TP-run hjælp

Poster i 'BRITISH AIRWAYS | AVIOS' oprettet af jakobv84, 10/7/15.

  1. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg er nu oppe på at have 1.170 TP og regner med at den eneste tur jeg har tilbage inden mit medlemsår udløber er CPH-AUS RT som normalt udløser mig 220 TP (da jeg flyver WTP):
    • CPH-LHR 20 TP (x2)
    • LHR-AUS 90 TP (x2)
    Og så er spørgsmålet hvor let jeg kunne skaffe de sidste 110 TP for at opnå guld... Her er de muligheder jeg umiddelbart ser:
    1. Vælg en helt crazy routing (f.eks. via DOH...) til/fra AUS (måske på firmaets regning...)
    2. Indlæg 1 mellemlanding til/fra AUS i USA (på firmaets regning) (+20 TP x2)
    3. Opgradere fra WTP til CW i lufthavnen (på egen regning) (+50 TP fra W til J) [ikke uden risici]
    4. Lave et TP run mens jeg er i USA (på egen regning)
    5. Lave et TP run i Europa (på egen regning)
    Jeg hælder umiddelbart mest til en kombo af #2 og #5, men måske der er nogle der har gode ideer? Jeg er ikke specielt kendt med TP runs, men ved jo @Henrik Olsen og @jefi99 har lidt erfaring hermed, så måske der kan bydes ind med ideer?
     
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Find noget billig, domestic F med AA/US i USA. Du får 60TP per segment, så du kan klare dig med en simpel A-B-A.
     
    jakobv84 "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg kan kun sige det samme som @jefi99 - Det er den letteste måde at gøre og det kan gøre på "ikke-så-mange-timer" på en og samme dag.

    Dog er det da at foretrække om firmaet vil betale for det og så ligge lidt ekstra segmenter på en tur til AUS. Den behøver vel ikke være så crazy om du kan få et ekstra TP ud af det. Det kan løses på 2 ekstra segmenter.

    Så en alt efter mulighederne og hvor meget tid du vil bruge på det, så er en kombination af 1 og 2 det billigste, da firmaet betaler, men det at lave et TP run i domestic F er klart hurtigst og letteste at gennemføre for en 2-3000,- i maksimal beløb. Det er BA Gold helt sikkert værd for et år i min verden.
     
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Du kan måske også få firmaet til at betale fx CPH-MIA//AUS-CPH, og så betaler du selv fx MIA-DTW-AUS i F med AA?
     
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Sikkert. Er det et hint om en billig rute kombi med AA?
     
  6. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    dato?
     
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hvad er BA Gold over Silver egentligt værd? Jo der er spa i LHR (hvis man kan komme til) og den bedre lounge -- men har du nogen fornemmelse for den mulighederne for at score operational upgrades?
    Om en måned. Melder ud når jeg ved det præcis. Men lader til det kan gøres ned til ~350 USD. Jeg har også 750 USD i AA Gift Cards at bruge af...

    Eller man kunne bare lave et "after work" MR :)
    upload_2015-7-11_14-19-54.png
     
    Senest redigeret: 11/7/15
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det er næsten for nemt at sikre status på dit domestic F TP run.... Og så til en fin pris for en aften i luften. Tænk på hvor mange mails du kan battle på sårn en tur :)

    Med hensyn til upgrades er det svært at gætte på. Der er jo også mange Guld medlemmer (ligesom i SAS), så det kommer meget an på ruten og tidspunktet. En del af ruterne er der så mange afgange per dag at det er svært at komme til. Men jeg har på min korte tid som BA Guld kun haft en oplevelse for upgrade fra økonomi til WTP. Så det sker - men vil ikke "satste" på det, som en del af business casen. Min bedste gæt er 1 ud af 10 vil give en ops-up.

    Det er i min verden mest de bedre lounges i begge ender, som er noget for mig. Det især fordi jeg også rejser en del privat og der er lounges med bedre mad/drikke. Er det ren firma, så er gevinsten reelt noget lavere. Men for 350,- USD i billet (minus værdien for de få Avois man får for den tur), så vil jeg sige at det mere er et princip om det skal have en guld eller sølv farve.
     
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hehe det er ikke løgn. Måske jeg skulle sætte det sammen som et red-eye og så expense det som en hotelovernatning? :D Kan godt være det er lige kreativt nok...

    Ja... nok ikke den store forskel i forhold til sølv. Jeg er blevet op-uppet den eneste gang jeg har fløjet WT til WTP men (endnu :)) ikke fra WTP til CW. Tror bare det er for sjældent WT og WTP er udsolgt :(

    Ja jeg sad og kiggede på listen vi har haft før om de ekstra benefits ved Gold ihft. Silver: http://forum.bonusfeber.dk/threads/tier-point-run-til-usa-i-februar.1041/#post-8622. Den er jo fra før devalueringen ultimo April så en ikke irrelevant ændring siden da er jo at Gold optjener 100% bonus avios hvor Silver optjener 50% bonus.

    Jeg har fløjet 55.000 miles med BA i første halvår så 100.000 miles om året er nok rimeligt. Ved 100% optjening (jeg ligger normalt på 100% eller 125% fare class) giver det så en øget bonus på 50.000+ avios ved Gold fremfor Silver. Og 50.000 avios skulle da nok være 350 USD værd...
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det er helt korrekt - og et væsentlig punkt at der er ektra Avios at hente over et år. Så derfor er det vel det største argument for at gøre det.
     
  11. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Nå. Har booket turen med arbejde som udgangspunkt uden svinkeærinder til/fra Austin 9. aug til 14. aug. Udturen LHR-AUS var dog komplet fuld (vi har en anden tråd om hvorfor de indsætter et større fly!) så det bliver CPH-LHR-DFW-AUS. Det bør indløse 240 TP og efterlader mig så på 1,410 TP. Det er ikke utænkeligt der kommer en tur mere (mit år udløber 8. okt), men hvis der ikke gør er der ingen backup plan. At hente 90 TP i Europa virker ubehageligt med tankerne på @THammer der blot manglede 40 TP (http://forum.bonusfeber.dk/threads/jeg-mangler-xx-tier-points.1158/). Så det bliver et AA First Class TP run AUS-DFW-AUS... Spørgsmålet er om jeg er morgenfrisk eller aften frisk?
    upload_2015-7-21_13-32-2.png upload_2015-7-21_13-33-5.png
     
    Senest redigeret: 21/7/15
    Henrik Olsen, THammer og Kristian "Synes godt om dette"
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg vikke
    Jeg ville tage den aftentur. Sker der noget ødelægger det ikke en arbejdsdag og kun en overnatning på hotel og så morgenfly retur.
     

Del denne side