Tips til Shanghai?

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af Schlandy, 25/9/16.

  1. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Skal en tur til Kina i November, og når jeg nu først er i "området" bestemte mit rejsefølge og jeg, os for at nappe 2 dage i Shanghai på vej hjem. Sidst jeg var i Kina var vi inden om Beijing. Vi var muligvis en kende uforberedt:mad: så indtil videre har Kina ikke været et godt bekendtskab.....
    Så nu tænkte jeg at jeg skulle forberede mig en lille smule:)
    Nogen med tips til ting at gøre i Shanghai ? Noget must see ??
    Hvor skal man bo?
    Er CCG og HHD, men spørgsmålet er om man skal hugge til med Peninsula når man først er på de kanter ??

    Tager imod alle tips med åbne arme
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    Shanghai er en kæmpe metropol, og på en turist tur skal man passe på ikke at bo for langt ude i forstæderne hvis man ikke vil brug al sin tid på transport. De mest oplagte områder at bo hvis man vil have liv, restauranter og seværdigheder i gåafstand er People's Square, The Bund eller French Consession.

    Af seværdigheder kan nævnes det nye Disneyland, det nye Shanghai Tower med verdens højeste Observation Deck og så selvfølgelig diverse klassiske som The Bund, div. museer, fake markets og den kinesiske have Yu Garden.
     
    *flyer, tbh, THammer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  3. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Jeg var i Shanghai sidste år.
    Skulle jeg anbefale et område at bo i, må det blive French Consession. Virkelig hyggeligt område med masser af barer og restauranter.
     
    Henry, tbh og Schlandy "Synes godt om dette"
  4. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Jeg har før boet på People's Square og det er et super fint udgangspunkt.

    Har boet både på Radission Blu samt JW Marriott, hvor man har mulighed for at bo ganske højt. Er man lidt flere kan man dele en lejlighed i Marriott Executive Apartments. Vi var tre gutter som fik en super lejlighed med 3 store soveværelser og kæmpe stue med panorama-vinduer med udsigt til skyskraberne på The Bund. Virkelig spektakulært.

    Et godt sted at gå ud og spise eller gå på bar er Xin Tian Di, som er et område med totalt gennemrenoverede traditionelle Shikumen-huse. Det er noget upscale og trendy og derfor noget dyrere end gennemsnittet.
     
    Henry, *flyer, tbh og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Hey,
    Jeg ville egentlig have været i Californien og besøge min ven til januar, som jeg har gjort de sidste fire år, men det er ikke faldet i så god jord hos kæresten fordi det er den eneste uge vi har ferie sammen det næste halve år.

    Det er studenter budget (5000 Kr) og otte dages ferie, så det bliver Desværre for dyrt med den ellers fine fly and drive kampagne sas har til Cali.

    Har gerne ville til Shanghai længe, men jeg er bekymret for om det er for koldt i januar måned? Er det et sted man skal komme når man ikke skal gå rundt i flyverdragt? Det kan jo gøres til 2400 med SAS ung, ligesom Beijing :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    Er Shanghai koldere i januar end LA ? Ja :) (men ikke hundekoldt i modsætning til Beijing, nærmere som en mild dansk vinter).

    Skal det holde dig væk fra Shanghai i januar ? Nej, Shanghai er ikke på noget tidspunkt af året en pool destination som LA, men det er året rundt en byen med mindst lige så meget tryk på dag og nat som LA.

    Mht. til pris Shanghai vs. LA, skal du dog lige medregne kinesisk visum til knap 1000kr/pers !
     
    Henry, tbh og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  7. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Puster liv i Shanghai tråden.
    Har et par nætter i byen primo januar.
    Napper et 72 timers transit visum ved ankomst, er det ikke rigtigt det er skranken længst mod venstre??

    Og efter bagage pick up, er det Maglev toget og videre med metro som er nemmest, også med et par rulle kufferter?
    Skal ende v Marrriot City centre, 6 min's gang fra Peoples Square.

