Tips til SAS longhaul......

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Schwert, 7/8/16.

  1. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Efter en "ørkenvandring" på 5 mdr. er jeg tilbage i guldbussen d. 25/8 (kl. 23:20 o_Oo_O) puuuhaa.... Det betyder at jeg om alt går vel (og det gør det) også når Diamant igen senere på året, da jeg for første gang nogen sinde har lagt mine oversøiske rejser med SAS i dette efterår/vinter. (2xUSA og 1xTokyo) som flere af jeg ved har det tidligere været Emirates der har været mit foretrukne selskab, men nu får jeg en del "vestgående" rejser, så det giver vel god mening at samle det hos SAS, for i første omgang at sikre guldet til og med sommeren 2019. (Så man ikke skal have denne sindsoprivende EBS oplevelse igen o_Oo_Oo_O)

    Og nu til min hjertesuk, i der har benyttet SAS med ny kabine, HVILKE SÆDER SKAL MAN GÅ EFTER? (Har lagt bud på "die ganze molevitten" på alle ture)

    1) Økonomi
    2) Plus
    3) Business

    Om et par uger har jeg jo adgang til at reservere sæder igen ;);)

    Hos Emirates har jeg været vant til at man har kunnet se på www og app hvad de spiller på ICE, er der slet ikke nogen oversigt over hvad der er at finde i SAS IFE nogen steder??? (Ved godt de produkter ikke kan sammenlignes, EK har bare et IFE der overgår ALT)

    På forhånd tak for jeres villighed til at gøre "Den sure gamle mand" bare en anelse mindre muggen :D:p:D:p (selvom @Kristian på det kraftigste advare mod at opholde sig i mit gnavne selskab mere en højst 60 min.....:eek::confused::eek::confused:)

    /Schwert
     
    AMJ, Michael Wahl, asf og 4 andre "Synes godt om" dette.
  2. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    1) Række 30, altså forreste sæde. Rigtig god benplads og fin privacy pga. gardinet til Plus.
    2) I plus ville jeg tage 2. forreste sæde i siden.. men alle pladserne er faktisk fine
    3) Lige nummer vinduessæder i C, (eks. 2A). Der vender bordet udad mod gangen, og du har ultimativ privacy.

    Mht. IFE er der vel ca. 50 film el. lign, og ikke den store udskiftning, så man kan nå at blive lidt træt af indholdet ;) tog nogle billeder af udvalget for nogle måneder siden, men kan ikke lige huske i hvilken tråd. Måske kan @Kristian det? :)
     
    Michael Wahl, PENSIONISTEN og tbh "Synes godt om dette"
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Undgå række 22 i Plus i A330, der mangler et vindue (der er stadig et men man skal læne sig en del frem).
    I business er fodhullet lidt bredere i række 4 end 2, men jeg synes ikke det er et problem. Hvis du godt kan lide at komme af først så skal du lidt længere bagi. Jeg ville holde mig på 4 for at have en rimelig chance for at få hvad jeg ønskede af mad, men det kan jo åbenbart være forsvundet allerede på 2.
    Har endnu ikke fået lov at prøve go.

    Synes faktisk de lovede for et par måneder siden at det ville komme tilbage med at man kunne se hvad film der var, men nope. Juni-juli-august har ikke haft vildt meget udskiftning, der var en hel del film der fik lov at blive alle 3 måneder. Jeg synes ikke at kunne tælle til 50, men det kan være der bare var for mange som jeg var hurtig til at gå forbi. De har i stadig Wall Street med Charlie Sheen, den var værd at se :)
    Og så bare husk på at kabine personalet nok ikke kan lide dig, specielt hvis du mener du er berettiget til at side på business. Du er jo lidt en belastning når du både mener du skal have mad, drikkevare og måske endda engang i mellem går på toilettet. Så er du forberedt!
     
