ud over boet på et hotel på gågaden i forbindelse med en studietur for 3 år siden. Husker gaden som meget øde uden for turistsæsonen.

    Sig til, hvis du skal have flere detaljer
     
    PeterA "Synes godt om" dette.
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har kun boet på Le Meridien i Budapest og husker det som et fint hotel. Brød mig dog ikke om byen. Wien er jeg fan af.
     
    PeterA og Henry "Synes godt om" dette.
  4. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    Jeg har prøvet et Best Western Plus Hotel Ambra på øst siden. Det fungerede (badeværelset var markant mere moderne end resten af værelset) og Airport Hotel Stacio ude ved... ja, lufthavnen :)

    Byen var en mærkelig blanding af flot og fallit. Bygninger hist og her med plader for vinduerne, mens andre var i nydelig stand.
    I øvrigt var jeg lige ved at begå selvmord ved hjælp af bjergbestigning. Alle trappetrinene på siden af Gellért Mountain :rolleyes:
    Til gengæld var der den flotteste udsigt ved solnedgang (også selv om jeg ikke kunne få vejret, da jeg var kommet derop).

    To ting, der er værd at bemærke
    - Sengene er stenhårde i det område. Jeg endte med at sove ovenpå den ekstra dyne på begge hoteller
    - Et fodgængerfelt uden lysregulering er kun vejledende... bilerne stopper nødigt :eek:
     
    PeterA, asf og Henry "Synes godt om dette"
  5. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Tak for svar,

    Jeg er stadig lidt i vildrede. Det bliver nok enten noget Radisson eller Hilton på Pest-siden.

    Courtyard (Marriott) ligger vist også meget godt. Hvorfor er det @jakobv84, at du ikke bryder dig om Budapest?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Fordi han er den anden sure gamle mand??? :D:D
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har ikke rejst der meget, men mit indtryk fra sidst jeg var der er ikke fantastisk godt. Ikke nogen decideret enestående negativ oplevelse, men synes samlet set ikke det var en by med et godt/behageligt vibe.
     
  8. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,784
    Point:
    113

    Nu er det jo en arbejdstur - og uden for sæsonen. Men ellers ville jeg måske tage et af spa-hotellerne. Dem skulle der være mange af.
     

Del denne side