Travelpass - intet incitament for guld/diamant-kunder

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Oletjala, 28/5/17.

  1. Oletjala

    Oletjala VIP medlem

    Beskeder:
    246
    "Synes godt om" modtaget:
    835
    Point:
    93
    Hej alle

    Vil lige dele lidt frustration med jer - måske er det kun mig, der synes følgende er dybt godnat:

    Jeg er ivrig bruger af Travelpass - det er et super produkt, for sådan en som mig, der flyver meget mellem to destinationer.

    Når man som statusløs køber et Travelpass med fx 20 klip, bliver man automatisk tildelt et sølvmedlemsskab. Dette træder i kraft ved købet - og dermed ikke, når flyvningerne er foretaget.

    Da jeg er diamant, men mangler ca 5000 point for at fastholde status i næste periode, har jeg spurgt SAS hvordan de vil "belønne" sådan en som mig, der endnu en gang har investeret ca 33.000 kroner i et Travelpass. Svaret fra SAS er ingenting. Kort sagt - statusløse bliver lokket med sølvmedlemskab, men trofaste diamankunder får nul og niks, som incitament for at investere i et Travelpass. Det synes jeg er dybt mærkeligt - og betyder dermed, at jeg skal hoste op med 50000 ekstrapoint eller yderligere 5000 kroner for at fastholde diamant- niveauet.

    Er det bare mig, der synes dette er lidt mærkeligt?
     
    Henry, Kristian og Ulrik "Synes godt om dette"
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Jammen, får du ikke basispoint point for de ture, du flyver?
     
    Claus Heine "Synes godt om" dette.
  3. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Er det ikke fair at du skal opnå kravene for genkvalifikation for at forblive EBD?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    De har jo mig bekendt i det produkt at man også kan Guld eller Diamant status, hvis man køber nogle af de større kort. Rejs mere og få højere status.

    Måske vil de heller ikke have alt for mange kunder med høj status. Men nu ved jeg slet ikke hvordan deres ræsonnement er hvad det angår, så jeg kan tage fejl.

    Omvendt vil jeg så sige at det er lidt en billig omgang at smide et sølvkort oveni de kort. Rejser man på kortet har man ingen som helst nytte af sølvkortet, det skal kun være hvis man rejser på en anden billet eller anden strækning. Havde sølvkortet været i form af 20.000 statuspoint, så man af den vej havde fået sølvstatus, så havde det været en helt anden historie.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    @Oletjala - kan du ikke kaste lidt lyd over dette, da jeg også troede at der var basispoint at tjene per tur på et travel pass?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. HenrikAmby

    HenrikAmby VIP medlem

    Beskeder:
    93
    "Synes godt om" modtaget:
    327
    Point:
    53
    Der er basispoint på travelpass. Booker i C. Så 1000 point før 25% bonus for f.eks. AAR-CPH, som jeg selv bruger flittigt.

    Jeg forstår ikke rigtigt argumentet om, at der ikke er noget incitament for at købe det her produkt. 750kr for en fuldflex billet er da super godt som pendler.
     
    SophieHendriksen, Baadsgaard, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  7. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Jeg er enig med de andre, det SAS gør er egentligt "bare" at de giver dig de 25K du optjener på de 20 ture up front. Hvad der kunne være interessant ville være om de (hvis man som sølv har tjent 5000 point mere end de 20K kortet giver) laver en instant upgrade til guld ved køb af årets 2. travelpass................... Anyone knows???
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg tror ikke det er om Travel Pass ikke er godt. For er enig i at det er et godt produkt. Det var mere om der skulle være ekstra bonus i form af guld eller diamant kort med i købet.

    Tror de fleste er enige om at det er fair at der ikke bare gives et guld eller diamant kort og at når der nu optjenes basispoint, så ville man rimeligt hurtigt kunne tjene point nok til det.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det gør de mig bekendt ikke.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Oletjala

    Oletjala VIP medlem

    Beskeder:
    246
    "Synes godt om" modtaget:
    835
    Point:
    93
    Hej alle

    Tak for gode og fornuftige input. @Henrik Olsen - jo, der optjenes basispoint - så man vil selvfølgelig opnå fx sølvstatus efter 20.000 point eller 20 ture. Min pointe er blot, at der allerede ved købstidspunktet tildeles et nyt medlemsniveau (se fx her https://www.sas.dk/virksomhedsprogram/flere-m-der-at-rejse-bedre/#/booking). Dvs SAS belønner allerede ved købstidspunktet og ikke efter de fløjne ture.

    I princippet betyder dette, at man kan investere i et klippekort med 60 klip - blive Guld-medlem med det samme, og efterfølgende fortryde sit køb af klippekortet (det har man ret til, mod et gebyr på ca 2000,-). Det er jo en ret billig måde at blive guldmedlem på - men hele systematikken virker stadig for mig ikke logisk - og stadig kun som lokkemad for statusløse og ikke for andre medlemsniveauer.
     
    Henrik Olsen, obs og Henry "Synes godt om dette"
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Takker for afklaring. Det giver mening ud fra den betragtning.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side