Tips til Washington - erfaringer med Marriott Rewards?

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af PeterA, 28/10/15.

  1. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    Om nogle uger tager jeg en sviptur til Washington, ikke mindst for at shoppe lidt, men også for at aflægge National Air and Space Museum et visit - noget jeg har haft på to do-listen i lang tid.

    Forinden havde jeg tænkt mig at leje en bil og suse lidt op ad kysten lige over grænsen til Delaware og gøre lidt indkøb (0% sales tax). Vil gerne have en nat i Washington og ville lige høre trotterne herinde, om I måtte have nogle tips.

    Havde forestillet mig at bo på enten JW Marriott eller Marriott Metro, som begge har kampagne lige nu med overnatning for hhv 143 og 114 USD for en nat. Jeg har netop fået mig Marriott Rewards Gold Elite status og tænkte, at jeg skulle udnytte de medfølgende fordele, bl.a. gratis morgenmad og room upgrade. Nogen der har erfaring med dette?
     
    isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  2. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    @PeterA . Washington JW Marriott er et dejligt hotel. Beliggenheden er fantastisk central, 2 minutters gang til Det Hvide Hus. Jeg har boet der flere gange, men har desværre ingen status.
    Hop on Hop off bussen har stop udenfor hotellet samt stop udenfor National Air and Space Museum.
     
    Ulrik og PeterA "Synes godt om" dette.
  3. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Hvis du er flynørd, som de fleste vel er herinde i en eller anden grad, så må du altså ikke snyde dig selv for Udvar-Hazy center ude ved Dulles lufthavnen. Også selv om du tager air and space inde i byen (2 på en dag - hvorfor ikke?? :))- men start med den lille i byen ;-) Udvar-Hazy har SR-71, Space Shuttle Discovery, Concorde og masser af fly som er så fede at bare stå og glo på med tungen ud af halsen. SIdst jeg tog en rundvisning var den gamle gubbe der vidste rundt sgu tidl SR-71 pilot!!!!! gratis indgang og tour, men 15$ parkering. En bus forbindelse går fra museum til lufthavn hvis du vil aflevere bilen evt på sidste dagen, hvis det er Dulles du rejser fra. Lufthansa loungen er rigtig fin, blot skal man banke på bag disken for at få champagne. Air France loungen er også ok, der kan man komme ind på priority Pass, men ligger i en anden terminal hvis du skal SK926, så regn tid til det.
    Newseum er faktisk pisse interessant også. Og ellers, bare det at gå igennem "The Mall" fra the Capitol til Lincoln statuen er som at gå i den amerikanske historie.
    Ellers er byen delen Georgetown et hyggeligt sted at luske rundt både for at spise og shoppe (Apple shoppen ligger der på Winconcin ave.)
    Dupont Circle er gå-i-byen om rådet med masser af restauranter osv. Der tror jeg centrum blir lidt død hen mod aftenen evt.
    Fin by, glæd dig.
    udvar hazy center - 2.jpg udvar hazy center - 1.jpg
     
    Senest redigeret: 29/10/15
    Peter F., clager og Ulrik "Synes godt om dette"

Del denne side