Torino/Bruxelles

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af Simon Toft, 3/9/14.

  1. Simon Toft

    Simon Toft Guest

    Hej Godtfolk,

    Jeg står og skal på nogle ture de næste to måneder. Men der er dog to destinationer hvor jeg ikke rigtig kan finde den rette pris til optjente af EB points eller hos en Star Alliance Partner. Det drejer sig om at jeg skal til Torino/Bruxelles. Normalt kan man flyve til Milano (Malpensa) også derfra i tog som tager 1½ time til rimelig fly priser. Men en billet med SAS til Milano koster 2200 kr,- og med andre flyselskaber ligger det på 1000 - 1200 kr,-

    Har i nogle gode muligheder for disse to? Bruxelles siger mig ikke så meget men måske nogle har en ide der. :)

    Torino vil foregå med afrejse dato: 02/10/14
    Bruxelles vil foregå med afrejse dato: 23/10/14

    Evt. afrejse dagen før er ok. Skal dog siges at jeg skal hjem dagen efter medmindre prisen bliver reduceret gevaldigt til 2 dage efter.
     
  2. Simon Toft

    Simon Toft Guest

    Nogen der kunne hjælpe her evt? :)
     
  3. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    Bruxelles er tricky. Flybilletter og hoteller er dyre når EU/NATO bureaukraterne rejser, men markant billigere i weekenderne. Især hoteller er der oftes flere 100% prisforskel på hverdags og weekend priser.

    Så hvis du vil rejse samtidig med bureaukraterne, må du hoste op med hvad SAS/Brussels forlange og håbe på at du ikke skal bo alt for langt væk for at kunne betale hotellet. Bemærk iøvrigt at morgenmylretiden som regel er et helvede, så det er en god ide at bo hvor man kan komme rundt med tog/metro (selv bor jeg som regel i Gare Du Nord området, der ligger 20 min. i tog fra BRU og med gode metro forbindelser)..
     
    Simon Toft og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Det er dælme et tips der rammer plet. Enig i at byen kan være fed og godt prissat i weekender , men lige så ufed og dyrt prissat i hverdagen med masser af køer til følge.

    Vi har et kontor nord for byen og det kan snildt tage 1-2 timer at kommer dertil fra centrum på en hverdag og godt 30 min i en weekend eller sen aften.
     
    Simon Toft "Synes godt om" dette.
  5. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Flyver selv tit til Bruxelles og kan ofte først booke med 1-2 ugers varsel, hvilket resulterer i t/r-priser på ca 4-5000 kr. Godt jeg ikke selv skal betale :) Til gengæld ryger jeg ofte på SAS Plus, hvilket giver godt med bonuspoint. Ja tak.
     
    Senest redigeret: 10/10/14
    jefi99, Simon Toft, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side