    Ellers andre gode ideer til Shanghai??:)
     
    clager, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  8. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Korrekt at transit visum er helt til venstre ved immigration skrankerne.
    Tydeligt skiltet med 24/72/144 hour visa

    Formularen der udleveres i flyet kan ikke bruges så skal udfyldes ved ankomst til PVG.

    Maglev er nemt og billigt til endestationen hvor metroen fører dig ind til centrum.

    Du kan godt bruge nogen timer i Shanghai old city, masser of lokale turister men ret interessant område. En tur på The Bund hører også til et Shanghai besøg.
     
    Henry og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  9. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Tak @clager
    Kender ud til Marriott City Centre? Og/eller området deromkring?
    Er det ok eller er der et Hilton kæde hotel som ligger bedre f.eks.??
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Kender ikke Marriott City Center, men placeringen er helt i top og 10 min fra hvor jeg boede sidst på SSAW boutique hotel, ved Peoples Square og Nanjing street.
    Der er ingen Hilton kæde hoteller i nærheden - undtagen Waldorf Astoria on Bund - men det er dobbelt op på pris af alle andre hoteller.

    Tag du Marriott City Center.
     
    Henry og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  11. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Tak C, og nu gør jeg det med god samvittighed. ;):):)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Jeg var på Marriott City Centre i April og det var helt fint. Det bruges af mange crew og selv om jeg var der tidlig efter ankomst fra CPH fik jeg værelse med det samme. Jeg husker fitness centeret som ok. Der er indtil flere Starbucks tæt på hotellet, den nærmeste er på hjørnet af Guling Road og Xizang Middle Road.

    Vedr Hilton, så er det gamle Hilton Shanghai på HuaShan Road ikke længere en del af Hiltonkæden.

    Hvis Du er til rigtig god international mad, så er M1NT på på 24. etage super med udsigt mod Pudong. Det er ikke helt nede ved the Bund, men bedre ratio i forhold til pris og kvalitet.

    Xin Tian Di byder på meget forskelligt mad og med cafeer, hvor du kan sidde ude hvis vejret tillader det. Yu Yuan Garden er et sted, hvor også mange kineserturister kommer for at se den gamle have.

    Hvis Du ser en WAGAS cafe, så er deres sandwich, salater, kager mv super. Det er en kæde grundlagt af en dansker, der blev træt af det ikke var til at finde ordentlig mad i Shanghai.
     
    DanielBahn, Ulrik, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Stærkt mand - tak! :):)
     
    Thorkild og Henry "Synes godt om" dette.
  14. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    RasmusH, DanielBahn, clager og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    CHIP, SophieHendriksen, T4L og 4 andre "Synes godt om" dette.
  16. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Kan anbefale goodfellas. Rigtig god italiensk restaurant, utrolig god service og med italiensk køkkenchef. Når vejret tillader det har de en rigtig hyggelig terresse med fantastisk udsigt over the bund, og ellers er inde delen lille og intim.
     
    CHIP og Henry "Synes godt om" dette.
  17. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,476
    Point:
    113
    Et lounge tip når man er på vej hjem igen fra Shanghai. SAS flyet afgår fra terminal 2. Den eneste Star Alliance lounge er Air Chinas lounge ved gate 71. Den er ikke særlig spændende, mørk og kedelig mad og drikke.

    Hvis man har Priority Pass, så er der flere muligheder. Jeg kan anbefale China Easterns Plaza Premium Lounge ved gate 77. Den ligger oppe på en balkon, hvor der er meget lyst og man har udblik over terminalen nedenunder og ud til tarmac. Maden ligner på første blik meget den man får i Air Chinas lounge. Men så fandt jeg hemmeligheden, der er gemt lidt væk fra alt andet til venstre for receptionen: en Noodle Bar. Man kan vælge mellem tre forskellige retter og så tilføje en hel masse forskellige toppings, kanonlækker!

    IMG-3979.JPG
     
    clager, danielstrandby, SophieHendriksen og 4 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side