    PeterA, AMJ, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  4. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
  5. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Glemte lige at spørge om der er forskel på hvad der skal vælges i hhv 330/340?? (Ekskl. ex LAN)

    /Schwert
     
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Jeg har helt ondt af dig.:D:D:D Hvis du tigger rigtigt længe hos chefen, tror du så ikke, du kunne få lov. Bare en enkelt gang ;););)
     
    tbh, Ali Taran, alexanderln og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Det kan jeg godt huske ;) kunne bare ikke finde tråden på IF's søgeværktøj... men ja, Google is your friend :)
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  8. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Kanon med sædetips.
    Skal selv afsted til IAD i morgen men kan ikke tjekke ind online (sikkert fordi det er til US) og kan derfor ikke vælge række 30...
    Nogle tips til hvad jeg kan gøre (jeg er desværre EB farveløs)...
     
  9. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Du plejer godt at kunne tjekke ind online, bare ikke på mobil.
     
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg kan tilføje at når jeg rejste til US med SAS (før jeg konverterede til BA) og jeg rejste med visum kunne jeg ikke tjekke ind online. Med ESTA kunne jeg godt...
     
    Michael Wahl "Synes godt om" dette.
  11. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    korrekt, men du burde, trods alt, fortsat kunne vælge sæder på sas.dk som er det Michael ønsker :)
     
    Michael Wahl "Synes godt om" dette.
  12. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Jeg er måske en squeeze tidligt på den. Tjek ind åbner jo officielt først 22 timer før afgang (nogle gange dog tidligere). Men både app og online skriver:
    "Det er ikke muligt at lave check-in på Internet - Venligst check-in i lufthavnen"

    Prøver igen 14.20 - så må vi se om jeg kan vælge sæder der ;)
     
  13. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Nu er tjek ind åben... Men jeg kan ikke tjekke ind på min booking (2 PAX) men kan godt tjekke ind på min mors booking (1 PAX) - dog MEGET MEGET få ledige sæder på eco (ca 5 på hele flyveren)... Måske chance for en upgrade... ;-) Man kan vel håbe
     
    PENSIONISTEN og asf "Synes godt om" dette.
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    som statusløs, næppe... - men man kan da håbe...
     
    Schwert og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  15. kasperbisgaard

    kasperbisgaard Nyt medlem

    Beskeder:
    9
    "Synes godt om" modtaget:
    2
    Point:
    3
    Er der nogen der har tips/råd omkring USB funktionen i SAS kabinerne, hvis ikke man vil satse på SAS' noget sparret underholdnings udbud?
    Tager man bare sin USB med film lagt ind på med og sætter den i ?
    nogen specifikke formatter filerne skal have på usb'en eller lign. ?
    På forhånd tak.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    USB'en lader, men har ikke selv prøvet at se indhold fra USB.. tror ikke det er muligt. Dog synes jeg at underholdnings-indholdet er ok. Kun ensformigt hvis man flyver meget med dem :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Skal til BOS om 11 dage i 737eren, hvad der ligner en næste fuldt booket flyver på economy:

    2016-11-06 16_01_45-ExpertFlyer.com - Empowering the Frequent Flyer.png
    Vi flyver med en godt 8 uger gammel baby, så nok ikke nogen op-up :-(

    Har reserveret en vinduesplads og en gangplads i håb om, at vi så har et frit midtersæde. Men bliver i tvivl om, om det er en god ide, når flyet er så fyldt. Nogen råd?

    Kan se på Experflyer at der ikke er softblock.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg har svært ved at forestille mig at du finder folk som ligefrem vil sige nej til at bytte sig til et gang/vindues sæde frem for midten mellem 2 forældre når der også er en baby...
     
    SebastianBruun, Nielspg, Schwert og 3 andre "Synes godt om" dette.
  19. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    God pointe :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    enig det har været min erfaring. Faktisk fik jeg sidste ledige midtersæde på et fly da ham der havde gangsædet fandt et ledigt midtersæde et stille sted i flyet...
     
    Henry og RasmusH "Synes godt om" dette.

Del denne side